• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Pierwsza makieta na strychu

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.973 531 30
Wtedy łatwo sięgnąć.
W razie jakiejś awarii, OK. Ale podczas zabawy w manewry? Trochę dziwne, żeby w trakcie zabawy zdejmować kawałek makiety. No ale to tylko moje zdanie, autor makiety zrobi, jak zechce.
PS. Negatywna ocena nie była potrzebna
To jest ocena neutralna. Niestety, zniknęła ocena/reakcja "nie zgadzam się", która miała nieco lżejszy kaliber. ;)
 
OP
OP
M
Reakcje
6 0 0
Podczas zabawy w manewry.....słuszna uwaga....
W takim razie ja nie mam innych pomysłów....na tą chwilę.
pomysł ciekawy i ma pewne fajne rozwiązania. Lecz właśnie uwidocznienie manewrów i zabawy w tym obszarze są tym co przyciąga osoby do podjęcia się budowy czegokolwiek.

Może powrócić do pomysłu zasłonienia tylko dwóch skrajnych torów a dwa wewnętrzne manewrowe pozostawić odsłonięte i wyprowadzić nad nimi wiadukt który by szedł do miasteczka na górze?

Ewentualnie umieścić takie wzniesienie i tunel z lewej strony gdzie nie ma żadnych torów manewrowych. Lecz tam też są zwrotnice i znów ciekawe manewry mogły by się odbywać bez uwidocznienia tego
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.973 531 30
Może powrócić do pomysłu zasłonienia tylko dwóch skrajnych torów a dwa wewnętrzne manewrowe pozostawić odsłonięte i wyprowadzić nad nimi wiadukt który by szedł do miasteczka na górze?
Jeszcze większe dziwactwo. Już to miasteczko z lewej strony jest lepszym pomysłem, chociaż do mnie też średnio przemawia, to wszystko takie udziwnienia na siłę.

Ja proponuję dać sobie spokój z tymi tunelami i zrobić prosto. A w prawym górnym rogu dałbym łuki o jak największym promieniu, nawet tak, żeby kawałek peronu był już na łuku. Coś naszkicowałem, ale nie bardzo mi wyszło. Zrezygnowałem z dwóch przejść zwrotnicowych, ponieważ wszystkie tory dodatkowe są po jednej stronie torów głównych zasadniczych - w takiej sytuacji można tak zrobić. Na dole błędem są odwrotne łuki bez wstawki prostej, proponuję zrobić trochę inaczej. I ostatnia sprawa: z prawej strony widzę niebezpieczeństwo kolizji z halą lokomotywowni.

Koncepcja 12.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.973 531 30
Lokomotywownię można przenieść w lewy górny róg. Te poprawka na dole nie całkiem wyszła: krótka wstawka prosta między łukami w tę samą stronę też nie jest korzystna, podobnie jak połączenie odwrotnych łuków bez wstawki prostej bardziej po lewej stronie. Wprawdzie jeden łuk jest bardzo łagodny, ale ja jednak proponuję zrobić tak, jak narysowałem: po prostu dwa łuki połączone dłuższą prostą.
 
OP
OP
M
Reakcje
6 0 0
Lokomotywownię można przenieść w lewy górny róg. Te poprawka na dole nie całkiem wyszła: krótka wstawka prosta między łukami w tę samą stronę też nie jest korzystna, podobnie jak połączenie odwrotnych łuków bez wstawki prostej bardziej po lewej stronie. Wprawdzie jeden łuk jest bardzo łagodny, ale ja jednak proponuję zrobić tak, jak narysowałem: po prostu dwa łuki połączone dłuższą prostą.

Poprawiłem odcinek prosty.

A jaki pomysł na lokomotywownie w rogu?
 

Załączniki

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
778 7 0
Myślę że mam coś co mnie satysfakcjonuje
Na tak małych długościach nie wiem dlaczego upierasz się na szlaku dwutorowym. I tak podczas zabawy jeśli obsłużysz 2 loki to będzie max. Stacja na 2 metrach długości to bardzo mało, w peronie ledwo zmieści się lokomotywa i dwa np bohuny lub też Y-ki. Z perspektywy czasu ja u siebie żałuję że też poszedłem w szlak 2-torowy. Szlaki są za blisko siebie i wagony będą haczyć o siebie podczas mijania.
 

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
778 7 0
Na chwile obecną po informacji od Kris oraz od Andrzej wprowadziłem następujące poprawki.

Jedynie kwestia mostu i nasypu nie daje mi spokoju
Przy takim układzie to jakie jest ostre podejście i zejście z 2 poziomu, ciekawe która lokomotywa sobie z tym poradzi. Jeśli w SCARM-ie wartość wznosu wchodzi w pole żółte to jest duża wartość a na czerwono to już na pewno nic nie podjedzie, zwłaszcza z wagonami
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.973 531 30
Przy takim układzie to jakie jest ostre podejście i zejście z 2 poziomu, ciekawe która lokomotywa sobie z tym poradzi.
Nie wiem, czy kolega @KrotVikinG zauważył, ale kolega @milbeusz chyba zrezygnował z ósemki z wiaduktem w środku. Na ostatnich rysunkach jest wszystko na jednym poziomie.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.813 52 5
@KrotVikinG Po przemyśleniu, przyznaję rację.
Ale to już problem kolegi-autora.
Ja, na poprzedniej makiecie też zrezygnowałem z podwójnego toru. M.in z tego powodu.

A wiedząc, że autor będzie miał transport kontenerowy, to życzę powodzenia.
 

Podobne wątki