• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
Dziś kolejny raz jechałem Pendolino. O ile nie lubię pojazdów kolejowych bezprzedziałowych, o tyle inne zalety tego pociągu rekompensują i to. Dla mnie główną zaletą jest to, że ten pociąg nie jedzie, tylko płynie po torach. Usprężynowanie jest świetne. Czy skład stoi czy jedzie, i tak nic nie czuć. Do tego ekstra cicho. Śmigasz 160 km/h, a równo dobrze można by się dać nabrać że pociąg stoi.

Faktem jest, że pociągi Pendolino na żadnej z tras nie są szybsze (bo różnica 2 czy 3 minuty to nie różnica), niż pociągi klasyczne, więc dyskusyjne może być kupowanie pociągów dużych prędkości w naszym kraju, ale komfort przebija zwykłe wagony. Sądzę także, że pociągi Pendolino mają duży pozytywny wpływ na postrzeganie kolei przez zwykłych pasażerów (bo większość pewnie nie zauważa, że to jest PKP Intercity, a nie PKP moloch). Jechałem w wydawało by się mało atrakcyjny dzień i godzinę, a wagon był pełen.

Jedynie co mnie naprawdę drażni, to fakt, że z każdej strony wagonu co chwilę słychać krzyki i płacz dzieci małych. Jak dla mnie, to może zamiast robić strefę ciszy, lepiej byłoby zrobić strefę rodziców z maluchami. Wtedy inni by mieli spokojniejszą podróż.
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
Strefa dla matek z dziećmi jest. Pendolino posiada kilka przedziałów służących m in dla takich pasażerów. Co do strefy ciszy, to byl to bardzo dobry pomysł ze strony PKP, bo czasami komfort jest tam lepszy niz w I klasie, ze względu właśnie na brak hałasu. Korzystam z Pendolino bardzo często i jedyne co mnie martwi, to coraz gorszy serwis na pokładzie pociągu, mimo tego ze jakiś czas temu podnieśli ceny i często Lot jest tańszym rozwiązaniem.
Dla osob, które jadą raz na jakiś czas nie jest to widoczne i cieszą się, ze jest cicho, ładnie i szybko, ale dla kogoś kto korzysta cały czas z pewnoscia jest to widoczne. Prywatnie żałuje, ze PKP nie wprowadziło żadnego programu lojalnościowego na wzór linii lotniczych żeby w jakiś sposób premiować stałych i lojalnych klientów. No i oczywiście ciągły brak wi fi ......
 
Reakcje
1.786 13 0
.." Słoneczny " KM , jest też również komfortowy..Prędkość ta sama, czas jazdy do Trójmiasta porównywalny, idealny wiodk z piętra na panoramę , bezproblemowy przewóz rowerów, luźno i 45 zł do Sopotu !!!. Po ankiecie, którą wypałniłem w pociągu i osobistych uwagach, po kilku dniach wprawadzono catering z donoszeniem jedzonka i kawuni !!! Rewelacja...:) :) :)...
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
Jedynie co mnie naprawdę drażni, to fakt, że z każdej strony wagonu co chwilę słychać krzyki i płacz dzieci małych. Jak dla mnie, to może zamiast robić strefę ciszy, lepiej byłoby zrobić strefę rodziców z maluchami. Wtedy inni by mieli spokojniejszą podróż.
Co prawda tylko raz jechałem Pendolino i byłem zadowolony, natomiast wagon 154A to dla mnie była porażka.
Siedzenie było usadzone tak, że zamiast okna patrzysz się w ścianę.
Nie cierpię bezprzedziałowych wagonów...
 
J

Jurek ST44

Gość
Nie ma to jak smród dymu w oknach, stukot kół na rozjazdach, wieczna trzęsiawka i przecudowny pisk hamulców przy hamowaniu. :LOL: Bezcenne.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
Ja bilety kupowałem samemu przez ich system internetowej sprzedaży. Sam wybrałem miejsca wedle założonych kryteriów, i się udało. Dzięki temu jechałem przy oknie, przodem do jazdy i w przedostatnim wagonie.

Ale sam system internetowej sprzedaży to jest porażka i nieporozumienie jakieś jak na XXI wiek. O przerwie technologicznej codziennie między 23:30 a 1 w nocy już wolę nawet nie pisać, bo tylko najbrzydsze słowa mi się cisną do ust. Wygląda fajnie, ale jest do dupy. Chcesz jechać ze swoją kobitką, klikasz że chcesz dwa bilety, to dostaniesz automatycznie miejsca nie obok siebie, tylko każde po innej stronie wagonu.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
Aaa, na to nie wpadłem. ;-)
Ale patrząc na współpasażerów, to mogło mi się równie dobrze trafić obok czyjeś dziecko.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
365 17 0
...No i oczywiście ciągły brak wi fi ......
Wifi w Pendolino nie ma, i póki co nie będzie...
...aż do zakończenia okresu gwarancyjnego na te pociągi.
Poważnie, wywiercenie w budzie pendolino otworu pod antenę do netu to, jak słyszałem, naruszenie warunków gwarancji i potencjalna podstawa do jej anulowania.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.030 79 12
Yyyy... a, co to za pismo??
Brzmi to jak z serii:" czas na kwas!!!":ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL:


A tak BTW Adamie... powodów jazdy z rozdziawioną paszczą może być kilka:
1) chłopaki się wkurzyli i po odczepieniu popychacza przy hali nie zamknęli paszczy...
2) mechanizm zamykania paszczy się posypał ( sam z siebie)
3) dostał strzała i się posypał... - w lipcu w Pruszkowie ostatni taki przypadek, o którym wiem.
Obym sam nie musiał się z tym mierzyć...
4)...(brak pomysłu)

...oczywiście pozdrawiam z MMz:)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.474 552 30
Coraz częściej bez osłony. Awarie czy na upały zdejmują?
Przecież osłona jest, co widać na zdjęciu, tyle, że otwarta. A możliwe przyczyny nie zamknięcia wyjaśnił kolega Harry Potter, nie rozumiem tylko, co to znaczy:
3) dostał strzała i się posypał
Uszkodzenie mechanizmu zamykania było już wymienione w poprzednim punkcie:
2) mechanizm zamykania paszczy się posypał
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.474 552 30
A to trochę się zdziwiłem, sądziłem, że jest jak w TGV, mechanizm jest poruszany chyba elektrycznie (może hydraulicznie lub pneumatycznie, ale żadnego hałasu nie wydaje) i sterowany jest przełącznikiem z boku nosa, za otwieranymi kluczem drzwiczkami. W Brukseli Midi, przy łączeniu i rozłączaniu składów Thalys Paryż - Bruksela - Amsterdam/Kolonia czynności te wykonuje dyżurny ruchu peronowy, który ma odpowiedni klucz.
 

maderon

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 0
Jest zamykana mechanicznie i służy do tego taka ładna korbka, którą się wkłada w odpowiednie gniazdo i nią kręci. :D
Jest zamykana elektrycznie z pulpitu maszynisty. W przypadku awarii jest również możliwość elektrycznego zamknięcia z centralki na boku dzióbka. Mechaniczne kręcenie korbą to już ostateczne rozwiązanie jak nic nie działa.
Maszynista ED250
 

Podobne wątki