• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.940 45 3
Też miałem okazję tym jechać, właściwie to zrobiłem to w ramach niespodzianki dla syna, bo mogliśmy wcześniej i taniej wrócić z Krakowa pociągiem EIC. Dla mnie osobiście Pendo to pociąg standardowy - nie jechaliśmy 300km/h, nie było jakoś niesamowicie znacząco ciszej niż w EIC, w ramach poczęstunku "na koszt InterCity" (buhahaha) dostaliśmy po herbacie - bez ciasteczka wielkości choćby znaczka pocztowego. Obsługa była miła (za taką cenę to jej psi obowiązek), a w ramach promocji dostaliśmy w pociągu (na szczęście wagon dalej) śpiącego śmierdzącego kloszarda, który za darmo przejechał się do stolicy. To skandal, że obsługa pociągu typu Premium (wszak najwyższej kategorii, jaki jest w Polsce, nieprawdaż?) tego nie dopilnowała. Czym się zatem podniecać - może pięknym kształtem pociągu? Od podniecania się kształtem to jest np. ciało kobiety, a nie pociąg. Zapłaciłem za toto prawie trzykrotnie więcej niż za EIC (bilet kupowany w kasie w dniu wyjazdu), a ile jako podatnik - można policzyć. Hasło "co by tu jeszcze spieprzyć, panowie?" powinno zostać wreszcie oficjalnie uznane przez Sejm za naszą narodową dewizę.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.626 255 31
CoŚ jak z cud autobusami Gierka typu Berlieut ,czy jakoś tam inaczej pisane,pamiętam jak wówczas ,gdzie produkcja rodzimych autobusów szla pełną para w polskich fabrykach , potrzebny był ,ten francuski Berlieut jak dzwonek zającowi, zmarnowane pieniądze , zmniejszona krajowa produkcja i teraz to napraw jak mówili kierowcy......
za to Beskid......jak można wyczytać w internecie na dalszych stronach u wuja google,
nigdy nie został wypuszczony tu gdzie wymyślono go na deskach projektantów , za to dziwnym trafem po wygaśnięciu praw autorskich i patentowych ,prawie tego samego dnia wyszło do sprzedaży Twingo. Podbijając ewrosojuz.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.284 3 0
Bany to szanowny kolega dostawał za polityczną propagandę, a nie za tą czy inna opcję. To forum to miejsce gdzie człowiek chce odpocząć przy ulubionym hobby a nie czytać bzdury rodem z niezależnej Sakiewicza lub wybiórczej Michnika. Z tego co widzę kolejne bany się pewnie już gotują w kuchni moderatorów :)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
Ogólnie można się z tekstem NIK zgodzić, ale...
Niestety, wiedza kolejowa osoby piszącej wnioski z kontroli jest słaba. Cytat:
Znacznie wyższe są również koszty ich serwisowania, które ponad 2 razy przekraczają koszty serwisowania pociągów produkowanych w Polsce uzyskujących prędkości do 190 km/godz.
Proszę mi bowiem wskazać taki produkowany w Polsce pociąg uzyskujący prędkość do 190 km/h, oczywiście w planowym ruchu pasażerskim, a nie na testach. Jest to bzdura powtarzana przez ludzi, na tym forum także. Aż wielu uwierzyło, że w naszym kraju produkuje się pociągi dużych prędkości, takie jak Pendolino.
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Ogólnie można się z tekstem NIK zgodzić, ale...
Niestety, wiedza kolejowa osoby piszącej wnioski z kontroli jest słaba. Cytat:

Proszę mi bowiem wskazać taki produkowany w Polsce pociąg uzyskujący prędkość do 190 km/h, oczywiście w planowym ruchu pasażerskim, a nie na testach. Jest to bzdura powtarzana przez ludzi, na tym forum także. Aż wielu uwierzyło, że w naszym kraju produkuje się pociągi dużych prędkości, takie jak Pendolino.
To jest w ogóle trochę śmieszne, bo plany są, czy raczej ambicje polskich producentów, ale ewentualnych kosztów tych składów nie da się od tak oszacować, nawet jeśli by wliczyć tutaj platformę Dart, żeby osiągnąć prędkość eksploatacyjną powyżej 190 trzeba było by tą konstrukcję trochę zmodyfikować...
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.262 118 11
Największym błędem kupna Pendolino by brak infrastruktury kolejowej, która by dala możliwości wykorzystania parametrów tego pociągu. Nie wierze ze w trakcie ogłaszania przetargu PKP Intercity i PKP PLK nie były świadome niemożliwości dostosowania linii po których Pendolino w przyszłości miało jeździć, do optymalnego wykorzystania jego parametrów. Zakup na sile i "na przyszłość". Tyle ze w przyszłości kiedy w końcu dostosujemy linie do prędkości powyżej 200 k/h, to nasze Pendolino będzie już "starociem" zarówno w sensie technologicznym jak i wizualnym. Jednym słowem zakup nie na czasie
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.626 255 31
zgrozą powiało ,przez to ,ze Pendolino nie będzie podróżować z prędkościami zbliżonymi od 200-250 km/h,
z godnie z projektem na który wyciągnięto grosz z Unii z (co prawda pochodzący z naszych składek) ,
Polska będzie musiał zwrócić dotacje na zakup tego pociągu. Plus kary.
No to jest super............
 
OP
OP
MichałK

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
880 9 4
zgrozą powiało ,przez to ,ze Pendolino nie będzie podróżować z prędkościami zbliżonymi od 200-250 km/h,
z godnie z projektem na który wyciągnięto grosz z Unii z (co prawda pochodzący z naszych składek) ,
Polska będzie musiał zwrócić dotacje na zakup tego pociągu. Plus kary.
No to jest super............
taaa...ile to jeszcze głupot człowiek przeczyta na temat Pendolinoo_O
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.626 255 31
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki