• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

Reakcje
49 0 0
Pozwolę sobie zamieścić małe porównanie 2 pociągów w rozkładzie 2014/2015:
EIC/EC Sobieski z EU44 rel. Gdynia - Wiedeń vs EIC Premium ED250 *******ino
Porównania dla odcinka Gdynia - Katowice:

Gdynia Główna - Warszawa Centralna:
EIC Sobieski: 3:24h
EIC Premium: 3:23h
Różnica: 1 min na korzyść EIC Premium

Warszawa Centralna - Katowice:
EIC Sobieski: 2:31h
EIC Premium: 2:28h
Różnica: 3 min na korzyść EIC Premium

Gdynia Główna - Katowice:
EIC Sobieski: 6:15h
EIC Premium: 6:11h
Różnica: 4 min na korzyść EIC Premium

Dodajmy, że EU44 trasowany jest na 160km/h, jakby był na 200 to na odcinku Warszawa - Katowice lepszy czas by ukręcił.

Warto wywalać taką kasę na 4 min szybszą podróż (oczywiście w mniej komfortowych warunkach)?
 
Reakcje
1.650 20 1
Za "niemanie" biletu i chęć kupienia na pokładzie EIC Premium spóźnialski zapłacić ma 650 zł kary ... Nowa jakość w przyciąganiu klienta biznesowego (o innym nie wspominam), który też nie zawsze zdąży kupić w kasie...
 
Reakcje
1.650 20 1
Nie tak wygórowaną karę??
Oni się powinni martwić o stałą frekwencję, a nie straszyć karami przed wdrożeniem usługi, bo dziesięcioleciami będziemy bulić jako podatnicy za ten zakup.
Pendo się podstawi, pozostanie do połowy puste bo nie można kupić na pokładzie, a kołnierzyki na Centralnym nie wsiądą tylko poczekają na następny .... Tylko u nas chyba można być tak pewnym sukcesu przed debiutem

http://mobile.rynek-kolejowy.pl/544...zyli_jak_skutecznie_odstraszyc_podroznego.htm
 
Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
390 5 1
Małe porównanie: rok 2001 Krakus 1307 w składzie EP09 obciążenie 500T Warszawa Centralna odj. 15.05 przyj Kraków Gł. 17.40 tj. 2 godziny 35 minut, planowany czas przejazdu ED250 błędnie nazywanego "Pendolino" 2 godziny 28 minut czyli.... aż 7 minut krócej i to po baaaaardzo kosztownych inwestycjach i po podniesieniu prędkości pomiędzy Starzynami a Kozłowem do 150 km/h (w 2001 było 120km/h) i pomiędzy Kozłowem i Krakowem do 110 (było 100km/h) oraz po przebudowie stacji Tunel tak aby jazda do Krakowa była V max (było 40km/h). Komentarz pozostawiam czytającym.
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
To znaczy że infrastruktura był tak zapyziała że trzeba było wydać dużo pieniędzy żeby pociągi mogły jechać przynajmniej tak szybko jak 15 lat temu.
?
 

Darkman

Aktywny użytkownik
Reakcje
8 1 0
To znaczy że infrastruktura był tak zapyziała że trzeba było wydać dużo pieniędzy żeby pociągi mogły jechać przynajmniej tak szybko jak 15 lat temu.
?
Zapewne tak. Gdyby nie Pendolino, infrastruktura dalej by degradowała i pewnie prędkość przejazdu też by spadała. Ale przecież Pendolino jest takie złe... Kto wie czy w przypadku braku dziobaków dostalibyśmy pieniądze UE na te modernizacje.
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
Zapewne tak. Gdyby nie Pendolino, infrastruktura dalej by degradowała i pewnie prędkość przejazdu też by spadała. Ale przecież Pendolino jest takie złe... Kto wie czy w przypadku braku dziobaków dostalibyśmy pieniądze UE na te modernizacje.
Pewnie byśmy dostali. Ale to rzecz wtórna.
Jeżeli dobrze to rozegrają to będzie to opłacalne. W wielu krajach tak jest. Jeżeli spaprają, np karami za brak bileu po 650 PLN to będzie klapa.
Ja podróżując służbowo rzadko mam możliwość kupienia biletu wcześniej niż w pociągu.
 
Reakcje
167 1 0
To są planowane czasy przejazdu i może będzie szybciej(oby). Zapomnieliście dodać, że"stare" pociągi mało Kiedy dojeżdżają na czas i spóźnienia rzędu 30 minut wcale nie są rzadkością. mnie się wydaje, że z pendolino tego problemu nie będzie, bo to taki "miś naszych czasów" i będą dmuchać i chuchać żeby się nie spóźniały. No i nie zapominajmy, że pandolino to słowo klucz które może przyciągnie nowych pasażerów.
 
Reakcje
49 0 0
Kto wie czy w przypadku braku dziobaków dostalibyśmy pieniądze UE na te modernizacje.
A co ma piernik do wiatraka? A nawet jeśli, to równie dobrze mogliśmy zamówić więcej EU44 (Tante Angela by się ucieszyła bardziej) a wagony wyprodukować u nas (oczywiście lokomotywy też najlepiej byłoby zrobić u nas ale to by trzeba rozważyć pod względem wykonalności na chwilę obecną). 230km/h można by jechać (tylko najpierw tory trzeba by doprowadzić do porządku).

To są planowane czasy przejazdu i może będzie szybciej(oby). Zapomnieliście dodać, że"stare" pociągi mało Kiedy dojeżdżają na czas i spóźnienia rzędu 30 minut wcale nie są rzadkością
To nie są czasy planowane, to jest zatwierdzony przez PLK rozkład 2014/2015. RK i inne tego typu pismaki mają do tego dostęp.
A co do punktualności "starych" pociągów - dzisiaj jechałem IR z Warszawy do Poznania, 10 min przed czasem. Rano z Poznania do Warszawy - wyjechaliśmy spóźnieni bo czekaliśmy na spóźnione coś co się spóźniło jak zawsze z winy infrastruktury: w Poznaniu na starcie +22, w Warszawie +3, 19 min nadrobione.
Ja jeżdżę często, i do tej pory opóźnienie z powodu awarii taboru zdarzyło mi się 2 razy. Wszystkie pozostałe spóźnienia wynikały albo z problemów z infrastrukturą, albo wypadki na torach z udziałem samochodów, samobójcy itp. Więc moje zdanie jest takie (każdy ma prawo mieć swoje) że Pendolino wcale nie będą mniej awaryjne, a stawiam, że będą wręcz częściej się psuły (jak dobrze pamiętam 4 pierwszych składów IC nie odebrało z powodu poważnych usterek).
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
1.786 13 0
Mówię wam , że to cholerstwo się będzie rozsypywać w trakcie jazdy...:confused:....
Ostatnio z Poznania wracałem PRką... Siedziałem sobie na mięciutkim fotelu starego typu, w wagonie kl 1 "zrobionej" na kl 2, było pusto ( bo ludziska myśleli ,że to właśnie "jedynka", więc pchali się do "prawdziwych" dwójek, w kibelku można było sobie zakurzyć fajczurka;), skład prowadziła czeska "Baśka" :D, a pociąg dojechał planowo( 3 g. 15 min. ), zgodnie z rozkładem do Wa-wy Wschodniej i było cudownie...:) .....
 

Podobne wątki