• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy w przemyśle

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
#61
Z całą pewnością mogę stwierdzić, że nie jest to podwozie pruskiego tendrzaka T13 czy jak kto woli TKp1. Moim zdaniem jest to ten lub taki sam parowóz jak w łódzkim Prefabecie.
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
469 1 0
#62
Odgrzewam wątek, mam pytanie odnośnie malowania parowozów przemysłowych. Na różnych zdjęciach widziałem dwie wersje:
1. czarna lokomotywa, tak samo lub podobnie jak lokomotywa towarowa PKP
2. j.w. tylko z ciemnozieloną (nie oliwkową) budką maszynisty oraz (w przypadku tendrzaka) skrzyniami wodnymi w tym samym kolorze (nieraz tylko ich boczne ściany) - malowanie zaobserwowane głównie na tendrzakach.

Czy ktoś znający temat może potwierdzić moje obserwacje lub je obalić i podać jak jest naprawdę?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.825 573 30
#63
Bardzo ogólnie można stwierdzić, że bywało różnie, podobnie, jak na PKP, zwłaszcza w późniejszym okresie (lata 1970-te i 80-te).
 
Reakcje
1.786 13 0
#64
http://parowozy.net/parowozy/tkp

Warto się temu tendrzakowi przyjrzeć, ponieważ nie wiele o nim wiadomo-gdzie pracował , jaki był ilostan i czy tylko pracował w przemyśle?:)

http://parowozy.net/images/engine-photos/tkp/06.jpg
http://imageshack.us/f/263/dsc02897a.jpg/[DOUBLEPOST=1372483852,1372483198][/DOUBLEPOST]http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003519-Parni-lokomotivy-na-nasich-kolejich-rada-4220/

Czy taki parowóz w końcu pracował na naszych kolejach jak TKp 11 czy to fikcja?
Czy było to parowóz przemysłowy?[DOUBLEPOST=1372484400][/DOUBLEPOST]http://fotopolska.eu/foto/263/263743.jpg
http://parowozownia_koscierzyna.republika.pl/lok/normal/tkp100-4.jpg

To był przepiękny tendrzak - czy pracował w przemyśle?
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
880 9 4
#65
Zdjęcia wykonane we wrześniu 1990 roku na kolei piaskowej Kopalni Piasku Kotlarnia. Pociąg specjalny dla hobbystów został zestawiony z samowyładowczych wagonów rolkowych i wagonu socjalnego. Prowadzony był parowozem Ty45-214, a później dołączono również parowóz tendrzak TKp ŚLĄSK.

Ty45-214 ze składem wagonów w Pyskowicach
1.jpg



Ty45-214 z pociągiem specjalnym
2.jpg



Ty45-214 z pociągiem specjalnym
3.jpg




Ty45-214 podczas manewrów
4.jpg


Ty45-214 na odcinku Pyskowice - Przezchlebie
5.jpg


TKp ŚLĄSK z wagonem socjalnym
6.jpg



TKp ŚLĄSK podczas manewrów
7.jpg




TKp ŚLĄSK podczas manewrów z wagonem socjalnym
8.jpg
 

Oktawian

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#69
Odstawione parowozy typu "Baziel" na tor o szer. 1000mm oraz normalnotorowe "Ferrum" TKh w Cementowni "Saturn" w Wojkowicach. 1992 rok.

Baziel Cementownia Saturn 1992 (8).jpg


Baziel Cementownia Saturn 04.1992 (3).jpg


Baziel_Saturn.jpg


Baziel.jpg


TKh-17646.jpg


TKh-643_Cem_Saturn.jpg
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
677 9 1
#70
TKp23 (5353) na kolei muzealnej w Holandii, TKp5486 pracująca w KWK Thorez w Wałbrzychu, TKh5697 chyba w Hucie Mala Panew w Ozimku, no ibaziel nr 1 w Cementownii Saturn w Wojkowicach, wszystko zdjęcia kupne i w kolekcji.
a 015 (3).jpg
a 034.jpg
2 005.jpg
a 019.jpg
 

Oktawian

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#71
Odstawiona Ferrumka w Papierni w Kluczach (obecnie zakład Kimberly-Clark). Parowóz obsługiwał niegdyś bocznicę Klucze - Jaroszowiec Olkuski (PKP). 1992 rok.
TKh Klucze Papiernia 1992 (1).JPG
 

defk23

Użytkownik
Reakcje
12 0 0
#72
Poszukując w internecie śladów potężnych tendrzaków jeżdżących niegdyś na Kolejach Piaskowych, trafiłem na dwa ciekawe zdjęcia. Zapewne niektórzy je już znają, jednak postanowiłem i tak je pokazać ;)
Na stronie www.locomotives.com.pl pojawiło się ciekawe zdjęcie tendrzaków produkcji Borsig, a w nich te dla kolei piaskowych.



Zgodnie z opisem z w/w strony, następujące numery, to:

Nr.4 to późniejszy TKz 206
Nr.5 to późniejszy TKz 207
Nr.6 to późniejsze TKz 208 - 211
Nr.8 to późniejszy TKz 224
No i jest też ciekawy nr.1, czyli późniejsza seria TKy.

Znalazłem również takie zdjęcie, lecz tu mam pierwsze pytanie. Czy parowóz poniżej, jak widać budowy Shwartzkopff, to powojenny TKz 226?



I pytanie drugie, na szczęście ostatnie :) Czy książka pt. Koleje Piaskowe tom I i II będą gdzieś jeszcze dostępne, czy raczej powinienem szukać egzemplarzy z drugiej ręki?
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.550 29 2
#79
Nie pierwszy raz wracam do zagadnienia tego parowozu w skali H0. Kiedyś namiętnie szukałem możliwości jego wykonania i była manufaktura, która za grube pieniądze robiła bliźniaczy parowóz serii BBÖ 82 nieznacznie odbiegający od tego zbudowanego w Fabloku. Zastanawiam się, czy jakiś producent seryjnie mimo wszystko nie budował tego modelu, a ja nie zdołałem go namierzyć…
 

Kobra73_MK

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 4
#80
Zdaję sobie sprawę, jak obszerny i trudny to temat. Może jednak korzystając z metody dyskursu publicznego uda się chociaż trochę rozświetlić niektóre jego zakamarki. I wyłowić mało znane fakty i obrazy. Na "podpuchę" tfu!.. na zachętę pokazuję w kolorze TKt2-30 (jeszcze pod parą). Ex PKP, sprzedany do odkrywkowej kopalni węgla kamiennego "Brzozowica", tu sfotografowany na kopalni "Generał Zawadzki".

Zobacz załącznik 92561
Posiada pan coś więcej z tej kopalni ?
 

Podobne wątki