• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy w przemyśle

OP
OP
Piaskowy

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 1 0
#41
(...)"Koleje piaskowe" tom II 2002 K.Soidy, T.Roszaka ,M.Furtka
(...) "jeszcze" z tej akcji i .. przed tą akcją ...

Drogi Hoarcie, w I tomie "Kolei piaskowych" jest chyba z sześć fotografii z tej słynnej akcji. Zanim jednak do niego sięgniesz, spełniając prośbę- foto "przed" i "po". Dla porządku- do "podwodnych parowozów" zaliczamy Ty45-302 i 113 ;)


skanowanie0002.jpg


skanowanie0004.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#42
-rzecz w tym Szanowny Kolego Piaskowy ,że ów I tom pożyczyłem komuś tuż po zakupie dawno dawno temu -nawet nie wertując tego albumu - "na chwilkę" ,-dziś (nawet ) nie pamiętam komu ,ten ktoś do tej pory mi nie oddał tego pierwszego tomu i jak tak dalej będzie ,będę musiał raz jeszcze kupić pierwszy tom o kolejach piaskowych , -za kolejne fotki z tej akcji dziękuję Koledze Piaskowemu , -myślę ,że zainteresowanych , zwłaszcza tych ,którzy do tej pory nic o tym wypadku nie wiedzieli/widzieli przykuło uwadze to zdarzenie- a czy wiadomo -pytanie do znającego/znających szczegóły tego wypadku , -czy wiadomo jak załogi obydwu parowozów to zniosły ? pytam naiwnie aczkolwiek myślę ,że nie był to wypadek jednak tragiczny , których było wiele na tych kolejach- tragicznych i ..spektakularnych - chyba ,że się mylę..
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#43
No właśnie, takie przewrócenie się rozpalonego parowozu do wody chyba nie jest obojętne dla paleniska i kotła?
Już poza tematem wątku, podobne zdarzenie było z udziałem Ol49 koło Płocka w czasie powodzi w 1982, pamiętam z DTV jak leżała w zanurzona do połowy w zamarzniętej w międzyczasie wodzie.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#45
to co pozostało z Ty51-163 jako grzejki z KWB Bełchatów , którą to grzejkę w ZNTK w Oleśnicy sfotografowałem na początku lat 90
- nie wiem po co ten bojler przyciągnęli do zetenteku taki kawał drogi -płukanie kotła? nie wiem co było póżniej z tą resztą stalińca , -czy to wróciło jeszcze do "pracy" w przemyśle czy pocięli w warsztatach ? nie wiem - ale dziś coś jednak wiem z całą pewnością ,-mianowicie kiedyś dawno temu na tym forum opisałem następującą historię związaną z pobytem właśnie wtedy w ZNTK w Oleśnicy kiedy to sfotografowałem Tr202-19
jako byłą grzejkę przyciągniętą do zetenteku z Łęknicy z jakiś zakładów ,- i ja wtedy oglądając ten parowóz a widać ,że wszystko jest -oprócz odciętych rur parowych -oglądając z tej i tamtej strony nagle zauważyłem ,że na ścianie kadzi wodnej tendra ( po drugiej stronie )coś żółtego widać spod łuszczejącej czarnej farby w centralnej części - wziąłem kawałek tłucznia i zacząłem skrobać i odskrobawszy wszystko ujrzałem napis GREAT BRITAIN- kiedyś jak o tym napisałem tak tu ( nie pamiętam teraz jaki to był wątek ale może znajdę) to oglądając takie same egzemplarze "Liberation" w pracy na kolejach byłej Jugosławii gdzie były napisy żółtego koloru na tendrach ale "UNRRA"- to się żachnąłem ,że chyba coś pomyliłem i poprawiłem w tekście , że ów napis odskrobany przeze mnie w ZNTK to był jednak nie "GREAT BRITAIN" tylko napis "UNRRA" - oczywiście ta pomyłka długo mnie "trzymała" , sobie myślałem często ,że ale dałem " plamy"- aż tu dziś jak wspomniałem wcześniej przypadkowo trafiam na jak zwykle świetną stronę niemiecką http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6128640,page=all i zauważyłem ,że się jednak nie myliłem dawno , dawno temu pisząc o tym napisie "GREAT BRITAIN" - więC twierdzę dziś ,że się nie myliłem I TWIERDZĘ ,ŻE te parowozy (30 sztuk) , które otrzymała Polska w ramach pomocy organizacji UNRRA miało jednak napisy na tendrach nie "UNRRA" tylko "GREAT BRITAIN" :)- I tu na to dowód - ciekawe czym Polska sobie "zasłużyła " na taką inskrypcję a Czechosłowacja i Jugosławia nie -nie wiem jak to było na tych parowozów tendrach w Luksemburgu..
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#47
- to znane fotki z sieci numer jeden (po prawej stronie emblematu w postaci kuli ziemskiej z napisem UNRRA) to dla Jugosławii na 100procent , numer dwa - ? - ale na pewno nie do Polski - ciekawe ,że numer jeden na dwóch zdjęciach jest w w dwóch wersjach malowania - dlaczego ?hm..
- tu jedyna fotka jednej z dziesięciu tych maszyn w Luksemburgu jeszcze przed pewnymi modyfikacjami
ze strony http://www.rail.lu/materiel/cfl47.html- ale na tendrze niczego z napisów nie widać - jedyne co jest inne to to ,że tendry po prawej stronie nie mają pewnej konstrukcji na górnej części kadzi wodnej przy ścianie skrzyni węglowej jest ten element ale po lewej stronie , w pozostałych dla PKP CSD i JRZ jest po prawej - ciekawe dlaczego ?
- i wreszcie -Przepraszam Kolego Piaskowy za to ,że w Twoim wątku urządziłem roztrząsanie dylematu jak to było z tymi napisami na angielskich parowozach rodem z Vulcan Foundry dla Polski i wreszcie jest na to dowód jak to było na prawdę
foto jest wykonane w Gdyni podczas rozładunku lokomotyw angielskich dla PKP i jest z http://www.fotohistoria.pl/main.php -a więc nie myliłem się ,że było tam napisane "GREAT BRITAIN" , - natomiast myliłem się twierdząc ,że nie było napisu "UNRRA"
- może jeszcze pod nowymi powłokami farb na którymś z tych tendrów istnieją jeszcze te żółte napisy ?
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
#48
Ty51-163 widziałem latem 1989 roku gdy przez Sieradz jechał w składzie pociągu z tablicą ZNTK Oleśnica. Wszystkie grzejki kupowane przez KWB Bełchatów i skupione wokół niej firmy(Zakłady Przemysłu Gumowego w Rogowcu) miały demontowane zbędne w nowej funkcji elementy, w przypadku "trumanów" nie udało się zdemontować cylindrów:).
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#51
w Przezchlebiu w ZRTK już na emeryturze w krzaczkach
fotohoart
i jeszcze jeden smaczek z cyklu tabliczki (serii, numerów i właścicieli )-wygi to znają na pewno -to dla zainteresowanych a nieznających ,-tabliczka ze starym znakiem kolei przemysłowych (piaskowych) na budce Ty45
fotohoartPrzezchlebieZRTK
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#52
Ale pojechali z tym malowaniem... No cóż- wycieczka dla dewizowców i kilku naszych. A po wycieczce- krzaki i wiele lat gnicia. Dobrze, że teraz chłopaki z Pyskowic jakoś go odświeżyli i od czasu do czasu doglądają...
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#55
No fakt- te fotki są bezcenne. Ale w tamtych czasach, to właściwie wszystkie mosty, we wszystkich miastach, obwieszano takimi "pięknymi" hasłami lub zobowiązaniami. To trza by jakoś przerobić i wkleić jako główny baner wątku "prawdziwa kolej";)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#56
-ale to nic ten komin - jeżeli chodzi o jej kondycję to przecież widać wyrażnie ,że obraz nędzy ale nie zgadzam się ,że to kostnica , Szanowny Jarząbku kostnica to zakłady przerobu złomu Herby Stare , Chróścina Nyska i tak dalej-przytułek !-to tak
 
OP
OP
Piaskowy

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 1 0
#60
Oto zdjęcie pochodzące z Przeglądu Kolejowego Mechanicznego. Przedstawia jakoby (wg podpisu) parowóz TKp1b. Jednak jest to chyba TKpb na podwoziu belgijskiego tendrzaka serii 53. Ma ktoś pewne zdjęcie TKp1b ?? Zaznaczam, że nie chodzi o TKpb na belgijskich podwoziach (jak ten popalony nieszczęśnik z łódzkiego Prefabetu), tylko na podwoziach pruskiego T13, czyli TKp1.

TKp1b.jpg
 

Podobne wątki