Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
To 2'2'T32 tzw. starego wykonania(niemieckie alte Ausführung) z wózkami od nowego na łożyskach tocznych. Te same wózki montowano w 2'2T34 w którym oszczędności ciężarowe na spawaniu wykorzystano do zwiększenia zapasu wody i węgla.
Te odblaski poniżej skrzyni tendra wyglądają na maźnice oryginalnych wózkow 2'2'T32 alt albo wózki z pruskiego tendra 2'2'T31,5 ale czy można było je podłożyć bez większych przeróbek?
I tu zaczynają się schody. Tendry 2'2'T32 obydwu wykonań oznaczono na PKP serią 32D2. Seria ta obejmowała też tendry pruskie 2'2'T31,5. Prawdopodobnie na PKP A nosiły one oznaczzenie 32D1.
Nie ten kierunek.
Pan Karol Smoter w roku 1932 był Maszynistą II klasy w parowozowni Kraków. Jeżeli w roku 1947 miał czterdziestodwuletni staż na kolei to znaczy, że rozpoczął pracę w roku 1915, w Krakowie na Kolei Północnej czyli ówczesnej Kaiser Ferdinands-Nordbahn.
Nie ten kierunek.
Pan Karol Smoter w roku 1932 był Maszynistą II klasy w parowozowni Kraków. Jeżeli w roku 1947 miał czterdziestodwuletni staż na kolei to znaczy, że rozpoczął pracę w roku 1915, w Krakowie na Kolei Północnej czyli ówczesnej Kaiser Ferdinands-Nordbahn.
Górne zdjęcie, to chyba Sierpów, w pierwszej połowie lat 80. Szacuję rok 1983 lub 1984. Parowóz też jest ciekawy-nie posiada sprężarki i hamulca zespolonego. Być może to jeden z ostatnich Px48 z hamulcem parowym lub jeden z ostatnich Px49 (ale inny niż Px48-1793).
A taka fotka będzie odpowiednia?
OKl27 i Ol49 - Sokółka, rok 1974. Rok jest zgodny z opisem zdjęcia, ale czy typy "samowarków" dobrze określiłem? Jak wiecie, nie jestem fachowcem, lecz bardzo ciekawym wydaje się fakt sprzężenia obydwu parowozów właśnie w takim zestawieniu oraz ustawieniu.
Oraz "Od" coś takiego znalazłem
PS. Jeśli zdjęcia były już publikowane, to zanim wykonacie na mnie wyrok, może dacie zapalić ostatniego papierosa? (chociaż nie palę )
Co do kolorów "rekina" to przytoczę rozmowę jaką odbyłem w czasie jednej z wystaw w Krakowie na której też pojawił się zielony "rekin".
- Ja: Cześć Marku, widzisz ten Pm3, jakie Twoje wrażenie?
-Kol. M: Fajny, tylko dlaczego zielony???
-Ja: A jaki powinien być?
-Kol. M: Czarny!!!
-Ja: A skąd to wiesz?
-Kol. M: Pamiętam! Dwa razy widziałem w eksploatacji!!!!
-Ja: !!!
przypuszczam, że jeden z nich był podsyłany. Dawno temu jechałem z Białogardu składem ciągniętym przez Ok22 i Pt31, więc po seriach tych parowozów trudno by było powiedzieć np. czy to pociąg osobowy, czy pośpieszny.
Zdjęcie z budką Od2 widzę po raz pierwszy, dla mnie jest bardzo ciekawy sposób oznaczenia serii oraz ten dodatkowy napis Entlastungszug (dosłownie: pociąg odciążający), czy chodziło już o ewakuację, czy o wywóz mienia zagrabionego? - nie wiem
Chętnie Ciebie poczęstuje ... choć sam już kilka ładnych lat nie palę ..., ale z wielką przyjemnością zapaliłbym sobie.
A teraz na poważnie.
Nie znałem zdjęcia z budką parowozu Od2-43. I powtórzę moją uwagę sprzed kilku tygodni - niepotrzebnie powiększasz te zdjęcia, one stają się taaaakie rooooozmyte.
Jeżeli mogę o coś prosić to proszę - wrzuć jeszcze raz zdjęcie z Od2 w normalnym wymiarze. Zdjęcie z OKl27 i Ol49 też niepotrzebnie powiększyłeś - zapewniam Cię, że w oryginale jest dużo lepsze.