• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
Zdjęcie powinno być też w temacie ,,Ładunki na kolei w PRL". Drugi i trzeci wagon za Ty4, załadowane maszynami rolniczymi. Potem też niezły miks wagonów.
 

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
495 1 0
To miejsce to może być 3 peron w Prudniku z którego jeździły pociągi do Gogolina. Super fotka.
Przepraszam nie wiem kto jest autorem tego zdjęcia ale obrazuje ono Prudnik, w tle widoczny peron 3.
Na pierwszym planie PKP Ty2 357 Prudnik 04.01.84

PKP Ty2 357 Prudnik 04.01.84.jpg
 
Ostatnio edytowane:

kriswier

Nowy użytkownik
Reakcje
18 0 0
https://www.alamy.com/polska-1946-07-przesunicie-po-ii-wojnie-wiatowej-granicy-pastwa-polskiego-na-zachd-uczynio-z-odzi-wany-centralny-wze-komunikacyjny-kraju-rozkad-jazdy-pocigw-z-14-lipca-1946-r-odzwierciedla-potrzeby-odzi-jako-miasta-wwczas-najludniejszego-i-najwaniejszego-orodka-przemysowego-d-uzyskaa-bezporednie-poczenia-kolejowe-z-warszaw-i-wanymi-centrami-przemysowymi-min-z-portem-w-gdyni-z-centrum-przemysu-wglowego-w-katowicach-i-z-dolnym-lskiem-oraz-ze-spichlerzem-zboowym-lubelszczyzn-nowoci-byo-uruchomienie-pocigu-wypoczynkowego-przez-kutno-i-toru-z-mi-image452984848.html?pv=1&stamp=2&imageid=AE6206E3-A997-4C20-B1B3-CD6A66A1D375&p=1827826&n=210&orientation=0&pn=1&searchtype=0&IsFromSearch=1&srch=foo=bar&st=0&sortby=2&qt=Polska%20kolej&qt_raw=Polska%20kolej&qn=&lic=3&edrf=0&mr=0&pr=0&aoa=1&creative=&videos=&nu=&ccc=&bespoke=&apalib=&ag=0&hc=0&et=0x000000000000000000000&vp=0&loc=0&ot=0&imgt=0&dtfr=&dtto=&size=0xFF&blackwhite=&cutout=&archive=1&name=&groupid=&pseudoid=&userid=&id=&a=&xstx=0&cbstore=0&resultview=sortbyPopular&lightbox=&gname=&gtype=&apalic=&tbar=1&pc=&simid=&cap=1&customgeoip=&vd=0&cid=&pe=&so=&lb=&pl=0&plno=&fi=0&langcode=en&upl=0&cufr=&cuto=&howler=&cvrem=0&cvtype=0&cvloc=0&cl=0&upfr=&upto=&primcat=&seccat=&cvcategory=*&restriction=&random=&ispremium=1&flip=0&contributorqt=&plgalleryno=&plpublic=0&viewaspublic=0&isplcurate=0&imageurl=&saveQry=&editorial=1&t=0&filters=0
Tu jeszcze z przodu. A wogóle to tych zdjęć tego parowozu jest sporo.

Zobacz załącznik 864718
możliwe że na potrzeby filmu
Zobacz załącznik 864726
Witam, czy ktoś może wie jaki to film był kręcony ? Może jest gdzieś do obejrzenia.
Pozdrawiam
 
Reakcje
3.609 30 0
Fragmenty kadrów z planów filmowych, z polskich filmów fabularnych, z motywami kolejowymi, z okresu lat 50-70 ubiegłego wieku.

1. Tp15-20. Fragment kadru z planu filmu "Trzy opowieści - Jacek" (1953).

Tp15-20 1952-53.jpg


2. Pt31 o nieznanym numerze inwentarzowym. Fragment kadru z planu filmu "Człowiek na torze" (1956).

Pt31-... 1955-56.jpg


3. Pt31-62. Fragment kadru z planu filmu "Ludzie z pociągu" (1961). Czy znak na wiatrownicy może odnosić się do jakiegoś socjalistycznego współzawodnictwa brygad parowozowych na PKP ?

Pt31-62 1960-61 r..jpg


4. OKz32 o nieznanym numerze inwentarzowym. Fragment kadru z planu filmu "Deszczowy lipiec" (1957).

OKz-32 1956-57 r..jpg


5. Ty4-... prawdopodobnie 21. Fragment kadru z planu filmu "Jutro Meksyk" (1965). "Rzuca się w oczy" brak fragmentu wiatrownicy.

Ty4-21 1964-65.jpg


6. Ty246 o nieznanym numerze inwentarzowym. Fragment kadru z planu filmu "Ich dzień powszedni" (1963).

Ty246-... 1962-63.jpg


7. Ty246-65 i Ty246 o nieznanym numerze inwentarzowym. Fragment kadru z planu filmu "Kolejarskie słowo" (1953).

Ty246-65 i Ty246-... 1952-53 r..jpg


8. Tabliczki na budkach parowozów. W kolejności Tp2-55 ("Człowiek na torze", 1956), Tr12-27 ("Awantura o Basię", 1959), Pt31-9 ("Gdzie woda czysta i trawa zielona", 1977) oraz Pt47-38 ("Człowiek na torze", 1956).

Tabliczki na budkach parowozów.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
Z tego co wiem celowo usuwano ten fragment wiatrownicy żeby umożliwić dostęp do sprężarki.
Jeżeli już, to pompy wodnej. W parowozach BR 44 (Ty4) sprężarka była po prawej stronie parowozu, po lewej znajdowała się pompa wodna. W parowozach przejętych przez PKP stopniowo zastępowano pompy wodne inżektorami i tak jest właśnie w egzemplarzu na tym zdjęciu. W oryginalnej konstrukcji ten fragment wiatrownicy (zarówno po lewej, jak i po prawej stronie kotła) był opuszczaną klapą, właśnie dla ułatwienia dostępu do pompy (po lewej stronie) i sprężarki (po prawej stronie). Zarówno na PKP, jak i na DR w wielu parowozach tę klapę po prostu całkowicie zdejmowano, jak widać na tym zdjęciu, ale w tym konkretnym parowozie już w tym miejscu pompy wodnej nie ma, więc klapę zdemontowano pewnie dużo wcześniej.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Zdjęcie Szweda Christer'a Brimalm'a znalezione na fb, które wykonał 10 sierpnia 1974 roku w Toruniu.
Zdjęcie zapierające dech!
Dokładnie zdjęcie wykonane za bramą kolejową przystanku Toruń Miasto w kierunku stacji Toruń Wschodni.Na torach w obu kierunkach składy towarowe, na pierwszym planie Ty2 i Ty51 na popychu(!), na drugim planie,
10.8.74 Toruń M..jpg
pod semaforem wjazdowym truman. Po prostu coś niesamowitego(!)
 

Podobne wątki