• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.290 93 9
Znalezione na: https://www.ebay.co.uk :love:
Ok1-350 Nakło - 1975
1621247918881.png

Pm2-8 Poznań (Główny ?) - 1964
1621248002742.png

Ty2-1241 Mrozów - 1964
1621248114121.png

Pt47-28 z ekspresem (tak podpisano zdjęcie!) Mrozów - 1964
1621248319592.png

Ol49 (niezidentyfikowany numer) z pociągiem lokalnym - Warszawa Gdańska - 1964 :) Zdjęcie ukazuje fragment ciekawego wagonu - jaki to typ?
1621248480126.png

Ty45-373 Mrozów - 1964
1621248560724.png
 

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
Mam kilka pytań dotyczących Ty51:
1. Co na temat Ty51-15 można znaleźć w notatkach pana Chrapka?
2. Jak działał w tych parowozach mechaniczny podajnik paliwa - jaki czynnik rozsypywał paliwo na ruszt
3. Jakie szlaki kolejowe obsługiwały parowozy Ty51, które stacjonowały w parowozowni w Sędziszowie.
4. Znalazłem informację, że od numeru 70 był to typ (podtyp?) Ty51/1 - czy oznaczenie "Ty51/1" można znaleźć na tabliczkach przymocowanych na parowozach, które zachowały się do chwili obecnej.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.485 19 9
...takich dziwacznych przeróbek na PKP.
A skąd stwierdzenie, że to przeróbka PKP? Czy historia tego tendra 30D42 z nr 75 jest jakoś udokumentowana? :niepewny: Może to jakiś dawny prototyp?
Taka "przeróbka" to praktycznie zupełnie nowa konstrukcja. Trudno uwierzyć, że ktoś podjął się takiej kosztownej przebudowy, zamiast zwyczajnie podmienić tender na jakiś staroużyteczny....
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
Mam kilka pytań dotyczących Ty51:

2. Jak działał w tych parowozach mechaniczny podajnik paliwa - jaki czynnik rozsypywał paliwo na ruszt

4. Znalazłem informację, że od numeru 70 był to typ (podtyp?) Ty51/1 - czy oznaczenie "Ty51/1" można znaleźć na tabliczkach przymocowanych na parowozach, które zachowały się do chwili obecnej.
Zasada działania mechanicznego podajnika węgla, jest bardzo prosta, śruba ślimakowa poprzez ruch obrotowy, podawała węgiel do paleniska, była napędzana silnikiem parowym, umieszczonym w tendrze po lewej stronie, po stronie pomocnika.
Tender był specjalnie skonstruowany, choć z zewnątrz wyglądał identycznie jak tendry tradycyjne.
Faktycznie, w dokumentacji technicznej nr. 70 jest tak jakby krańcowym numerem jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne, nie znaczy to jednak, że wcześniej nie wprowadzano innych założeń technicznych. Np. Dymnica parowozu była zaprojektowana w trzech wariantach.
- od nr 1, do 24
- od nr 24, do 70
- od nr 70
Ale ta numeracja nie była stała dla wszystkich elementów maszyny.
Np. Pierwszy kocioł, miał byc montowany na parowozach 1-10.
 
Ostatnio edytowane:

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.290 93 9
Zasada działania mechanicznego podajnika węgla, jest bardzo prosta, śruba ślimakowa poprzez ruch obrotowy, podawała węgiel do paleniska, była napędzana silnikiem parowym, umieszczonym w tendrze po lewej stronie, po stronie pomocnika.
Tender był specjalnie skonstruowany, choć z zewnątrz wyglądał identycznie jak tendry tradycyjne.
Faktycznie, w dokumentacji technicznej nr. 70 jest tak jakby krańcowym numerem jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne, nie znaczy to jednak, że wcześniej nie wprowadzano innych założeń technicznych. Np. Dymnica parowozu była zaprojektowana w trzech wariantach.
- od nr 1, do 24
- od nr 24, do 70
- od nr 70
Ale ta numeracja nie była stała dla wszystkich elementów maszyny.
Np. Pierwszy kocioł, miał byc montowany na parowozach 1-10.
Można coś więcej o wariantach dymnicy w parowozach Ty51 ?
Jakie jeszcze były zmiany w fabrycznie wyjeżdzających ''Stokerach'' ?
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
2. Jak działał w tych parowozach mechaniczny podajnik paliwa - jaki czynnik rozsypywał paliwo na ruszt
Zasada działania mechanicznego podajnika węgla, jest bardzo prosta, śruba ślimakowa poprzez ruch obrotowy, podawała węgiel do paleniska, była napędzana silnikiem parowym, umieszczonym w tendrze po lewej stronie, po stronie pomocnika.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Standard_HT_Stoker_illustrating.jpg
Podajnik ślimakowy dostarcza węgiel na płytę w dźwiczkach paleniskowych, a dalej węgiel jest rozrzucany za pomocą pary w odpowiednie miejsce rusztu.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
PIC_1-G-3806-22.jpg

Zdjęcie z NAC , na którym widać uszkodzony parowóz Ok1-?9 (Kraków) w katastrofie kolejowej w Krzeszowicach w 1934 .
Moją uwagę zwrócił jeden szczególnie nietypowy detal tej lokomotywy , mianowicie ; uchwyt jarzma stawidła i prowadnicy krzyżulca , na tej fotografii widać go, choć nie w pełni , ale widać wyrażnie ,że to wybitnie nietypowe dla tej serii parowozu . Wiadomo ,że na tych maszynach występowały dwa rodzaje tych uchwytów , ale po tym zdjęciu wiadomo ,że musiały być trzy(!) rodzaje uchwytów .
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.499 35 0
A skąd stwierdzenie, że to przeróbka PKP?
To była modernizacja tendrów sztywno ramowych wg. projektu racjonalizatorskiego inż. Fijałkowskiego. Takich tendrów przebudowano więcej niż jeden. Nie była to "przeróbka" jakiegoś ZNTK albo MD ale zatwierdzony projekt mający na celu poprawę własności jezdnych tych tendrów szczególnie w czasie jazdy tendrem z przodu bez obracania parowozu.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
Zobacz załącznik 819400
Zdjęcie z NAC , na którym widać uszkodzony parowóz Ok1-?9 (Kraków) w katastrofie kolejowej w Krzeszowicach w 1934 .
Ten parowóz miał numer 89. Katastrofa miała miejsce - 03.10.1934 . Ta Ok1 prowadziła pociąg pośpieszny relacji Wiedeń-Lwów i najechała na stojący przed semaforem wjazdowym stacji Krzeszowice pociąg pośpieszny relacji Gdynia-Kraków.
Na temat tej katastrofy można przeczytać w wydanej książce " Ok1 PRUSKA P8 W SŁUŻBIE PKP "
Pozdrawiam serdecznie
 

Podobne wątki