Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Toż pisałem, że nie wszyscy czytają to co trzeba A w tym wypadku można się posikać ze śmiechu- to zacne zdjęcie zamieściła "Nowa wieś" z 2 sierpnia 1964...
O tym, że "Nowa wieś" to poważny i opiniotwórczy tytuł prasowy niech świadczą te zdjęcia z Ok55-3. Reportaż z wystawy "15 lat kolejnictwa w Polsce Ludowej", numer z października 1959.
Niekoniecznie, może to być TKi100-16. Oba parowozy miały układ osi 1-3-1 i ciekawa sprawa - w księdze inw. PKP Nr 16 jest zapisany jako TKi100 natomiast nr 10 jako TKl-100. Pamiętam jak szesnastka trafiła do MK to miała tabliczkę TKi100 dopiero później zmieniono na TKl.
Szesnastka jeździła w Skarżysku, ale to niczego nie wyklucza, bo w MD Lublin wykonywano naprawy okresowe maszyn z całego okręgu. Także tych z przemysłu.
Po 1945 roku do Polski trafił parowóz systemu Franco. Testowany na liniach w Kotlinie Kłodzkiej, dokonał żywota około 1960-63 roku w Ostrowie Wielkopolskim. Co się z nim działo w międzyczasie?
Panowie, kto jeszcze sobie nie kupił trylogii (jak dotychczas) Ton'a Pruissen'a "Steam in Poland" na DVD ? To skromny screen z części trzeciej: Tr21-104 z parowozowni Fosowskie.
Niestety chyba więcej nie będzie Tak zresztą wynika z materiałów dodatkowych które Ton umieścił na płytach (pozwolenia na filmowanie, pieczątki z odwiedzonych miejsc). Ale jest jeszcze jeden smaczek o wąskotorówkach w okolicach Bydgoszczy, gdzie jest też dużo materiałów z kolei normalnotorowych.