• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Reakcje
3.609 30 0
Poszukuje informacji oraz zdjęć parowozów Ty1 eksploatowanych na PKP-B . Według wikipedii zostały przekazane w 1956 roku do N
Co nie jest zgodne z prawdą bo na pewno po roku 1956 były eksploatowane parowazy Ty1-76 (istnieje do dziś) oraz Ty1-70.
Czy gdzieś w literaturze są informacje na temat przebiegu służby Ty1 na PKP-B?
Według spisu zawartości w starym Parowozik-u z 1990 roku były dwa artykuły pt. "Parowozy Ty1" autorstwa P. Adamskiego i E. Bartoszka - nr 3/90 oraz E. Bartoszka w nr 4/90.
Z tym "Parowozikiem" Kolega mnie uprzedził :LOL:

Pan Eryk Bartoszek podaje niezwykle skrupulatnie opracowany przebieg służby wszystkich 134 szt. Ty1, w II częściowym artykule zamieszczonym w ówczesnym periodyku "Parowozik" nr 11 [3/1990] oraz nr 12 [4/1990] (w 1995 r. "Parowozik" przekształcił się w "Świat Kolei"). Były to czasy kiedy "Parowozik" przypominał nieco Fan-Zin, a opracowanie Pana Eryka dołączone było właściwie do dwóch, krótkich artykułów: "Parowóz Ty1" autor Przemysław Adamski (3/1990) i "Parowozy Ty1" autor MALMAR czyli Marek Malczewski (4/1990). Co ciekawe według spisu na Koleje DR (DDR) przekazano 14 szt. Ty1.

Kolego vitasem przesyłam Ci skany tych stron "Parowozika" na Priv. Pozdrawiam
 
Reakcje
3.609 30 0
Dobrze, że chociaż na zdjęciach są. :) Kawał pięknej maszyny. :cool:

Ty4-42, Frankfurt nad Odrą, ~1960
Źr. eBay | Brak informacji o autorze
Zobacz załącznik 660900
To ja wrzucę to samo zdjęcie jednak z odmiennym napisem Kopierschutz - też ściągnięte kiedyś z ebaya.de :LOL:. Jak widać zdjęcie te krąży od dłuższego czasu, pojawia się to tu, to tam, jednak te wstawione przeze mnie wydaje się trochę bardziej wyprostowane, niż te, które wstawił Kolega PingwinRico które chyba lekko "ucieka na lewo". Widać jak na dłoni, że to inna kopia/skan/odbitka - czymkolwiek ono jest... przykre, że ktoś próbuje nabierać potencjalnych kupców, że dostaną jedyny, prawdziwy oryginał... Nawet nie wiadomo, czy zdjęcia te, są robione z oryginalnego negatywu, czy to tylko np. kopia, kopii oryginalnego zdjęcia :(

Ty4-42 (ex 44 697, Floridsdorf 9284-1941), Frankfurt-n.Odrą, 1959.jpg


Dodam, że powyższe zdjęcie było zamieszczone przez tego samego wystawiającego, z serią innych zdjęć różnych parowozów sfotografowanych we Frankfurcie nad Odrą, zrobionych rzekomo w roku 1959. Pozostałe zdjęcia z serii (dwa z Ty4 i jedno z Pt47) poniżej:

Ty4-10 (ex 44 137, Borsig 14728-1938), Frankfurt n.Odrą, 1959.jpg


Ty4-94 (ex 44 1344, Krupp 2766-1943), Frankfurt n.Odrą, 1959.jpg


Pt47-170 Frankfurt n.Odrą, 1959.jpg


Dla miłośników serii Ty4 w nazwie zdjęć uwzględniłem dawny numer DRB, producenta, nr fabryczny i rok produkcji wg. artykułu Romana Witkowskiego i Pawła Terczyńskiego "Parowóz serii Ty4" (Świat Kolei nr 4/2001).
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.204 504 30
w bardzo sensownych prędkościach
Mam wrażenie, że przynajmniej niektóre sceny są trochę przyspieszone. Co do miejsc, to rozpoznałem jedno z całą pewnością, ale to żadna rewelacja: słynny wiadukt w Lewinie Kłodzkim. Co do drugiego miejsca, to na 80% sądzę, że to most na Warcie w Gorzowie Wielkopolskim, na linii do Zbąszynka przez Skwierzynę. Pozostałe miejsca trudno rozpoznać, bo ujęcia są bardzo krótkie i niewiele widać poza samymi pociągami, ale jeszcze spróbuję się przyjrzeć. Na początku filmu pokazano na mapie regiony, w których robiono filmy, choć nie wiem, czy tylko tam. Są to okolice Gorzowa Wlkp., Kłodzka i Białogardu.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
świetny materiał, warto oprócz parowozów zwrócić uwagę na zestawienia wagonów - pomieszane przedziałowe i bez przedziałowe, kolory dachów oliwkowe i szare w jednym składzie... podobnie towarowe - jest taka scena w okolicy Sierpca - Ty2 ciągnie skład beczek, głownie 406R i któraś nasta z kolei niepolskiego typu z logiem VTG ...
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.486 19 9
Co do miejsc, to rozpoznałem jedno z całą pewnością, ale to żadna rewelacja: słynny wiadukt w Lewinie Kłodzkim.
A widoczny od 10-tej minuty duet Tekatek wspina się po serpentynach prowadzących właśnie na ten wiadukt. Najdłuższe ujęcie to prosta przed pierwszą pętlą >180 stopni.
Natomiast tunel widoczny w 6-tej minucie to Bardo Śląskie. Petucha rusza z przystanku w kierunku Kłodzka.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
376 3 0
18:45 - czy ktoś wie może co jedzie na 2,3,4,5 wagonie za parowozem?

Natomiast - 19:45 to raczej na 120% bramka semaforowa z Międzychodu (zresztą bloki mieszkalne też pasują).
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
PS Jeśli ktoś rozpoznaje któreś z miejsc przestawionych na filmie, zachęcam do dzielenia się tutaj lub pod filmem na yt.
Ostatnia część, od 26 minuty, to fragment linii 202 między Runowem Pomorskim a Stargardem Szczecińskim. A ograniczyłbym to nawet do odcinka między stacjami Chociwel i Ulikowo.
Od 27:05 - prawdopodobnie wjazd w perony Gogolewa (ale się tam pozmieniało!), pociąg w kierunku Stargardu.
Od 27:30 - Lisowo i okolice, od 28:17 bezwzględnie Lisowo (charakterystyczny wiadukt niedokończonej autostrady). Część ujęć na szlaku za Lisowem w kier. Stargardu - możliwe, że z dzisiejszej DK20.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.204 504 30

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.210 2 1
świetny materiał, warto oprócz parowozów zwrócić uwagę na zestawienia wagonów - pomieszane przedziałowe i bez przedziałowe, kolory dachów oliwkowe i szare w jednym składzie... podobnie towarowe - jest taka scena w okolicy Sierpca - Ty2 ciągnie skład beczek, głownie 406R i któraś nasta z kolei niepolskiego typu z logiem VTG ...
Również ciekawy jest pojedynczy wagon talbot w składzie jakiegoś pociągu zbiorowego. Jak widać, nie trzeba zbierać całego wahadła miniatur, żeby sobie wstawić taki model wagonu do składu na makiecie. ;)
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
Mnie również zaintrygował ten ładunek. Obstawiam, że to są maszyny rolnicze załadowane na czechosłowacki wagon do przewozu samochodów typu Leks.
Sądząc po kształcie i wielkości mógłby to być wirnik, na którym zamontowane są kosy do kombajnu.
Min. 18.54 - czy wapniarka na końcu składu jest tak ubrudzona czy pomalowana na biało ?
 

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
292 24 5
Właśnie dzięki takim filmom,oraz starym zdjęciom ,można w całej okazałości stwierdzić jaka była kiedyś kolej. Opowiadania ludzi którzy mówią "wagony nigdy nie były takie brudne" albo", że taki skład nigdy nie istniał" tracą jakiekolwiek znaczenie.
 

Podobne wątki