Ty2-1366, Kutno, 15.06.1963,
Można też dodać, że ten Ty2, zanim trafił na PKP, miał ciekawą "podróż" po kilku zarządach kolejowych, co było udziałem niewielkiej liczby Ty2 z serii 200 szt. przejętych w latach 60-tych od ZSRR (ex TЭ) , bo większość Ty2 o nr inwentarzowych od 1207 wzwyż, zaraz po wojnie trafiła bezpośrednio na koleje radzieckie.
Opierając się na danych ze strony
https://www.dampflokomotivarchiv.de/index.php?nav=1414284&lang=1
do kwietnia 1945 służył na kolejach DR jako 52 2172,
później trafił na koleje austriackie jako T 52 2172 (najpierw w ÖStB, później od VIII 1947 w ÖBB),
od XII 1948 do VI 1951 był na kolejach rumuńskich CFR (ciągle jako T 52 2172),
przejęty przez ZSRR służył jako TЭ-2172 do stycznia 1963, kiedy to ostatecznie trafił na nasze koleje....
.....i porzucił swój nr (2172 - pamiętający jeszcze czasy Deutsche Reichsbahn), na rzecz PKP-owskiwgo Ty2-1366.
Źródło:
https://www.dampflokomotivarchiv.de/index.php?nav=1414340&lang=1&id=110197&action=portrait
Co do wyglądu zewnętrznego, jeżeli zdjęcie jest zrobione 15 czerwca 1963 to należy pamiętać, że parowóz ten zaledwie od ok. 4,5 miesiąca był na PKP (od 28.01.1963), stąd zapewne jeszcze te poradzieckie reflektory, drzwi dymnicy itp. Zachodzi pytanie, jak długo zachował on te elementy... bo w toku służby, zapewne wymieniono mu je, na te bardziej standardowe dla PKP. Czy w latach 70-tych można było jeszcze spotkać Ty2 z takimi poradzieckimi reflektorami ?.