• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
496 1 0
-a nie są to dawne Łazy ? fr. wachlarza parowozowni, foto podobnego obiektu współcześnie
tabor jak najbardziej pasuje
(foto z http://www.panoramio.com/photo/105582424 )
To raczej nie jest ten sam budynek oceniam to po zdobieniach nad drzwiami.

@koland: niekoniecznie. Tak się składa, że parowozy serii Ty23 stacjonowały w jeszcze jeden parowozowni - na dodatek będącej znacznie bliżej niż Pyskowice - a mianowicie w MD Ruda Chebzie. Kopalnia Wawel, MD Ruda Chebzie - może to zdjęcie powstało właśnie na terenie kopalni Wawel? BTW. Czy potrafi ktoś ustalić numer parowozu ze zdjęcia? Myślę, że numer Ty23 dałby poszlakę w którym kierunku należy szukać ;)
Bliższy byłbym stwierdzenia, że to było w Chebziu (nie wiedziałem, że tam też były przypisane te parowozy)
Na naszym forum jest ciekawe zdjęcie od kolegi Hoarta
http://forum.modelarstwo.info/threads/dawniej-i-dziś.18154/page-3
peron dworca Ruda Śląska Chebzie ( kierunek Świętochłowice)1975 foto T.Suchorolski repr. z "Kmid" 4(6)2001
Pokazana tutaj Ty23 ma chyba cyfrę 8 w oznaczeniu tak jak przypuszczalnie Ty23 przy TKt3, lata też podobne.

Przy okazji TKt3 mam takie zdjęcie w zbiorach ale nie wiem jaki jest numer tej TKt3, raczej to parowóz pracujący w którejś z kopalni na Śląsku, na pewno nie 16 i 20, czyżby to był nr 21, którego zdjęcia szukam? Może ktoś z Was zna odpowiedź.
Tkt3b.jpg
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
Że też mi to zdjęcie wcześniej nie wpadło w oczy...

Tabliczka jest dość wyraźna. Tak jak koledzy pisali to 41.
Ciekawe czy koła pod tendrem też są pełne czy tylko z przodu.
 

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
496 1 0
Wiem, że znalezienie zdjęć TKt3 jest dzisiaj trudne, ale może ktoś mi pomoże poszukuję zdjęcia parowozuTKt3 21 lub zdjęć jak służył jeszcze w DRG jako BR86 402 WLF 9245/1941.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
To raczej nie jest ten sam budynek oceniam to po zdobieniach nad drzwiami.



Zobacz załącznik 373553
- ja też nie jestem pewny ,że to ten sam obiekt, ale ...wg mnie proporcje frontonu się zgadzają , przeznaczenie obiektu się zgadza ( duża parowozownia PKP , w której wykonuje się przeglądy - widać wyrażnie , że lok (Tkt3-20) jest podklinowany , drąg stawidła wyzerowany i otwarty zawór bezpieczeństwa - czyli wg mnie na przyklad wygaszanie loka -powód np płukanie kotła , czynność , której nie można by było na przykład wykonać w parowozowniach zakładowych tylko w wyspecjalizowanym oddziale dużej jednostki kolei państwowych - a dlaczego nie w Przezchlebiu ? -ano np dlatego ,że np tylko płukanie kotła zabrałoby zbyt dużo cennego miejsca i czasu w tym małym zakladzie naprawczym - gdzie przede wszystkim wykonywane są o dużo większym zakresie działania naprawcze ,- dalej - rejon (polożenie geograficzne) pasuje i ... na koniec - wlaśnie to ,że ten fronton obecnie nijak ma sie z tymi widocznymi elementami budowlanymi ( wystepy , gzymsy na starej fotografii) jak to Kolega zauważył - nijak ma się to tego niby podobnego z Łaz - nijak się ma ( jest na to wytłumaczenie)- ponieważ w przeciągu ogromnego czasu ponad trzydziestu /czterdziestu kilku lat miał prawo się zmienić ( fronton) - to znaczy -kiedyś od czasów wybudowania aż do czasu końca epoki pary ,-to była tylko parowozownia - oddziały napraw i tak dalej,- ale zawsze towarzyszyło temu frontonowi totalne okopcenie,po rewitalizacji obiektu taki fronton mógl przejść lifting , nie tylko estetyczy ,ale rownież budowlany ( zmiana przeznaczenia obiektu),- to znaczy do starej elewacji tej zrytej zębem czasu i eksploatacji i funkcji dodano /powiększono -wzmocniono tą ścianę po przez dobudowanie/obudowanie z cegły.( widać to na powiększeniu foto współczesnego)- No cóż -nie poddaję się z tym , że to nie to samo miejsce ponieważ podziały -rytmu konstrukcji pasują wg mnie idealnie- Kolego Koland - takie obudowanie -czy dobudowanie miało by sens ponieważ łatwiej to znaczy skuteczniej związało by się ze starą konstrukcją dzięki tym wielu właśnie uskokom , wystepom , gzymsom - jest natomiast coś co rozwala mi moją teorię - mianowicie widoczny tor - nie wiem czy to złudzenie optyczne czy to czasem nie jest tor o weższym prześwicie i tu to by nie pasowalo raczej do tego miejsca (Łazy)-ponieważ od obrotnicy do hali tej łazkiej parowozowni jak wytlumaczyć by istnienie wąskiego toru - zaraz -chyba ,że taki wąski tor byl zbudowany na tym odcinku parowozowego wachlarza i jednego stanowiska w szopie napraw dla parowozów zakladowych o mniejszym prześwicie ??- hmm
Katowice Szopienice dawna parowozownia ma trzystanowiskową halę z dachem skośnym - ale tam właśnie nie pasuje kształt charakterystyki architektury
- no Koledzy a jak wyglądała dawna hala szopy w Chebziu - bo nigdzie niczego o tym obiekcie - on dawno już nie istnieje ... wie Ktoś jak wyglądała szopa w RŚChebziu?
 
Ostatnio edytowane:

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.426 29 2
lok (Tkt3-20) jest podklinowany
Toż to normalna czynność.

drąg stawidła wyzerowany
Toż to normalna czynność dla odstawionego parowozu.

otwarty zawór bezpieczeństwa
Ja tu widzę parujący zawór. Na pewno nie otwarty. Nic nadzwyczajnego.

czyli wg mnie na przyklad wygaszanie loka -powód np płukanie kotła , czynność , której nie można by było na przykład wykonać w parowozowniach zakładowych tylko w wyspecjalizowanym oddziale dużej jednostki kolei państwowych
Toż dopiero ciekawa teoria. Wymień choć trzy sensowne powody dlaczego w parowozowni zakładowej nie można płukać kotła? Ja nie widzę żadnego ;)

Czeka sobie na zatrudnienie i tyle. Pytanie gdzie...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
Toż dopiero ciekawa teoria. Wymień choć trzy sensowne powody dlaczego w parowozowni zakładowej nie można płukać kotła? Ja nie widzę żadnego ;)
-jestem zielony w te klocki , więc przeczytałem instrukcję pt "Mycie kotła parowozu"http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/tabor/px/przeglady/rozdzial2.htm ,- po zapoznaniu się z ową instukcją stało się dla mnie oczywistym ,że taki zakres rygorystycznej pielęgnacji kotła wysokoprężnego musi się odbyć w jednostce do tego specjalnie powołanej -do głowy mi nie przyszło ,żeby taką czynność kwalifikowaną jako PO (przegląd okresowy) można było wykonać w małych garażach zakładowych- więc Kolego BGNERZE odpowiem Tobie tak ,że te trzy sensowne powody to po prostu BHP-
- dzięki Koledze Jarząbkowi , który to posiada wiedzę z literatury merytorycznej wreszcie wiemy gdzie to zdjęcie zostało wykonane i okazało się ,że to dość daleko od Pyskowic i w ogóle..
-ta Tekatkatrzy - 20 w tych Szczygłowicach może czeka na przydział pracy w KWK ,-tak jak to Ty interpretujesz , albo jest wygaszana bo czas na przeglądzik , ale gdzie indziej - tak jak ja to wymyśliłem ;)
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.426 29 2
-Kolego BOGNER - a co Kolega myśli na temat stanu obręczy w Tkt3-20?
Tyle, że na zdjęciu słabo je widać ;) Nie ma podstaw targania parowozu na płukanie kotła, co 30 dni z jakiegokolwiek powodu poza brakiem źródła wody do jego płukania. Zresztą nie robiło się tego nigdy przy kotłach stałych, czy przy parowozach wąskotorowych, aby posługiwać się inną jednostką dla tak elementarnych prac, jak płukanie. Tym bardziej w tym przypadku.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
(...) - dzięki Koledze Jarząbkowi , który to posiada wiedzę z literatury merytorycznej wreszcie wiemy gdzie to zdjęcie zostało wykonane...
Na szczęście, Kolega Jarząbek posiada wiedzę nie tylko z "z literatury merytorycznej" i właśnie dzięki temu wielokrotnie mogliśmy dowiedzieć się, co i gdzie się działo...
To są dwie zupełnie różne sprawy.
A wiedzę z "literatury merytorycznej" może mieć dzisiaj praktycznie każdy, oczywiście gdyby mu się chciało przeczytać, no i gdyby chciał jeszcze np. ... kupić wspomnianą "literaturę merytoryczną" ;).
 
Ostatnio edytowane:

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
Byłem ostatnio w Sosnowcu Głównym i ani śladu tego tendra. jak dobrze widzę zdjęcie wykonane na terenie obecnej bazy pociągu ratunkowego przy stacji Sosnowiec główny.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Ciekawe czy gdzieś zachował ten tender wycinek z Synalów Zobacz załącznik 374699
A który to rok? Szkoda, że fotka nie jest większa. Budynek w tle wskazuje, że to kierunek warszawski krańca stacji, a nie katowicki gdzie przy budynkach starej parowozowni znajduje się baza pociągu ratunkowego. Dawno temu były tam różne starocie, oraz baza sieciowców na torach po grupie towarowo-celnej, ale to wszystko zostało wyczyszczone do około 2000 roku.
 

Podobne wątki