• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

P.o./ład. w Polsce z tylko jednym rozjazdem na liniach normalnotorowych

OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#86
Czy ktoś z szanownych kojarzy b. p.o. Czarnów (PLK 414) i znajdującą się tam niegdyś ładownię? Zastanawia mnie kozioł oporowy widoczny na tym zdjęciu:

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=3244&&okno=galeria&photoid=14586&uid=

Natomiast wg planu z 1958 r. ze strony Miłosza Telesińskiego (http://sentymentalny.com/?page_id=275) tor ładowni zdemontowano.



Jak było naprawdę i czy mógł tam się ostać ślepy tor ładowni jeszcze w l. 70. albo 80. XX w.? Linia już dawno rozebrana, więc każdy głos się przyda.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#89
Czy ktoś z szanownych kojarzy b. p.o. Czarnów (PLK 414) i znajdującą się tam niegdyś ładownię? Zastanawia mnie kozioł oporowy widoczny na tym zdjęciu:

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=3244&&okno=galeria&photoid=14586&uid=

Jak było naprawdę i czy mógł tam się ostać ślepy tor ładowni jeszcze w l. 70. albo 80. XX w.? Linia już dawno rozebrana, więc każdy głos się przyda.
Pokazany na zdjęciu kozioł został zamontowany na torze głównym prawdopodobnie po modernizacji (podwyższeniu) drogi biegnącej wzdłuż toru. W związku z tym podwyższeniem podniosła się również droga boczna przecinająca tor i najprościej było wtedy postawić dwa kozły z obydwu stron tej bocznej drogi przecinając fizycznie tor kolejowy.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#91
Jaki był cel zabudowy kozła skoro linia już dogorywała, a wkrótce później rozebrano ją?
Tego nie wiem, ale np. 01.04.2001 pod drugi kozioł od strony Rudnicy dojechał pociąg specjalny z Ok1-359 w którego przejeździe uczestniczyłem. Po oblocie składu w Słońsku pociąg został wepchany aż pod kozioł w Czarnowie. Wtedy była to jedyna przeszkoda uniemożliwiająca dojechanie do Kostrzyna. Na zdjęciu w głębi widać budynek przystanku Czarnów, wspomniany we wcześniejszych postach kozioł oraz mocno podniesioną drogę przecinającą tor. Drugi kozioł przysłoniły wagony. Drogą jedzie mój były Mercedes W123 z 1978 roku. Tego ranka brat mnie podwiózł, ponieważ skład z parowozem nocował w Słońsku i stamtąd rozpoczynała się dalsza część przejazdu.

Ok1_359_Czarnow_01042001_T_Florczak.JPG
 

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
#92
Bocznica do składu opału w Nowym Sączu na lini 104 . Tory widać że dawno nie używane, choć sama zwrotnica i wykolejnica na bieżąco smarowane. DSC_0761.JPG DSC_0762.JPG
 

Podobne wątki