• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

P.o./ład. w Polsce z tylko jednym rozjazdem na liniach normalnotorowych

marcin sds

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 2 0
#41
No bo pierwotnie były dwa rozjazdy. Potem jeden zlikwidowano i pozostał tor z jednym rozjazdem, wykolejnicą i kozłem oporowym na końcu. Pisałem zresztą o tym a po szczegóły odsyłam do artykułu w ŚK.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#42
@hugwa -- czy to znaczy, że najpierw składy towarowe jechały np. z Trójmiasta przez Swarzewo do Krokowej, a tam na oblotce przestawiano lokomotywę, zaś w drodze powrotnej lok odstawiał lub zbierał wagony z tych ślepych torów na poszczególnych p.o./ład.? Warto odtworzyć historyczne reguły ruchu na tej nieistniejącej już linii, a potem "naśladować" w miniaturze. :)

@Jarząbek -- kol. marcin sds wyjaśnił powyżej, że zdemontowano po jednym rozjeździe na każdej ładowni na tej linii za czasów PKP pewnie dopiero w IV ep., więc ustalamy teraz, jak wyglądał ruch na niej w ostatnich latach jej świetności i istnienia. Tu są plany p.o./ład. z tej linii, które pewnie nie zmieniły się zbytnio od czasów układów torowych Putzig - Krockow Kleinbahn. Na tej stronie jest schemat linii.
 
Ostatnio edytowane:

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
374 26 4
#43
Z grubsza tak to było, choć zdawki kursowały raczej z Pucka albo Redy. Trzeba by pogrzebać w rozkładach, ja ich nie mam.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#44
a po szczegóły odsyłam do artykułu w ŚK.
Nie omieszkałem skorzystać z odesłania i jeszcze raz przekonałem się o tym, że artykuł /zresztą świetny/ nie był przeczytany .... ze zrozumieniem.
Cytuję dosłownie:
"Całkowite zawieszenie przewozów kolejowych na odcinku Swarzewo-Krokowa nastąpiło w 1991 roku. Odtąd rozpoczęła się częściowa dekapitalizacja linii. Rozebrano tory boczne na przystankach w Łebczu i Starzyńskim Dworze. W Radoszewie, Kłaninie oraz Sławoszynie rozebrano rozjazdy od strony Krokowej i na wysokości ukresu tory boczne zakończono kozłami oporowymi." - Koniec cytatu.

A teraz czas na podsumowanie:

Skoro te przebudowy zostały wykonane dopiero po całkowitym zawieszeniu przewozów kolejowych to ...... po co ta mowa o czasach "kleinbahnów" i o "bardzo ciekawej obsłudze bocznicowej" na tej konkretnej linii.
 

marcin sds

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 2 0
#45
Ad vocem.
Artykuł czytałem baaaardzo dawno temu. Ponieważ pytanie w tym wątku było o występowanie p.o./ład. z jednym rozjazdem zakończonym kozłem oporowym przypomniały mi się schematy stacji z wspominanej linii. jakoś lepszą pamięć mam do rysunków niż literek :). Zaznaczyłem jak pierwotnie wyglądał stan, natomiast nic nie pisałem o obsłudze tych ładowni.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
374 26 4
#46
Ja też byłem pewien że te rozjazdy zniknęły przy remoncie linii. Swoją drogą ciekawe czemu, skoro już bawiono się w odzyskiwanie rozjazdów nie wypruto ich ze wszystkich ładowni.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#49
To bardzo ciekawe przykłady stacji z rampami ładunkowymi, boczno-czołowymi, ale z pewnością akurat nie to miał na myśli autor tego wątku...
No właśnie... nie miałem.

No, Panowie, czyżby nie było w Polsce żadnych innych po/ład tylko z 1 rozjazdem aniżeli te na b. linii Swarzewo-Krokowa? A coś na Dolnym Śląsku? Może ktoś ma informacje?
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#51
No właśnie... nie miałem.

No, Panowie, czyżby nie było w Polsce żadnych innych po/ład tylko z 1 rozjazdem aniżeli te na b. linii Swarzewo-Krokowa? A coś na Dolnym Śląsku? Może ktoś ma informacje?
A wątek dokładnie czytał?
Tak jak już pisałem, Rabka Zdrój.
Obsługa była ciekawa, bowiem wagon wpychany był przez parowóz jadący tyłem z Chabówki, potem parowóz wracał.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#52
A wątek dokładnie czytał?
Tak jak już pisałem, Rabka Zdrój.
Obsługa była ciekawa, bowiem wagon wpychany był przez parowóz jadący tyłem z Chabówki, potem parowóz wracał.
Jasne. Tyle, że nie mogę znaleźć żadnych bliższych danych, jak to kiedyś wyglądało, poza tym (chyba, że to nie te miejsce). Czy Kolega dysponuje planem geodezyjnym takiego p.o./ład.?
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#54
Przetrzep jelenia.rail.pl - na pewno coś znajdziesz.
Pierwsze z brzegu:
Tak, dzięki. Ta strona jest niezła, ale jej autor od czasu do czasu wprowadza zmiany w układach (może z czasem uzyskuje dostęp do dokumentacji geodezyjnej albo przeprowadza "wizje lokalne"). Mroczkowice kiedyś bodaj widniały na tej stronie, jak i inne stacje, z nieco odmiennym układem torowym. Mam gdzieś zgrane obrazki z tymi schematami w poprzednich ich odmianach, gdy Pan Szczypiński jeszcze nie dodawał linijki-skali, więc porównam.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
#57
Przypomniała mi się bocznica kolejowa do której tor odchodzi od toru nr 501 Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdańsku-Oliwie. Zbudowana niedawno w celu ekspozycji taboru dla targów kolejowych TRAKO. Są tam trzy tory zakończone betonowym kozłem. Obecnie jest tam parking samochodowy, a ekspozycja na TRAKO przeniosła się koło stadionu PGE Arena. Jaki sens było to budować?
 

Załączniki

OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#58
@dgajus - dzięki. Choć to 3 rozjazdy przy dużej linii, ale na siłę kwalifikuje się do wątku ze względu na krótką długość torów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
#60
Przypomniała mi się bocznica kolejowa do której tor odchodzi od toru nr 501 Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdańsku-Oliwie. Zbudowana niedawno w celu ekspozycji taboru dla targów kolejowych TRAKO. Są tam trzy tory zakończone betonowym kozłem. Obecnie jest tam parking samochodowy, a ekspozycja na TRAKO przeniosła się koło stadionu PGE Arena. Jaki sens było to budować?
Ale w czym jest problem? Była potrzebna, to zbudowano. Wykorzystywano ją przez kilka lat podczas kolejnych targów.
 

Podobne wątki