• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

P.o./ład. w Polsce z tylko jednym rozjazdem na liniach normalnotorowych

OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#61
Dawno nie było tu żadnego wpisu, więc pora to zmienić. Zdaje mi się, że po demontażu torowisk na p.o. Perzów k. Oleśnicy ostał się tylko jeden rozjazd ze ślepym torem o dł. >150m.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
#64
Pierwotnie były 3 rozjazdy, potem zlikwidowano przejscie między torami szlakowymi oraz posterunek i zostawiono tylko bocznicę. Obecnie taką formę ma bocznica do cetrum logisycznego IKEI odgałęziająca się od toru szlakowego pomiędzy Nowymi Skalmierzycami a Ociążem.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.388 58 3
#65
Jak sobie przypomniałem w Juracie linia nr 213 Reda Hel tez był jeden rozjazd.
Po wybudowaniu linii stacja miała normalnie dwa rozjazdy, następnie został jeden rozjazd zlikwidowany i był bocznica z wczasami wagonowymi ale jednocześnie normalnie odbywały się mijanki pociągów. w Latach 90 XX bocznica została zlikwidowana.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
#72
No, nie bardzo. Na ww. planach mamy więcej niż 1 rozjazd.
Są jeszcze układy "zdegradowane" - w sensie, że wycięto rozjazd. Jeśli takie tez wchodzą w grę - to może Brachlewo (na linii 207 Malbork - Toruń Wschodni, między Ryjewem, a Kwidzyniem) ?

Kiedyś dwa rozjazdy - obecnie jeden: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b5/Brachlewo.png - o tyle ciekawe, że tory nie są aż tak symetrycznie położone (trochę się wiją :) ) - jest nawet fajny betonowy most z drogą nad torem w obrebie tej ładowni jak i most z torem z drugiej jej strony (chyba nad rzeczką). Pozostały fragmenty torów w pobliżu starego rozjazdu - można by to fajnie pokazać na makiecie, tymbardziej, że ładownia ta nadal "żyje". Budyneczek stacyjny z magazynem też dość klimatyczny. Ptrzy okazji dopiszę, że nic tylko budować :rolleyes:

Masz tu jeden rozjazd, fragmenty starych torów, skrajnik, peron, plac ładunkowy, klimatyczne zabudowania, most z drogą jak i mostek nad ciekiem wodnym. Wiele rzeczy dodających urokowi makietom, o wykolejnicy, koziołku, znakach kolejowych, słupkach kilometrażowych czy starych drewnianych słupach i betonowych latarniach nie wspomnę. Mała skromna ładownia, a jest tego trochę.

Schemat ze strony semaforek /link podałem wyżej/:

Brachlewo to dawna stacja, posiadająca obecnie status ładowni. Zachował się tu oprócz toru głównego, tylko jeden tor boczny, zabezpieczony wykolejnicami. Rozebrany został także wjazd od strony Kwidzyna - miejsce po rozjeździe zabudowano torem. Jedyny obecnie istniejący rozjazd posiada napęd ręczny i jest w razie potrzeby obsługiwany przez drużynę manewrową.

Brachlewo.png


Kilka zdjęć, na których widać wszystko o czym wspomniałem znajdziesz tutaj: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Brachlewo

Nie wiem, czy interesują cię tylko i wyłącznie starsze okresy na kolei. Jeśli tak, to Brachlewo odpadnie, bo kiedyś były tu dwa rozjazdy. Niestety nie mam pewności kiedy zlikwidowano jeden z rozjazdów. Podejrzewam, że w epoce V.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
#73
między Ryjewem, a Kwidzyniem
Kwidzynem, nie Kwidzyniem. Jest Kwidzyn, nie Kwidzyń, podobnie jak Lubin i Kostrzyn (zarówno ten nad Odrą, jak i Wielkopolski) - ale jest też Lubań. Trzeba to rozróżniać.

A jeśli chodzi o Brachlewo, to już we wczesnych latach 1980-tych nie pmiętam, bym widział na tym torze jakikolwiek wagon, choć były jeszcze oba rozjazdy. I pytanie do kolegi yahya: czy interesują go bocznice (tory ładunkowe) mające tylko ten jeden rozjazd w torze głównym i nic więcej, czy też wszelkie, które odgałęziają się od toru szlakowego jednym rozjazdem, niezależnie od tego, czy są jakieś inne rozjazdy już w obrębie tej bocznicy?
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#74
Są jeszcze układy "zdegradowane" - w sensie, że wycięto rozjazd. Jeśli takie tez wchodzą w grę - to może Brachlewo (na linii 207 Malbork - Toruń Wschodni, między Ryjewem, a Kwidzyniem) ?

Kiedyś dwa rozjazdy - obecnie jeden: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b5/Brachlewo.png - o tyle ciekawe, że tory nie są aż tak symetrycznie położone (trochę się wiją :) ) - jest nawet fajny betonowy most z drogą nad torem w obrebie tej ładowni jak i most z torem z drugiej jej strony (chyba nad rzeczką). Pozostały fragmenty torów w pobliżu starego rozjazdu - można by to fajnie pokazać na makiecie, tymbardziej, że ładownia ta nadal "żyje". Budyneczek stacyjny z magazynem też dość klimatyczny. Ptrzy okazji dopiszę, że nic tylko budować :rolleyes:

Masz tu jeden rozjazd, fragmenty starych torów, skrajnik, peron, plac ładunkowy, klimatyczne zabudowania, most z drogą jak i mostek nad ciekiem wodnym. Wiele rzeczy dodających urokowi makietom, o wykolejnicy, koziołku, znakach kolejowych, słupkach kilometrażowych czy starych drewnianych słupach i betonowych latarniach nie wspomnę. Mała skromna ładownia, a jest tego trochę.

Schemat ze strony semaforek /link podałem wyżej/:

Brachlewo to dawna stacja, posiadająca obecnie status ładowni. Zachował się tu oprócz toru głównego, tylko jeden tor boczny, zabezpieczony wykolejnicami. Rozebrany został także wjazd od strony Kwidzyna - miejsce po rozjeździe zabudowano torem. Jedyny obecnie istniejący rozjazd posiada napęd ręczny i jest w razie potrzeby obsługiwany przez drużynę manewrową.

Zobacz załącznik 447515

Kilka zdjęć, na których widać wszystko o czym wspomniałem znajdziesz tutaj: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Brachlewo

Nie wiem, czy interesują cię tylko i wyłącznie starsze okresy na kolei. Jeśli tak, to Brachlewo odpadnie, bo kiedyś były tu dwa rozjazdy. Niestety nie mam pewności kiedy zlikwidowano jeden z rozjazdów. Podejrzewam, że w epoce V.
O, dziękuję. Jak najbardziej kwalifikuje się.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
#75
I pytanie do kolegi yahya: czy interesują go bocznice (tory ładunkowe) mające tylko ten jeden rozjazd w torze głównym i nic więcej, czy też wszelkie, które odgałęziają się od toru szlakowego jednym rozjazdem, niezależnie od tego, czy są jakieś inne rozjazdy już w obrębie tej bocznicy?
O, dziękuję. Jak najbardziej kwalifikuje się.
Czyli chodzi o jeden rozjazd wogóle :) (tak myślałem - stąd przykład z Brachlewem).
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#76
I pytanie do kolegi yahya: czy interesują go bocznice (tory ładunkowe) mające tylko ten jeden rozjazd w torze głównym i nic więcej, czy też wszelkie, które odgałęziają się od toru szlakowego jednym rozjazdem, niezależnie od tego, czy są jakieś inne rozjazdy już w obrębie tej bocznicy?
Generalnie interesują mnie p.o. przy których jest tor ładowni, czyli całość z tylko 1 rozjazdem (nie więcej -- układy z żeberkiem ochronnym dlatego odpadają). Niewiele niestety takich układów istniało kiedyś na obecnych ziemiach polskich, a dziś już są bardzo nieliczne. Wyżej pisałem o p.o. Perzów k. Oleśnicy, na którym ostał się tylko 1 rozjazd. Takie układy mnie interesują, ale jeszcze bardziej z poniemieckich Kleinbahnów, gdyż na nich w oryginale występowały dość krótkie perony i tory ładowni.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
#77
Generalnie interesują mnie p.o. przy których jest tor ładowni, czyli całość z tylko 1 rozjazdem (nie więcej -- układy z żeberkiem ochronnym dlatego odpadają). Niewiele niestety takich układów istniało kiedyś na obecnych ziemiach polskich, a dziś już są bardzo nieliczne. Wyżej pisałem o p.o. Perzów k. Oleśnicy, na którym ostał się tylko 1 rozjazd. Takie układy mnie interesują, ale jeszcze bardziej z poniemieckich Kleinbahnów, gdyż na nich w oryginale występowały dość krótkie perony i tory ładowni.
Z ciekawości spytam - masz w planach jakiąś makietę? :) ...czy tylko w sensie wiedzy cię interesują?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.376 111 11
#80
Mroczkowice_1932.jpg
Prosze bardzo, prosto z Dolnego Slaska. Uklad stacji na rok 1932, czyli jeszcze za Niemcow.content://media/external/file/66080
Mroczkowice obecnie posiadaja tylko jeden tor-szlakowy. Wedlug tej strony, w latach 60-tych bocznicy juz nie bylo, ja pamietam tylko widoczny nasyp z pociagu.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki