Są jeszcze układy "zdegradowane" - w sensie, że wycięto rozjazd. Jeśli takie tez wchodzą w grę - to może
Brachlewo (na linii 207 Malbork - Toruń Wschodni, między Ryjewem, a Kwidzyniem) ?
Kiedyś dwa rozjazdy - obecnie jeden:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b5/Brachlewo.png - o tyle ciekawe, że tory nie są aż tak symetrycznie położone (trochę się wiją
) - jest nawet fajny betonowy most z drogą nad torem w obrebie tej ładowni jak i most z torem z drugiej jej strony (chyba nad rzeczką). Pozostały fragmenty torów w pobliżu starego rozjazdu - można by to fajnie pokazać na makiecie, tymbardziej, że ładownia ta nadal "żyje". Budyneczek stacyjny z magazynem też dość klimatyczny. Ptrzy okazji dopiszę, że nic tylko budować
Masz tu jeden rozjazd, fragmenty starych torów, skrajnik, peron, plac ładunkowy, klimatyczne zabudowania, most z drogą jak i mostek nad ciekiem wodnym. Wiele rzeczy dodających urokowi makietom, o wykolejnicy, koziołku, znakach kolejowych, słupkach kilometrażowych czy starych drewnianych słupach i betonowych latarniach nie wspomnę. Mała skromna ładownia, a jest tego trochę.
Schemat ze strony semaforek /link podałem wyżej/:
Brachlewo to dawna stacja, posiadająca obecnie status ładowni. Zachował się tu oprócz toru głównego, tylko jeden tor boczny, zabezpieczony wykolejnicami. Rozebrany został także wjazd od strony Kwidzyna - miejsce po rozjeździe zabudowano torem. Jedyny obecnie istniejący rozjazd posiada napęd ręczny i jest w razie potrzeby obsługiwany przez drużynę manewrową.
Zobacz załącznik 447515
Kilka zdjęć, na których widać wszystko o czym wspomniałem znajdziesz tutaj:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Brachlewo
Nie wiem, czy interesują cię tylko i wyłącznie starsze okresy na kolei. Jeśli tak, to Brachlewo odpadnie, bo kiedyś były tu dwa rozjazdy. Niestety nie mam pewności kiedy zlikwidowano jeden z rozjazdów. Podejrzewam, że w epoce V.