• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

P.o./ład. w Polsce z tylko jednym rozjazdem na liniach normalnotorowych

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
351 15 0
#21
Panowie rozumiem, że bolejecie nad tym, że stacja Maszewo jakieśtam na linii jakiejśtam została zamknięta/ zlikwidowana/ wysłana w kosmos czy dokądś i nie da się na niej zrobic manewrów ani rozrządzania czy tez oblotu składu. Łączę się z Wami w bólu. Zupełnie nie zmienia to sensu mojej wcześniejszej wypowiedzi.Wyrzucając z niej nieszczęsne Maszewo i uściślając będzie ona brzmiała tak: Obsługa bocznicy o ktorej mowa będzie wyglądała w ten sposób, że wagony z przeznaczeniem w kierunku Lęborka będą zabrane z tej bocznicy w kierunku protiwpołożnym do najbliższej stacji rozrządowej i dopiero stamtąd pojadą spowrotem na Lębork. Nikt nie będzie ich do Lęborka pchał, ani przebudowywał układu torowego bocznicy tak, aby dało się ją obsługiwać w obu kierunkach. Tak działa kolej nie tylko w Polsce i nie ma to nic wspólnego z betonem.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 0 0
#24
Obsługa bocznicy o ktorej mowa będzie wyglądała w ten sposób, że wagony z przeznaczeniem w kierunku Lęborka będą zabrane z tej bocznicy w kierunku protiwpołożnym do najbliższej stacji rozrządowej i dopiero stamtąd pojadą spowrotem na Lębork. Nikt nie będzie ich do Lęborka pchał, ani przebudowywał układu torowego bocznicy tak, aby dało się ją obsługiwać w obu kierunkach. .
Jak to nikt ich do Lęborka nie będzie pchał???
Bocznica znajduje sie 2 km od stacji Lębork.Ostatnia stacja i jedyna na której można oblecieć skład jest 20 km dalej w Cewicach(koniec linii),w dodatku od Maszewa do Cewic zarządcą infrastruktury jest jednostka w Siemirowicach.Chcesz powiedzieć, że skład pojedzie 20 km po to tylko,żeby zaraz wracać kolejne 20km lokomotywą na przodzie? Oczywiste jest,że lokomotywa pchnie ten skład te 2 km do stacji Lębork.Linia ta będzie używana sporadycznie dla wojska i nikt nie będzie jeździł na kontrole całego szlaku dla jednego pociągu.Pomijam już złomiarzy,którzy na pewno zaraz zaczną rozkradanie. Nie wiem jeszcze czy w ogóle ta linia po odbudowie nie będzie miała statusu bocznicy wojskowej w całości.

I żeby była jasność-ja nie twierdze,że podany przez ciebie schemat nie funkcjonuje na koleii ! ja twierdze,że tu na tej konkretnej linii taki schemat nie będzie funkcjonował.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
#26
Bocznica kolejowa nr 156 do jednostki wojskowej w Szerokim Borze (była kwatera Goringa) na szlaku Olsztyn - Ełk. Bocznica odchodzi od szlaku w stronę lasu przecinając przejazdem kolejowym drogę nr 58 (trasa Ruciane Nida - Pisz). Za dzieciaka jak podróżowałem tą trasą, zawsze mnie ciekawił ten tor w stronę tajemniczego lasu.
Zdjęcie z kierunku bocznicy w stronę toru (szlaku).
Szeroki_Bór_01.jpg

Więcej informacji znajdziecie: tutaj oraz kilka zdjęć z google maps:
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
#27
W Sieradzu Męce bocznica do elewatora odgałęziała się od toru szlakowego przy posterunku odstępowym, po likwidacji posterunku zdemontowano łączni pomiędzy torami szlakowymi i dziś sporadyczne pociągi boczniciwe jadą z Sieradza lewym torem.
 

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#29
Tak jak wspomniał Ciekma w Rabce była taka bocznica (do elektryfikacji odcinka z Chabówki do Rabki Zdrój kiedy ją zlikwidowano,), gdzie wagon(y) wpychano na bocznicę przestawiwszy wcześniej ręcznie zwrotnicę, zostawiaono wagon(y) i lok wracał do Chabówki. Po rozładunku lokomotywa wracała po pusty(e) wago(y).
Po elektryfikacji odcinka odbiorcy zmuszeni zostali do przeładunku bądx w Chabówce bądź w Rabce Zarytym.
Niestety nie mam żadnej fotki z tego okresu, ale powinno sie coś w necie znaleźć... ;-)
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
589 11 5
#30
wojskowa-rapa-zaldunkowa-na-sta.jpg
wojskowa-rapa-zaldunkowa-na-st.jpg

Szczecin Podjuchy
daleszewo-gryfinskie1.jpg
daleszewo-gryfinskie.jpg

Daleszewo Gryfinkie
bielin1.jpg
bielin.jpg

Bielin[DOUBLEPOST=1383672113][/DOUBLEPOST]Zamieściłem parę fotek sa to bocznice odchodzące od głównej lini zakończone rapa załadunkowa nie wiem czy oto chodzi czy sie mylę
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.376 111 11
#31
Czesc, ponizej podaje plan jaki mi pozostal w pamieci z mlodych lat. Stacja Krobica na linii Z mirska do Swieradowa Zdroju. Bocznica obslugiwala tartak, tam gdzie jest zaznaczona szopa faktycznie byla murowana szopa w ktorej zmiescil by sie jakis 3-osiowy tendrzak lub spalinowoz. Za moich czasow bocznica byla obslugiwana SM03 ktory przewaznie widzialem na jednym z zaznaczonych kozlow oporowych. Mniemam ze lokomotywka byla wstawiana do szopy na noc. Wagony jakie dominowaly to weglarki (tak wozili kawaly scietych pni w pionie), oraz nisko scianowe platformy. Za poznego PRLu szopa doczekala sie nawet otynkowania. Na przeciw stacji Krobica byla cementownia ale ukladu torow nie za bardzo pamietam, wiem ze byl bardziej skomplikowany niz ten w tartaku. W cementowni tez byla SM03 wygladajaca prawie calkiem na bialo-szaro:D chyba sie Domyslasz dla czego;)
20131105_132012.jpg
 

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#32
Panie Danielu, pierwszy ten temat na moduły to podchwyciłem ja;), jakieś cztery lata temu, ale projekt nigdy do tej pory jeszcze nie powstał. Jako ciekawostka, to opisywałam Szeroki Bór w kwietniowym Świecie Kolei, tam znajdziecie trochę informacji o tym przystanku na stronie 37.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
374 26 4
#33
Plan zapamietałeś nieźle, ale nazwę stacji już chyba nie :)
Po mojemu to Krobica.
Edit: sam poprawiłeś :)
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#36
@marcin sds - dziękuję za ciekawy wpis dot. linii Swarzewo Krokowa (gdy jeszcze istniała). Jestem fanem wszelkich poniemieckich Kleinbahnów. Czy wiadomo, po której stronie na po/ładowniach na tej linii zostawiono rozjazdy (wschód czy zachód)?
 

Podobne wątki