• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Otworzyła się klapa od zsypu z...

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.876 92 4
Eldorado bezustannych podwyżek w pandemii, kontynuowanych po wkroczeniu ruskich na Ukrainę, widać się kończy, kurczyć zaczyna się rynek, gospodarki europejskie hamują i nastał czas redukcji zatrudnienia oraz szukania wszelkich sposobów na obniżenie kosztów.
Tak poważne obniżki o 25% i więcej potwierdzają, że towar zaczyna zalegać "na półkach" i brakuje gotówki w obrocie, a wydawanie jednego modelu w dużych ilościach wersji malowania drenuje kieszenie nabywców.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.364 137 19
Eldorado bezustannych podwyżek w pandemii, kontynuowanych po wkroczeniu ruskich na Ukrainę, widać się kończy, kurczyć zaczyna się rynek, gospodarki europejskie hamują i nastał czas redukcji zatrudnienia oraz szukania wszelkich sposobów na obniżenie kosztów.
Tak poważne obniżki o 25% i więcej potwierdzają, że towar zaczyna zalegać "na półkach" i brakuje gotówki w obrocie, a wydawanie jednego modelu w dużych ilościach wersji malowania drenuje kieszenie nabywców.
Pewnie jest sporo prawdy w tym co Kolega napisał, ale szczerze powiedziawszy, obserwując rynek przez ostatnich 15 lat, często - żeby nie napisać zawsze (co roku) - zdarzały się takie promocje, obniżki, wyprzedaże. Oferta generalnie jest szeroka i szeroka była - dzisiaj pewnie skala różnicy między zbyt dużą podażą, a niewystarczającym popytem jest większa niż jeszcze kilka, kilkanaście lat temu, ale od dłuższego czasu tak było. W 2012 roku kupiłem w ten sposób (dzięki znacznej obniżce) mój pierwszy model parowozu, jakim była Oi2-32 (Roco 62211). Zawsze wśród dużej liczby oferowanych modeli, znajdzie się kilka, które cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Dla producentów przechowywanie modeli też stanowi jakieś wyzwanie - to też są koszty. Jeśli coś zbyt długo zdaniem producenta "kwitnie" w magazynie, to jest to powód, aby zalegający model przecenić i zrobić miejsce na nadchodzące nowości, a jednocześnie pobudzić rynek, dotrzeć do nowych klientów, którzy z różnych powodów nie zdecydowali się wcześniej na zakup produktu ich marki. Jeśli klient kupi dobry model zauważalnie taniej, a przy tym zadowolony z zakupu przekona się do oferty/produktu producenta, to firma odniesie podwójną korzyść. Może następnym razem klient zdecyduje się na zakup bieżącej nowości, dzięki czemu producent będzie miał lepszą sprzedaż produktów dopiero wprowadzanych na rynek.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.205 88 0
Obaj macie rację.

W miarę zapełniania rynku modeli PKP i zmian sytuacji ekonomicznej, towar producentów masowych siłą rzeczy jest coraz częściej wyprzedawany poniżej ceny ustalonej w dniu premiery. Ale jak parę lat temu pisałem, że model kolejki i pralka to po prostu towary konsumenckie, zostałem zakrzyczany, że tu mały rynek, specjalna sytuacja, jak nie sprzedadzą to przestaną robić itd. Otóż sprzedają, zarabiają na tym, wyprzedają nadmiar (@Remaj12 bardzo ładnie opisał, z jakiego powodu i w jakim celu), produkują dalej, znowu zarabiają... Jak z pralkami.

Kończą się też "okazje" dla spekulantów. Kiedyś rozchwytywane z drugiej ręki modele niszowych producentów, teraz osiągają po prostu normalne ceny.

Dlatego ten wątek jest potrzebny ;)
 

maciusuper

Nowy użytkownik
Reakcje
8 1 0
. Jeśli klient kupi dobry model zauważalnie taniej, a przy tym zadowolony z zakupu przekona się do oferty/produktu producenta, to firma odniesie podwójną korzyść. Może następnym razem klient zdecyduje się na zakup bieżącej nowości, dzięki czemu producent będzie miał lepszą sprzedaż produktów dopiero wprowadzanych na rynek.
Oj tak, tak kupiłem przecenione EU07 od SM a teraz czekam na EP09 i nowe EU07:)
 
Reakcje
2 0 0
Eldorado bezustannych podwyżek w pandemii, kontynuowanych po wkroczeniu ruskich na Ukrainę, widać się kończy, kurczyć zaczyna się rynek, gospodarki europejskie hamują i nastał czas redukcji zatrudnienia oraz szukania wszelkich sposobów na obniżenie kosztów.
Tak poważne obniżki o 25% i więcej potwierdzają, że towar zaczyna zalegać "na półkach" i brakuje gotówki w obrocie, a wydawanie jednego modelu w dużych ilościach wersji malowania drenuje kieszenie nabywców.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 4
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 18

Podobne wątki