• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Otworzyła się klapa od zsypu z...

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.476 443 99
Reasumując potrafią zrobić od podstaw, tylko czy będą chcieli.
Będą. Przecież to nisza, która obecnie dojrzewa, potrzebuje czasu.... aż prosi się by ją wyrwać i zarobić. Tylko właśnie może nie teraz. Teraz kasa leci na wagonach polskiej konstrukcji, lokomotywach elektrycznych i spalinowych. Nie zrobią teraz parowozu bo wiedzą, że Polak nie wyrobi finansowo. A tak, jak już wyprzedadzą wszystko co jeździło i parą nie buchało, to dadzą odetchnąć....... smak wzrośnie, bo na półkach będzie wszystko..... bez parowozów.... smak więc wzrośnie na więcej.... i zrobią w końcu jakiegoś kopciucha z logiem PKP....

PIKO raczej nie traci na PKP. Gdyby było inaczej nie powstawały by kolejne konstrukcje. Myślę, że PIKO poczuło polskiego klienta, rynek na typowe PKP. Oni coraz bardziej wiedzą, jakie tempo należy przyjąć w wydawaniu kolejnych modeli w odniesieniu do możliwości finansowych potencjalnych klientów. Parowóz PKP w H0 wcale nie jest czymś, co pogrąży firmę, a takie głosy sie pojawiały. Po prostu jeszcze może nie przyszedł na to czas.

Istotny jest też wybór konstrukcji (coś, czego było dużo na PKP, Ol49, Tkt48, czy np. Ty51, a nie kilka sztuk - jak wspomniany kiedyś ex. niemiecki BR24 w postaci Oi2 od Roco i lament , że kiepsko się srzedał. I nie pomogły polskie reflektory i modyfikacje na kotle na IV epokę).... Parowóz PKP musi być modelem przemyślanym nie tylko konstrukcyjnie w kontekście jakość/cena (nie spodziewam się tutaj filigranowości manufaktury), ale i wg występowania, tak by zainteresowanych nim było jak najwięcej klientów. Dlatego myślę, że nawet jeśli nastąpi parowozowy "start", to może nie będzie to jakiś boom ilości konstrukcji, ale może jedna lub kilka..... najczęściej spotykanych na wielu szlakach PKP.

Ja jestem dobrej myśli. Trzeba tylko cierpliwie poczekać. Nowości 2020 (kolejne wersje i malowania znanych elektryków i spalinowych, wagonów osobowych i towarowych, pewnie też coś nowego, co było już poruszane na forum), które na dniach mają się pokazać w informacjach oficjalnych od PIKO i tak skutecznie wypompują kasę w nadchodzącym roku.
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.371 473 107
Jaki jest najdroższy obecnie model lokomotywy (obojętnie jakieś trakcji) od PIKO (oczywiście w wersji analogowej) ? Jak już będziesz znał odpowiedź, to poznasz również odpowiedź na jakim poziomie będzie wykonany parowóz. Zapomnij o parowozie od PIKO za 1300-1400zł na poziomie SU46.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.476 443 99
Jaki jest najdroższy obecnie model lokomotywy (obojętnie jakieś trakcji) od PIKO (oczywiście w wersji analogowej) ? Jak już będziesz znał odpowiedź, to poznasz również odpowiedź na jakim poziomie będzie wykonany parowóz. Zapomnij o parowozie od PIKO za 1300-1400zł na poziomie SU46.
Nie chce mi się teraz na ten temat dywagować. Ja cierpliwie czekam. A te 1300-1400 to akurat twoja propozycja (kilka postów wyżej :) )....
Tylko wykonanie parowozu, z nieporównywalnie większą ilością elementów, na takim poziomie jak SU46 zwiększy koszty dość wyraźnie. Parowóz w na takim poziomie pewnie by kosztował z 1300-1400zł.
:ROFL:
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.371 473 107
No bo była mowa o jakości SU46. Więc biorąc pod uwagę stopień komplikacji parowozu to pewnie by musiało być tyle właśnie.

Nie chce mi się teraz na ten temat dywagować
90% Twoich wpisów to dywagacje :ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL:

Będą. Przecież to nisza, która obecnie dojrzewa, potrzebuje czasu.... aż prosi się by ją wyrwać i zarobić. Tylko właśnie może nie teraz. Teraz kasa leci na wagonach polskiej konstrukcji, lokomotywach elektrycznych i spalinowych. Nie zrobią teraz parowozu bo wiedzą, że Polak nie wyrobi finansowo. A tak, jak już wyprzedadzą wszystko co jeździło i parą nie buchało, to dadzą odetchnąć....... smak wzrośnie, bo na półkach będzie wszystko..... bez parowozów.... smak więc wzrośnie na więcej.... i zrobią w końcu jakiegoś kopciucha z logiem PKP....

PIKO raczej nie traci na PKP. Gdyby było inaczej nie powstawały by kolejne konstrukcje. Myślę, że PIKO poczuło polskiego klienta, rynek na typowe PKP. Oni coraz bardziej wiedzą, jakie tempo należy przyjąć w wydawaniu kolejnych modeli w odniesieniu do możliwości finansowych potencjalnych klientów. Parowóz PKP w H0 wcale nie jest czymś, co pogrąży firmę, a takie głosy sie pojawiały. Po prostu jeszcze może nie przyszedł na to czas.

Istotny jest też wybór konstrukcji (coś, czego było dużo na PKP, Ol49, Tkt48, czy np. Ty51, a nie kilka sztuk - jak wspomniany kiedyś ex. niemiecki BR24 w postaci Oi2 od Roco i lament , że kiepsko się srzedał. I nie pomogły polskie reflektory i modyfikacje na kotle na IV epokę).... Parowóz PKP musi być modelem przemyślanym nie tylko konstrukcyjnie w kontekście jakość/cena (nie spodziewam się tutaj filigranowości manufaktury), ale i wg występowania, tak by zainteresowanych nim było jak najwięcej klientów. Dlatego myślę, że nawet jeśli nastąpi parowozowy "start", to może nie będzie to jakiś boom ilości konstrukcji, ale może jedna lub kilka..... najczęściej spotykanych na wielu szlakach PKP.

Ja jestem dobrej myśli. Trzeba tylko cierpliwie poczekać. Nowości 2020 (kolejne wersje i malowania znanych elektryków i spalinowych, wagonów osobowych i towarowych, pewnie też coś nowego, co było już poruszane na forum), które na dniach mają się pokazać w informacjach oficjalnych od PIKO i tak skutecznie wypompują kasę w nadchodzącym roku.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Gdzieś już kiedyś pisałem. W sierpniu nabyłem BR03 Reko z cyklu Piko Classic. Cena była zachęcająco niska. Ale jak na reedycję modelu po ponad 30 latach - szału nie ma. Model jest trochę lepiej wykonany i nic więcej. Finezji choćby w armaturze kotła - nie ma!!! Zdecydowanie.
Więc nie liczcie na parowóz PKP według własnych marzeń od Piko.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.378 111 11
Typowo polska konstrukcja parowozu na start? Ty45 był by chyba najłatwiejszym startem. Było ich grubo ponad 400 na polskich szlakach. Bazy tendra już dawno istnieją, a podwozie parowozu jest zbliżone wymiarami do BR44. Prostota detali na kotle także miała by zalety w modelu i w kosztach produkcji.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.329 504 30
Niestety, to tak nie działa. Próbowałem na przykładzie jednego modelu i te, które są dostępne tylko do odbioru w sklepie, są w określonych, konkretnych sklepach (tam, gdzie zostały) i nie są przesyłane pomiędzy sklepami. Więc nie można wybrać sobie dowolnego sklepu do odbioru, lecz trzeba jechać tam, gdzie akurat dany model jest dostępny. Na stronie można sprawdzić, gdzie dany model jest dostępny i można go odebrać tylko tam.
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
699 9 1
Niestety, to tak nie działa. Próbowałem na przykładzie jednego modelu i te, które są dostępne tylko do odbioru w sklepie, są w określonych, konkretnych sklepach (tam, gdzie zostały) i nie są przesyłane pomiędzy sklepami. Więc nie można wybrać sobie dowolnego sklepu do odbioru, lecz trzeba jechać tam, gdzie akurat dany model jest dostępny. Na stronie można sprawdzić, gdzie dany model jest dostępny i można go odebrać tylko tam.
Dodatkowo w sklepie nie obowiązuje dodatkowy 20% rabat, pozostają firmy przesyłające przesyłki dalej. tylko to dodatkowy koszt co najmniej 13 EUR. Chociaż i tak wychodzi ok, 100 zł taniej niż najtaniej w Polsce, a dla modeli TT prawie 200 zł mniej. U nas niektóre z tych modeli niedawno podrożały, w Niemczech za to na wyprzedaży.
 

andrzejm

Użytkownik
Reakcje
89 3 0
Dziękuję za namiar do tego sklepu w Niemczech. Za sprawą dość szczęśliwego trafu stanę się zadowolonym posiadaczem SU46 za cenę 107 euro (razem z kosztami przesyłki). Dość skomplikowany łańcuszek krewnych/znajomych/ludzi dobrej woli. Model będę miał w rękach chyba na Wielkanoc, ale warto poczekać. Jeszcze raz dziękuję za podanie linka.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
No i pierwsze efekty koronawirusa w modelarstwie właśnie się ujawniają. Modelmania podniosła ceny większości produktów. Nie dziwie się im, waluta słabnie związku z sytuacją, Euro i dolar coraz silniejsze. Ale niewątpliwie takie podwyżki czekają nas też w innych sklepach a i być może producenci sami też podniosą ceny. Oby sytuacja po wszystkim się uspokoiła.
 
Ostatnio edytowane:

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
699 9 1
No i pierwsze efekty koronawirusa w modelarstwie właśnie się ujawniają. Modelmania podniosła ceny większości produktów. Nie dziwie się im, maja spadek sprzedaży w związku z sytuacją. Ale niewątpliwie takie podwyżki czekają nas też w innych sklepach a i być może producenci sami też podniosą ceny. Każdy ma inne możliwości finansowe ale dla mnie osobiście drogie i tak modelarstwo, zbieractwo, stanie się niestety jeszcze droższe.
Przecież to kwestia rynku walutowego, wydaje mi się, że w MM praca nad wysyłkami wre, ale nie oszukujmy się - modelarstwo to nie są produkty pierwszej potrzeby i to jedna z branż, które kryzys uderza na początku, docelowo więc obstawiałbym znaczne promocje no i niestety opóźnienia tegorocznych zapowiedzi...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 4
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 18

Podobne wątki