• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Otworzyła się klapa od zsypu z...

D

Docteur

Gość
Technicznie niczym, po prostu jest to edycja wyłącznie dla sieci sklepów SpieleMax, odzwierciedlająca konkretny egzemplarz lokomotywy. Cechą wyróżniającą maszynę 118 143-7 jest nieco szerszy jasny pas na pudle. Widać to dobrze na fotografii w poniższym linku: http://www.traktionswandel.de/berlin/120.html.
Naszych SM/SP42, EU/EP07 czy nawet ostatniej edycji "piętrusów" PR też próżno szukać w oficjalnym katalogu PIKO.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Technicznie niczym, po prostu jest to edycja wyłącznie dla sieci sklepów SpieleMax, odzwierciedlająca konkretny egzemplarz lokomotywy. Cechą wyróżniającą maszynę 118 143-7 jest nieco szerszy jasny pas na pudle. Widać to dobrze na fotografii w poniższym linku: http://www.traktionswandel.de/berlin/120.html.
Naszych SM/SP42, EU/EP07 czy nawet ostatniej edycji "piętrusów" PR też próżno szukać w oficjalnym katalogu PIKO.
Nie interesuję się zupełnie lokomotywami byłego DR i być może dlatego, moją uwagę zwrócił pierwszy wagon za lokomotywą... To oczywiście polski wagon typu 104Ac, oznaczony wówczas serią ABwxz, spotykany w tamtych latach na codzień, w różnych pociągach międzynarodowych.
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Trochę odbiegamy od tematu, ale pozwolę sobie podać jeszcze linki do dwóch zdjęć z tej galerii, na których widać wagony PKP w okolicach Berlina, w dodatku z ciekawymi lokomotywami.
Myślę, że w temacie "Otworzyła sie klapa od zsypu" odbieganie od tematu (nawet bardziej niż "trochę") jest jak najbardziej zrozumiałe...:).
A zdjęcia... świetne !
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Nie interesuję się zupełnie lokomotywami byłego DR i być może dlatego, moją uwagę zwrócił pierwszy wagon za lokomotywą... To oczywiście polski wagon typu 104Ac, oznaczony wówczas serią ABwxz, spotykany w tamtych latach na codzień, w różnych pociągach międzynarodowych.
Witam Panie Krzysztofie,

Wagon na zdjęciu podlinkowanym przez Docteura http://www.traktionswandel.de/berlin/120.html. widoczny jest tylko częściowo, ale wydaje się, że widać na nim kratkę wlotu powietrza ogrzewania nawiewnego. Ten typ ogrzewania miały o ile dobrze pamiętam pierwsze wagony typu 104A, czy zatem jest Pan pewien, że wagon widoczny na zdjęciu to typ 104Ac, a nie jakaś jego wcześniejsza odmiana?
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Witam Panie Krzysztofie,

Wagon na zdjęciu podlinkowanym przez Docteura http://www.traktionswandel.de/berlin/120.html. widoczny jest tylko częściowo, ale wydaje się, że widać na nim kratkę wlotu powietrza ogrzewania nawiewnego. Ten typ ogrzewania miały o ile dobrze pamiętam pierwsze wagony typu 104A, czy zatem jest Pan pewien, że wagon widoczny na zdjęciu to typ 104Ac, a nie jakaś jego wcześniejsza odmiana?
Witam.

Jestem absolutnie pewien, że wagon widoczny na wspomnianym zdjeciu jest wagonem typu 104Ac i to właśnie dlatego, że widać na nim kratkę wlotu powietrza...
Wszystkie seryjne wagony typu 104Ac miały ogrzewanie nawiewne, podobnie jak 3 prototypowe wagony typów: 104A, 104Aa i 104Ab.
Charakterystyczną cechą wagonów tago typu było to, że kratka wlotu powietrza znajdowała się po stronie przedziałów, a nie po stronie korytarza, jak miało (ma) to miejsce w później budowanych wagonach.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 4
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 18

Podobne wątki