Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
USTC czyli United States Transportation Corps oznacza, że tabor należy do amerykańskich sił zbrojnych, ale niekoniecznie musi być amerykańskiej budowy. A ten pochodzenia amerykańskiego był budowany z uwzględnieniem norm europejskich, dotyczących m.in. sprzęgów i zderzaków, ale też skrajni, a wagony wcale niekoniecznie musiały być na wózkach. Nie widzę w tym niczego dziwnego.
Węglarka na pierwszym zdjęciu to może być USATC jak na zdjęciach z prezentacji. 2 osiowe wagony produkowano w USA na potrzeby wojny w Europie i żeby było ciekawiej tabor ten dostosowano nie tylko do skrajni europejskiej ale także brytyjskiej. W Polsce trochę tych wagonów zostało aczkolwiek węglarki chyba wcześniej zakończyły swój żywot natomiast dłuzej przetrwały wagony kryte, a w latach 80-tych spotkałem tez amerykańskiej produkcji brankard a może bardziej prawidłowo to caboose na kolejach przemysłowych. Wagony 4 osiowe USATC jakie znam to platformy i cysterny.
Platforma z budką i parowóz to chyba sprzęt miejscowy. Natomiast wagon kryty WD (War Department) to typowa konstrukcja i własność brytyjska. Wiele tych wagonów posiadała Southern Railway.
Model z oryginalnym deskowaniem z desek o róznej szerokości i zachowany oryginał już z deskami o jednakowej szerokości
Mała lokomotywa spalinowa to raczej produkt amerykański
-ta mała lokomotywka to USTAC 25 tonowy General Electric , a taki wyspiarski wagonik z okresu II WŚ kryty można podziwiać i u ... nas czyli w Nałęczowie - było zresztą już o tym unikacie tu na tym forum
A ja mam pytanie dot. taboru używanego w Hucie w Gliwicach. Na filmie QubaKi (screeny z YT) widać taki oto wagon, gondolę, która wygląda na pochodzącą z kontynentu północnoamerykańskiego.
To są wagony technologiczne polskiej produkcji. Tego typu tabor był budowany dla przemysłu najczęściej jako platformy i do nich czasami dobudowywano burty. Jest co najmniej kilka odmian takich wagonów. Najstarsze budowano na bazie podwozia od weglarek 17W. Budowano też wagony przemysłowe typu Tygrys i także własnej produkcji z wykorzystaniem części skasowanych wagonów.
Kilka dni temu wybrałem się znowu do jednego z najciekawszych miejsc na wschodzie-Magnolia cut-off. Objekty inżynieryjne znajduja sie na bylej linii głównej Baltimore & Ohio, należącej obecnie do CSX. Najpierw zajechałem do miejscowości Paw Paw (paw=łapa ). Tam już stary nasyp kolejowy jest oddzielony od nowego, a zaraz kolo drogi stoi jeszcze mala stacyjka przed starym nasypem.
Starym nasypem mozna jechać w stronę wschodnią i po pewnym czasie dojeżdża się do ogromnej ściany oporowej, na ktorej sa tory obecnie uzywane.
Jadąc dalej za niecałe pól mili, dociera sie do mostów nad Potomac river i drugiego tunelu. Tory przechodza nad rzeką w poprzeg, aby zaraz za mostem wpaść w góre, widoki sa wspaniałe.
Widoczny na zdjęciu Graham tunnel powstal w 1914r.
[DOUBLEPOST=1509369053,1509368129][/DOUBLEPOST]Po przejściu przez most i tunel, skręciłem w lewo i wszedłem na góre.
Pode mną przejechało kilka pociągów oboma torami w tą sama stronę. Na samej górze, gdzie jest wycięty las, jeszcze nie dawno stały słupy telefoniczne. Teraz leża w kawałkach i mozna znaleść ładne szklane izolatory do kolekcji.
Zeszłem z góry stromą stroną w strone torów. Tutaj trzeba uważać, jeden bezmyślny krok i sie na dupie zjeżdża, widoki za to sa takie jak na wschodniej stronie.
Na koniec swojego trudu zostałem wynagrodzony takim widokiem
Nie zapomniałem Nazbierało się troche tego, tylko chcę jakoś to przedstawić aby miało ręce i nogi. Mało czasu na wszystko. Widze że znalazło się w temacie kilka zdjęć "krytersów". Ten oto "zabytek" stoi sobie pod chmurką przy drodze nr 309, na południe od Hazleton, w Pennsylvanii. Na około hałdy odpadów z kopalni węgla.
Dzisiaj kilka wagonów jakie nazbierały mi się przez ostatnie kilka tygodni.
Caboose stojąca koło miejscowości Hancock, Maryland, w dniu mojej eskapady na Magnolia Cutoff. Jak widać po błyszczących powierzchniach tocznych kół-nadal używana...w pociągach lokalnych. Jest ich jeszcze trochę na tych bardziej obskurnych stacyjkach, niektóre stoją od lat w jednym miejscu, inne pełnią nadal służbę.
1 listopada i hopper Reading and Northern. Pełny napis bardzo ładnie nawiązuje do przeszłości, kiedy to indywidualne kompanie kolejowe dumnie pokazywały swoje nazwy na wagonach. R&N ma sporo tych wagonów, chyba Kolega @Misiek nam tu pomoże, ale wygląda mi na były Conrail H2, rok produkcji 1977. Miejsce-Port węglowy w Baltimore.
Dzisiaj 28 listopada w porcie węglowym w Baltimore, natrafiłem na taki dość ciekawy egzemplarz DASH9. Specjalnie dla tych którzy bawią się w patynowanie swoich lokomotyw. Po fotografowaniu zwrócono mi uwagę
że nie mogę fotografować na terenie "federalnym", za tem Bieżcie z tego wszyscy
Wygląda że spalinowóz dopiero co opuścił naprawę, są nawet zamontowane i niepomalowane tłumiki.