• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
783 6 2
PIKO zgodnie ze swoją polityką nie robi reedycji modeli wcześniej wydanych, także nie ma co czekać na SM42 PKP PLK, SM42 PKP Energetyka czy EP09-046 PKP Intercity. Co najwyżej nowe edycje z innymi numerami inwentarzowymi (nie dotyczy EP09-046).
Oczywiście :D !
To jak to się ma do SU46-012 czy EN57-925 i kilku innych? pojawiły się po pół roku ponownie w ofercie ;)
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.253 158 7
PIKO zgodnie ze swoją polityką nie robi reedycji modeli wcześniej wydanych
Naprawdę? Nie będę się spierał, ale w przeszłości chyba były reedycje. Przykładem pierwszym z brzegu są zestawy startowe ze stonką PKP Cargo albo PolRegio. Kolega @ralph80 mnie ubiegł. Tak czy owak to zła polityka, skoro model, który rozszedł się jak ciepłe bułeczki, a producent nie widzi potrzeby dodruku :(
Co najwyżej nowe edycje z innymi numerami inwentarzowymi
Też może być.
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.222 145 86
@Rozjazd to jest SUPER polityka. Z punktu widzenia 'rynku kolekcjonerskiego' to ma sens. Odpowiedź sobie na pytanie jaką będzie miała wartość Twoja lokomotywa po wydaniu takiej samej za 3 - 5 lat? Niższą niż ta nowa , która ją zastąpi. A teraz jaką wartość będzie miał "unikat" (przydzial, data rewizji, malatura) za te 3-5 czy może nawet 10 lat?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.640 146 19
To jak to się ma do SU46-012 czy EN57-925 i kilku innych? pojawiły się po pół roku ponownie w ofercie ;)
Naprawdę? Nie będę się spierał, ale w przeszłości chyba były reedycje. Przykładem pierwszym z brzegu są zestawy startowe ze stonką PKP Cargo albo PolRegio.
Proszę rozróżnić dwie kwestie - czym innym jest doprodukowanie modelu, który się wyprzedał, ale nadal pozostaje w ofercie, a czym innym jest reedycja modelu, który wypadł z oferty. Wymienione przypadki, czyli zestawy startowe, EN57-925, itd. to modele, które były w ofercie, wyprzedały się, pozostały w ofercie i zostały doprodukowane. Z resztą tak samo było z SM42 PKP PLK. Natomiast po tym, gdy doprodukowana partia modelu się wyprzedała, model po prostu wypadł z oferty i do niej już nie wróci - patrz np. SM31-012 (PIKO 52304 / 52305) i każdy inny, którego w ofercie już nie ma, tak jak obecnie EP09-046 (PIKO 97524 / 97525).
Tak czy owak to zła polityka, skoro model, który rozszedł się jak ciepłe bułeczki, a producent nie widzi potrzeby dodruku :(
Polityka producenta zakłada, że ogłasza zapowiedzi po to, aby klienci (lub przynajmniej sklepy) zamówili z wyprzedzeniem interesujące ich modele w liczbie zbliżonej do rzeczywistego popytu. Producent produkuje i tak większą liczbę modeli niż wynikałoby to ze złożonych zamówień. Jeśli więc spływa do producenta zamówień na x modeli, następuje termin, kiedy trzeba zaplanować produkcję, określić ile będzie produkowanych, firma ustala, że wyprodukuje x+y. W międzyczasie z polskiego rynku zaczynają spływać kolejne zamówienia, model jest produkowany, kończy się produkcja, zamówienia dalej spływają i wyczerpują pulę x+y, aby zaradzić popytowi firma zawczasu planuje na tym etapie doprodukowanie kolejnej partii wynoszącej z egzemplarzy, ze sklepów znika pierwsza partia, spływają kolejne zamówienia, które wyczerpują pulę z, firma nie ma już wolnego slotu produkcyjnego, bo wchodzą do produkcji kolejne modele, modele na kolejny rok, modele na inne rynki, modele produkowane w znacznie większych nakładach (na rynek niemiecki), w związku z tym model po doprodukowaniu wypada z oferty, a nie czytający komunikatów klienci w Polsce nadal nie wiedzą czy model w ogóle trafił do sprzedaży, bo ich zdaniem "nie było go w sklepach", podczas gdy zdążył się już dwukrotnie wyprzedać... a na końcu padają z ich ust/klawiatur stwierdzenia, że firma nie chce zarobić, mimo że się wyprzedało. Ile producent ma jeszcze dorobić? Kiedy? Po to właśnie są przedsprzedaże, po to jest jeszcze możliwość zamówienia po ukazaniu się modelu, aby załapać się na drugą partię. Jeśli ktoś naprawdę chciał kupić ten model, a nie tylko to rozważał, to miał przynajmniej dwie szanse, aby nie obejść się smakiem...
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.640 146 19
Oby w jutrzejszych zapowiedziach, PIKO nie uraczyło nas, kolejnymi modelami EN57, ET21, ET22 czy SP45/SU45. Chyba, że chce rozbudować swoje magazyny, na zalegający latami, niesprzedany towar;)
O, co do tego nie ma wątpliwości, że będą jutro kolejne wersje zapowiedziane :) .
ET22 i ET41 PKP Cargo wzion bym i owszem ;-)
Myślę, że "błagania" wielu osób o te modele zostaną wysłuchane ;) .
 
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.422 136 1
Jak już jesteśmy przy ET41, to może Kolega @Remaj12 wie, dlaczego PIKO od 2014/15 roku do dzisiaj wydało tylko 6 modeli:niepewny: A np. ET21 od 2021/22 roku wydało już w 8 wariantach. Gdzie tu jest jakaś logika...
ET41 jest chyba najrzadziej wydawanym modelem z polskiej ofert PIKO (chociaż z komentarzy wynika, że jest na ten model zapotrzebowanie np. PKP Cargo), a takie ET21 z godną podziwu upartością wydawane jest co roku w dwóch malowaniach (które od pierwszej edycji zalegają w sklepach:().
Z czego to wynika:niepewny:
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.253 158 7
PIKO po południu, a tymczasem ACME: https://memoba.at/ctg_mediaarchiv/PDFKATALOG/HIGHLIGHTS_SUMMER_2025_Nr._36.pdf

A w środku m.in. kuszetka PKP IC, 134A nr kat. 52730 oraz powtórzone, obecnie już wydane dwa Sggmrss 90' (nr kat. 40493 i 40494). Czy w związku z tym już niedługo możemy się spodziewać wagonu 134A w sklepach? :)
Czy ten wagon jeździł również w składach krajowych, czy tylko w międzynarodowych? Czy ta kuszetka to zupełna nowość, nie była wcześniej zapowiadana?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 169
Tabor 14
Tabor 147
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki