• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.414 245 2
Czy z tego wynika, że należałoby tak zmapować funkcje, żeby klawisz F0 włączał, zależnie od kierunku jazdy, oprócz wyjść świateł przednich/tylnych, także właściwe wyjścia funkcyjne?
Tak, ale w ustawieniach zamontowanego fabrycznie dekodera jest to inaczej zrobione.
Ponawiam więc pytanie, czy w instrukcji modelu jest jakakolwiek informacja na ten temat,
Jedyne co jest to wykaz funkcji jakie oferuje dekoder.

Poniżej to co odczytałem z fabrycznego dekodera
vectron ls.jpg
 

darekgol

Aktywny użytkownik
Reakcje
416 4 1
Ciekawe. Strasznie to skomplikowane, czy jest jakaś istotna przyczyna, że zrobiono to w ten sposób, a nie prościej, jak w większości innych modeli?
jak znasz logikę ESU, jest to dosyć proste, np. długie wyłączają zwykłe światła, można wyłączyć światła z jednej strony itp.
U mnie np. jak rusza lokomotywa to wyłącza się oświetlenie kabiny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.743 615 30
jak znasz logikę ESU, jest to dosyć proste, np. długie wyłączają zwykłe światła, można wyłączyć światła z jednej strony itp.
U mnie np. jak rusza lokomotywa to wyłącza się oświetlenie kabiny.
Mam wrażenie, że to wszystko da się zrobić w prostszy sposób. Ale podstawą jest znajomość połączeń w modelu, tzn. które AUX uruchamia które światła. Ja na przykład nie chciałbym, żeby oświetlenie kabiny dało się włączyć tylko na postoju, wolałbym móc samemu o tym decydować.
 

Mormegil

Nieaktywny użytkownik
Reakcje
928 48 0
Szacun dla Kolegi @JRobert za kolejną jakże interesującą prezentację
Szacunek przede wszystkim się należy za ogłoszenie przez Kolegę JRobert nowej ery modelarskiej: od dziś nie oglądamy modeli przez lupę tylko z bezpiecznej odległości.

Nie mam tego modelu bo epoki >IV mało mnie cieszą, elektryki zresztą też, więc przejrzałem posiadaną kolekcję moich nowych i starych modeli w binokularach jubilerskich 5X, i faktycznie - przy odpowiednio dużym powiększeniu wszystkie wyglądają tak samo słabo.
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.655 127 11
Szacunek przede wszystkim się należy za ogłoszenie przez Kolegę JRobert nowej ery modelarskiej: od dziś nie oglądamy modeli przez lupę tylko z bezpiecznej odległości.

Nie mam tego modelu bo epoki >IV mało mnie cieszą, elektryki zresztą też, więc przejrzałem posiadaną kolekcję moich nowych i starych modeli w binokularach jubilerskich 5X, i faktycznie - przy odpowiednio dużym powiększeniu wszystkie wyglądają tak samo słabo.
Dlatego nasze hobby jest bardziej skierowane dla dorosłych bądź w podeszłym wieku osób. Słaby wzrok i nostalgia zacierają granice, których i tak nie chcemy widzieć
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.704 464 99
Dlatego nasze hobby jest bardziej skierowane dla dorosłych bądź w podeszłym wieku osób. Słaby wzrok i nostalgia zacierają granice, których i tak nie chcemy widzieć
Eeee....
To hobby skierowane jest do osób w każdym wieku. Biorąc pod uwagę to, o czym piszecie nie da się jednak nie zauważyć, że często tak jest, iż "dziadki na zachodzie" właśnie z tego względu wchodzą w większe skale (0, 1, G) gdzie oczy widzą to, co chcą dostrzec, a ręka zrobi to, co chce zrobić, zaś "młodzież" uprawia modelarstwo od Z do H0. Ale to wcale nie jest reguła, bo są wyjątki. Inny aspekt, to odwzorowanie ruchu i dźwięku. Dla niektórych osób to jest determinantą wyboru skali. Pomijam finanse.
Sorry za mały OFF-Topic.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.704 464 99
@am-70 ...Jeśli dobrze widzę to przydział do stacji Warszawa... ale nie wiem jaka (słabo widać). Patrząc na linię przejścia czoła w dach chyba nie będzie to wykonanie jak w wagonach ROCO , gdzie zaokrąglenie jest o wiele mniejsze i bardziej przypomina to, co obserwowaliśmy w rzeczywistości (ten Tillig przejściem ściany czołowej w dach bardziej przypomina wagony Gosa). Tu chyba Tillig nadal korzysta ze starych form. Szkoda, że wspomniane wagony od ROCO nie będą oznakowane w epoce IVc jak ten Tillig, tylko IVb.
W obu przypadkach mowa o YB/70, ale patrząc na szczegóły, np. dwa stopnie w Tilligu, uchwyty drzwi w zagłębieniu, nieco inna linia dachu i przejście ściany czołowej w dach, kilka innych rzeczy - to wskazuje jednak na nieco inny typ wagonu niż to co proponuje Roco.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.766 139 1
@am-70 ...Jeśli dobrze widzę to przydział do stacji Warszawa... ale nie wiem jaka (słabo widać). Patrząc na linię przejścia czoła w dach chyba nie będzie to wykonanie jak w wagonach ROCO , gdzie zaokrąglenie jest o wiele mniejsze i bardziej przypomina to, co obserwowaliśmy w rzeczywistości (ten Tillig przejściem ściany czołowej w dach bardziej przypomina wagony Gosa). Tu chyba Tillig nadal korzysta ze starych form. Szkoda, że wspomniane wagony od ROCO nie będą oznakowane w epoce IVc jak ten Tillig, tylko IVb.
W obu przypadkach mowa o YB/70, ale patrząc na szczegóły, np. dwa stopnie w Tilligu, uchwyty drzwi w zagłębieniu, nieco inna linia dachu i przejście ściany czołowej w dach, kilka innych rzeczy - to wskazuje jednak na nieco inny typ wagonu niż to co proponuje Roco.
Drobna uwaga do modelu Y/B 70.
Chyba trzeba zaznaczyć, że zaprezentowany model to na razie tylko wizualizacja (Handmuster). Tym bardziej, że w roku 2013 TILLIG wydał już model o tym samym numerze inwentarzowym. Czy w tym przypadku będziemy mieli wznowienie czy będzie to nowy model z nowym numerem inwentarzowym, dopiero czas pokaże.
Dla tego na razie nie przywiązywałbym dużej uwagi do zaprezentowanej wizualizacji a jedynie traktował ją tylko jako zapowiedź modelu z IV epoki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.743 615 30
Jeśli dobrze widzę to przydział do stacji Warszawa... ale nie wiem jaka (słabo widać).
Ja widzę BYDGOSZCZ, model z tym samym numerem wydany w 2013 roku miał też przydział Bydgoszcz.
zaprezentowany model to na razie tylko wizualizacja (Handmuster)
"Handmuster" znaczy dosłownie ręczny wzór, ręcznie wykonany prototyp. W tym wypadku to określenie jest bardzo umowne, bo na obrazku jest po prostu stary model. W niemieckich katalogach przy wizualizacji zazwyczaj używa się słowa "Photomontage".
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.704 464 99
Drobna uwaga do modelu Y/B 70.
Chyba trzeba zaznaczyć, że zaprezentowany model to na razie tylko wizualizacja (Handmuster). Tym bardziej, że w roku 2013 TILLIG wydał już model o tym samym numerze inwentarzowym. Czy w tym przypadku będziemy mieli wznowienie czy będzie to nowy model z nowym numerem inwentarzowym, dopiero czas pokaże.
Dla tego na razie nie przywiązywałbym dużej uwagi do zaprezentowanej wizualizacji a jedynie traktował ją tylko jako zapowiedź modelu z IV epoki.
Ja to myślę, że nic się nie zmieni, jak to zwykle u Tilliga. Wtedy też namalowane były: lampka przy drzwiach, kratka nawiewu na bocznej ścianie wagonu i światła końca składu... Uchwyty przy drzwiach zapewne nie będą w zagłębieniach jak na obrazku ze strony Tilliga. W 2103 roku były "normalne", ale do zamocowania osobno przez klienta.

Jak zauważył Andrzej Harassek (jak na razie) widać nawet numer wagonu ten sam ma być... ale tak, czas pokaże. Ja jednak nie liczę na rewolucję w przypadku Tilliga. Jeśli to będzie na gotowym modelu tak wyglądało jak na poprzedniku, to moim zdaniem szkoda kasy.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 40
Tabor 192
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki