• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2024

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
Jednak w przypadku tego modelu są różnice w wykonaniu więc według mnie powinien być odróżniony od wcześniejszej edycji - albo dodaniem np -2 albo innym numerem katalogowym. Tak, aby kupujący mógł odróżnić którą wersję kupuje.
A czym się różni wznowienie od poprzednio wydanego modelu? Numer, przydział, rewizja te same...
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
..za Robo

"Nowa edycja wagonów cystern typu 406Rb

W tej edycji postanowiliśmy wzbogacić jeszcze bardziej nasze modele i dodaliśmy foto-trawione drabinki i pomosty"
Dzięki za info.
Fajnie, że modele się rozwijają i stają coraz lepsze. Szkoda tylko, że został wydany z tym samym numerem inwentarzowym. :(Tak by była kolejna cysterna do składu...
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.117 87 0
Tymczasem Robo rozesłał:

Elektryczny Zespół Trakcyjny EN57-1000







Cześć!​



Można produkować modele, ale można też tworzyć je z pasją.

Dzisiaj przedstawiamy pierwsze zdjęcia stworzonej przez nas z pasją jednostki

EN57-1000















400910 - EN57-1000 Koleje Mazowieckie​



Ten wyjątkowy model to hołd dla wszystkich pasażerów, którzy mieli przyjemność podróżować tym legendarnym składem.
W tej najnowszej edycji wprowadziliśmy szereg istotnych zmian, które podniosą jakość i autentyczność doświadczenia podróżowania naszym modelem:
  • Nowe i ulepszone wózki jezdne: Dzięki poprawionemu projektowi, nasz model teraz zapewnia jeszcze większą stabilność i płynność podczas podróży, nawet na nierównych trasach.
  • Przeprojektowany sprzęg elektryczny na 5-pinowy: Pozwala to na wielostronne ustawienia oświetlenia zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego, co sprawia, że nasz model jest jeszcze bardziej realistyczny.
  • Fabrycznie zamontowane oświetlenie wnętrza: Zapewnia komfortowe warunki podróży dla naszych małych pasażerów.
  • Realistycznie odwzorowane detale: Od podwozia po pulpit sterowniczy, każdy element został starannie wykonany, aby jak najwierniej oddać wygląd prawdziwego pociągu EN57-1000.
  • Łatwe łączenie jednostek: Nasz model umożliwia połączenie dwóch lub trzech jednostek w jeden pociąg, dzięki czemu możesz dostosować swoją kolekcję do własnych preferencji.
  • Specjalny sprzęg do połączenia jednostek: W zestawie znajdziesz imitację dwóch sprzęgów Scharfenberga, aby połączenie jednostek było łatwe i realistyczne.
  • Wysokiej jakości wykonanie: Od gniazda dekodera 21-pinowego po pokrycie satynową farbą, nasz model imituje realistyczny wygląd pociągu EN57-1000.
Dane modelu:
Przydział ZNTK Mińsk Mazowiecki
Data rev. 12.01.2005
Nr boczny 0-P SAB DRV3A-300

Modele będą dostępne w wersji z dekoderem jazdy oraz z dekoderem dźwiękowym.


Modele dostępne będą w naszym sklepie oraz u partnerów od połowy maja.

Już od jutra tj. 27 kwietnia można będzie rezerwować modele w naszym sklepie.


 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
680 54 1
To nie jest żaden numer boczny, tylko oznaczenie rodzaju hamulca i nastawiacza skoku tłoka.
Na pewno skoku tłoka???

Dokładnie tak.
Z tym "numerem bocznym", to już ktoś całkiem popłynął.
Ze chciało się komuś przepisać oznaczenie typu hamulca oraz typ nastawiacza klocków, zamiast numeru taborowego... :niepewny:

Ale wiemy przynajmniej że model jednostki jest wyposażony w hamulec Oerlikona, tak jak oryginał ;)
https://forum.modelarstwo.info/threads/robo-modele-modele-elektrycznych-zespołów-trakcyjnych-serii-en57-en71.57095/page-73#post-1121869



.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
680 54 1
W instrukcji Bw56 wydanej przez PKP Intercity jest też użyty taki zwrot.
Zobacz załącznik 1051567
Cała instrukcja pod adresem https://docer.pl/doc/e88ee8x

SAB - Samoczynny nastawiacz klocków hamulcowych - jest to prawidłowa nazwa urządzenia, stosowana od lat.

Skąd nagle, ktoś pisze o "nastawiaczu skoku tłoka..."(?) - myślę, że ktoś się bardzo śpieszył, uaktualniając jednocześnie opis działania o hamulce tarczowe, ale nadal jest to samoczynny nastawiacz klocków hamulcowych, który poprzez swoje działanie zapewnia jednakowy "skok tłoka cylindra hamulcowego", a nie nastawia go.
Owszem, jest to powiązane ze sobą i jedno drugiego nie wyklucza, a także nie wyczerpuje tematu zwłaszcza przy taborze nowszej generacji, ale...
Po to jest SAB, żeby zapewnić JEDNAKOWY skok tłoka cylindra hamulcowego, niezależnie od stanu zuzycia klocków hamulcowych, zapewniając jednocześnie ich stały nacisk na zestawy kołowe. Samoczynny nastawiacz klocków hamulcowych (SAB), ma kształt długiego walca, zawierającego wewnątrz obudowy mechanizm regulacji długości i usytuowany jest na cięgłach, a nie na tłoku.

Samoczynny nastawiacz klocków hamulcowych opis, oraz zasada działania ujęte są także w książce autorstwa E. Domański, E. Kowalczyk, J. Skoniecki, pt. "Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EW55 i EN57", wydawnictwa WKŁ, 1974 rok - mnie jeszcze nie było wtedy na świecie, ale obowiązuje co do nazwy i zasady działania do dziś.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 28
Tabor 367
Tabor 339
Tabor 1309

Podobne wątki