• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.144 129 19
Czy istnieje możliwość zakupu samego tendra parowozu? Przyznam, że nie badałem tematu części dodatkowych a chętnie bym kupił tender od BR03/Pm2.
Do starszych modeli z segmentu Classic (obecnie Classic Nostalgie) można dokupić jako części zamienne wszystkie elementy tendra oprócz odlewanego z metalu balastu. Jak będzie w przypadku nowych modeli lokomotyw serii 03 / Pm2? Na razie nie wiadomo. Kiedy pojawi się instrukcja oraz wykaz części zamiennych będzie wiadomo coś więcej.
Nic nie ma w V i IV epoce ! nawet wznowień z kolejnymi numerami ...
Umknęły uwadze Hrabiego wznowienia (mam nadzieję, że właśnie z nowymi numerami) modeli "Gags'ów" - 58376-?, 58472-? oraz cysterny typu 406R 58457-?, które mają się ukazać pod koniec lutego przyszłego roku.
Ciekawe, czy będzie to, co na obrazku, czy to, co w podpisie? :rolleyes:
To co na obrazku.
PIKO nie ma formy by wykonać numer 233, a kolorystyka na zdjęciu to również nie epoka czwarta....
Możliwe, że wrzucono zdjęcie jako... "ilustrację" jak będzie wyglądać lokomotywa z epoki IV (pierwotne obudowy reflektorów, zderzaków), ale jak będzie finalnie wyglądać model, z jakiej będzie epoki, nie wiem.
Dlaczego nie może wykonać 233? Reflektory?
Brak okien w drzwiach, inny układ i liczba żaluzji oraz okien.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
"Słabe" :eek:
Piko nie zdecydowało się na wydanie parowozu Pm2, tylko niemieckiej kultowej maszyny serii 03. Polska wersja jest tylko odmianą tej lokomotywy.
Osobiście również uważam, że z punktu widzenia zagranicznych "mikoli" z polskich lokomotyw parowych najbardziej ciekawa jest jednak Pt47.
Łatwo powiedzieć "słabo" (choć nie bardzo rozumiem stwierdzenie "bezpieczny wariant dzielenia rynku zbytu"), ale trzeba wziąć pod uwagę, że zainwestowanie w całkowicie nową formę wyłącznie do modelu parowozu polskiej budowy jest znacznie bardziej ryzykownym przedsięwzięciem, niż nawet daleko idąca modyfikacja modelu, który sprzeda się także w wersji DRG, DR i DB.
No właśnie w tym sensie pisałem, że 'słaba' decyzja, z punktu widzenia polskiego rynku modelarskiego, o wypuszczeniu tylko odmiany BR03. Mogli pójść odważniej, a nie tylko w wariantowanie formy. Przecież choćby SM31 jest przykładem takiej odwagi, nie mówiąc o wcześniejszych projektach. Skoro spalinówki można wyprodukować od zera tylko z myślą o polskim rynku, to dlaczego nie można zrobić tego samego z parowozem? Albatros jest tutaj dobrym przykładem i to popełniony przez firmę, od której chyba najmniej byśmy się spodziewali. Inną sprawą jest to, że Pm2 jest oczekiwany przez miłośników pary, tego nie kwestionuję.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Dalsze tematy też nie napawają optymizmem. Czekałem jak kania dżdżu, na ET22 ze starymi lampami w epoce IV. I co? I będzie numer do którego nie pasuje forma PIKO (233). A czy naprawdę nie wystarczy zrobić dobrą kwerendę archiwalną?
https://www.google.com/imgres?imgurl=https://sentymentalny.com/wp-content/gallery/8-3-2/ostrow_10.09.1988.JPG&imgrefurl=https://sentymentalny.com/?page_id=16680&tbnid=TES23Y-F4RqVBM&vet=12ahUKEwjvgYDKsKL8AhXJwosKHQLZAbUQMygFegUIARDHAQ..i&docid=C0zc7V3BwSRKRM&w=1000&h=667&q=ET22-245&client=firefox-b-d&ved=2ahUKEwjvgYDKsKL8AhXJwosKHQLZAbUQMygFegUIARDHAQ

Taki byk ET22-245 Ostrów Wielkopolski byłby jak znalazł. Do łódzkich wagonów od PIKO, do Bipy ostrowskiej od Rivarossi, do sznuru Gagsów, czy gruszek od Albert Model z IV epoki (Opole i Przywory). No ale...

Z pozytywów- EP08 w malowaniu IC, SP42, EN57 z małymi lemieszami i w jasnym malowaniu (szkoda że nie z gładkim pudłem z wyższego zakresu numerów).
Słowem: Panowie z PIKO... zmieńcie doradców, bo na manowce was prowadzą. Z tego co przejrzałem, jeżeli nie będę miał ciśnienia brać z tzw braku laku (a się nie zapowiada nadmiar środków przy tej inflacji), to będzie chyba mój najchudszy rok zakupów z PIKO od powrotu do modeli 1:87 10 lat temu...
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Jest pewna aktualizacja zapowiadanej już od jakiegoś czasu nowości od Exact-train. :love: Zestaw dwóch wagonów Gbs-t, 'w kolorze niebieskim' (PKP Cargo?), raczej epoka VI (choć podana jest V) nr katalogowy EX23032. Miejmy nadzieję, że coś się ruszyło w tej sprawie, skoro jest już w zapowiedziach poważnego sklepu.
1672443676652.png

https://www.besserepreise.com/modelleisenbahn/exact-train/exact-train-spur-h0-güterwagen/exact-train-ex23032---pkp-2er-set-gbs-t-güterwagen-blau.htm

PS. Jest jeszcze jedna pozycja, EX23031, z wcześniejszej epoki:
https://www.besserepreise.com/model...3031---pkp-2er-set-gbs-güterwagen-(braun).htm
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.589 51 2
Dopiero teraz zauważyłem, że moje marzenia w postaci ET22, SM42 i EU07 w malowaniu Cargounit czy EU07 w malowaniu DLA, Piko w 2023 jednak nie spełni.
Jakoś czarne malowanie z drobnymi "upiększaczami" bardzo ładnie wygląda na lokomotywach - mam tu na myśli nie tylko Cargounit, ale również niemiecką firmę EBS - Erfurter Bahn Service, których modele BR232, BR143 (oba Piko) oraz BR159 (Sudexpress) wyglądają fenomenalnie.
 

SantaFe

Aktywny użytkownik
Reakcje
645 30 7
Jest pewna aktualizacja zapowiadanej już od jakiegoś czasu nowości od Exact-train. :love: Zestaw dwóch wagonów Gbs-t, 'w kolorze niebieskim' (PKP Cargo?), raczej epoka VI (choć podana jest V) nr katalogowy EX23032. Miejmy nadzieję, że coś się ruszyło w tej sprawie, skoro jest już w zapowiedziach poważnego sklepu.
Zobacz załącznik 942668
https://www.besserepreise.com/modelleisenbahn/exact-train/exact-train-spur-h0-güterwagen/exact-train-ex23032---pkp-2er-set-gbs-t-güterwagen-blau.htm

PS. Jest jeszcze jedna pozycja, EX23031, z wcześniejszej epoki:
https://www.besserepreise.com/modelleisenbahn/exact-train/exact-train-spur-h0-güterwagen/exact-train-ex23031---pkp-2er-set-gbs-güterwagen-(braun).htm
zaraz będziemy mieć wszystkie modele na rynku i skończy sie epoka przerabiania.
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.284 9 0
Sorry za off, ale nie mogę się powstrzymać , patrząc na dramaty , jakie powoduje zderzenie rzeczywistości (corocznego katalogu nowosci) z marzeniami i snami kolegów mikoli. Za każdym razem współczuję im poczucia krzywdy jaką wyrządza im Piko, Roco czy inne pomniejsze firmy. Panowie to przecież tylko HOBBY, każdy chciałby mieć dostęp do pełnej gamy modeli spod znaku polskich kolei, w różnych epokach malaturze czy odmianach i do tego w cenach w "dolnej strefie stanów niskich" ale niestety, ten nasz rynek jest, jaki jest, więc chłonność też nie bywa na poziomie rynku Niemieckiego. Cieszmy się więc z tego co jest, doceniajmy firmy, które starają się zrobić coś dla nas , ale i oczywiście nie porzucajmy marzeń ,zaś "gromki głos spragnionych niech będzie usłyszan" :) Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
Dlaczego nie może wykonać 233? Reflektory?
Raczej chodzi o układ żaluzji. Pooglądaj sobie zdjęcia np. modelu ET22-259 wydanego przez PIKO z przydziałem Łódź Olechów, potem znajdź w sieci zdjęcia numeru 233 z każdej strony i sobie porównaj. Teraz nie ma co się podniecać, ale poczekamy... zobaczymy (gdy wyjdzie gotowy model). Może PIKO nas zaskoczy i będzie OK... zgodnie z tym co napisał kolega @PP1970 :
Skąd mamy wiedzieć, co PIKO ma, albo co ma zamiar zrobić? Pokazali foto konkretnego egzemplarza, dla mnie rewelacja, obojętnie jak go pomalują. Właśnie ta forma jest drugą największą (po SM31) nowością w zapowiedziach PIKO na 2023.
 
Ostatnio edytowane:

JacaOstrow

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 5 2
Ciekawe zestawienie zwłaszcza cysterny Orlen plus dodatki z innych firm za którymi czekam (Roco, Rivarossi) dają niezłą sumkę ale i tak mniejszą niż w tym roku. Oby wydawcy dotrzymali terminu a reszta jakoś ujdzie bokiem.
Dzięki za rozpiskę.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 56 5
O ile można wierzyć rysunkowi, to Pm2 będzie z okresu przejściowego ,czyli 03-123-162 ,a na PKP były tylko 3 szt. z ostatnimi przydziałami; Pm2 -19- Bydgoszcz (+1976) ,20- Olsztyn (+1968) ,21 Bydgoszcz (+1978) ,czyli najbardziej prawdopodobny przydział to Bydgoszcz i ep.IVa. Seria przejściowa miała koła w przednim wózku 9 szprych, średnica 850 mm , sprężarkę przy pomoście tender 34D44 z kołami o średnicy 1000 mm ,tyle można wywnioskować. Jak bym dobrze obstawił ,to będę zadowolony.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.194 504 30
O ile można wierzyć rysunkowi, to Pm2 będzie z okresu przejściowego ,czyli 03-123-162
Nie zgadzam się. Z rysunku wyraźnie wynika, że będzie to 03 z pierwszej serii, do numeru 122. Świadczy o tym:
1) stary osprzęt kotła, z tylnym kołpakiem na kotle bez żadnych elementów dochodzących do niego,
2) klapy rewizyjne w wiatrownicach, zapewniające dostęp do sprężarki (po prawej stronie) i do pompy wodnej (po lewej stronie. W wersji PKP pompy wodnej już nie ma (zastąpiły ją inżektory), ale klapa została.
Parowozy 03 z drugiej serii miały już fabrycznie sprężarkę i pompę wodną montowaną pod pomostem, między drugą i trzecią osią wiązaną, w związku z czym nie miały dużych odchylanych klap w wiatrownicach. W opisie modelu wersji DR jest wyraźnie powiedziane, że pompa wodna będzie z przodu (za lewą wiatrownicą) - "Speisepumpe vorne". Poza tym parowozy drugiej serii miały już zmieniony osprzęt kotła, generalnie taki, jak ostatnia seria.

Liczbą szprych nie należy się przejmować. "Moja" Pm2-8 miała w 1977 roku na jednej osi koła z 7 szprychami, a na drugiej z 9. Poza tym w IV epoce na PKP zdarzały się "hybrydy" mające niektóre cechy jednej serii produkcyjnej, a inne - drugiej serii, więc trzeba wybrać konkretny egzemplarz z konkretnego czasu. Ale generalnie na Pm2-21 model pasuje.

Pm2-8 - Piła VIII 1977 (1b).jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 393
Tabor 339

Podobne wątki