O ile można wierzyć rysunkowi, to Pm2 będzie z okresu przejściowego ,czyli 03-123-162
Nie zgadzam się. Z rysunku wyraźnie wynika, że będzie to 03 z
pierwszej serii, do numeru 122. Świadczy o tym:
1) stary osprzęt kotła, z tylnym kołpakiem na kotle bez żadnych elementów dochodzących do niego,
2) klapy rewizyjne w wiatrownicach, zapewniające dostęp do sprężarki (po prawej stronie) i do pompy wodnej (po lewej stronie. W wersji PKP pompy wodnej już nie ma (zastąpiły ją inżektory), ale klapa została.
Parowozy 03 z drugiej serii miały już fabrycznie sprężarkę i pompę wodną montowaną pod pomostem, między drugą i trzecią osią wiązaną, w związku z czym nie miały dużych odchylanych klap w wiatrownicach. W opisie modelu wersji DR jest wyraźnie powiedziane, że pompa wodna będzie z przodu (za lewą wiatrownicą) - "Speisepumpe vorne". Poza tym parowozy drugiej serii miały już zmieniony osprzęt kotła, generalnie taki, jak ostatnia seria.
Liczbą szprych nie należy się przejmować. "Moja" Pm2-8 miała w 1977 roku na jednej osi koła z 7 szprychami, a na drugiej z 9. Poza tym w IV epoce na PKP zdarzały się "hybrydy" mające niektóre cechy jednej serii produkcyjnej, a inne - drugiej serii, więc trzeba wybrać konkretny egzemplarz z konkretnego czasu. Ale generalnie na Pm2-21 model pasuje.