• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 39 11
Widać też lubelskie ,, y,, w malowaniu tęczówka.
Kufel piwa niestety widok Ci ... przesłonił.
Jest to WRbdu z Grochowa - jedyny na wózkach 4ANc w tym .... wzorze malowania. Bo kolory są tu błędne i mam nadzieję, że tak pozostaną tylko na "papierze". Ale skoro czyta się na forum takie "kwiatki" jak:
Stanisław1972 napisał(a):
malowanie potocznie określane jako „tęczówka” lub „papuga”, złożone z barw czerwonej, błękitnej i kremowej.
i nikt tego nie poprawia to nie ma się potem co dziwić, że coś ktoś .... popsuje.
Nigdy w życiu kremowy - tylko szary RAL7035.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.104 129 19
Liczba lokomotyw z rodziny "siódemek", które będą wydane (łącznie z tymi w 2023r.) wyszła poza pierwotny plan:
Zobacz załącznik 942560
Tak jak kiedyś napisałem - nikt się tym planem od dawna nie kieruje. To był plan SK-Model. Można go od kilku lat traktować tylko jako ciekawostkę jak miało być, a nie traktować jako wyznacznik tego jak będzie/jak jest.
Czyli może mieć osprzęt niemiecki a nie polski?
Jak się przeczyta opis w katalogu, a nawet spojrzy na model 3D, to widać gołym okiem, że to nie będzie "Pm2 z niemieckim osprzętem", tylko spolszczona Pm2 z naszymi reflektorami, z polskim kotłem, bez wywietrzników na dachu budki, koła toczne bez hamulców, pompa powietrza Knorr'a, także oczywiście można traktować to jako "poboczny" projekt PKP, ale fakt, że producent uwzględnia wiele różnic, którymi cechowały się nasze lokomotywy, uważam za docenienie naszego rynku i zaoferowanie nam dobrego modelu parowozu - owszem, parowozu niemieckiego, ale w maksymalnie spolszczonej wersji i eksploatowanego na PKP po 1970 roku.
wagon pomiarowy 55055 - też "polska nowość"
To nie jest nowość na 2023 rok...
Odnośnie wagonu pocztowego to jest on z półki Classic Nostalgie. Poprzedni był chyba z Expert jeśli mnie pamięć nie myli?
PIKO 53233 był z segmentu Classic Nostalgie.
Ja mam pytanie odnośnie nowej stonki - na stronie informacja o SM42, w opisie informacja o SP42. W katalogu to samo zdjęcie z opisem SP42. Więc co będzie w sprzedaży?
Proponuję poczekać na katalog Nowości 2023 w języku polskim - tam zapewne będzie więcej szczegółów, a przynamniej nie powinno być wątpliwości/błędów. Trzeba się uzbroić w cierpliwość.
A wszystko to w analogu ze złączem 8pin?
Tak jak do tej pory.
 
Ostatnio edytowane:

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.739 29 2
Czyli może mieć osprzęt niemiecki a nie polski?
Wizualizacja wskazuje typowo polski parowóz. Brak podgrzewacza, inżektor na parę odlotowa, turbina, zawory bezpieczeństwa, reflektory wydają sie nasze, czy to typowe malowanie tendra z czerwoną krawędzią. Dla mnie będzie, to typowo nasza, PKPowska maszyna. Cieszy mnie, że się pojawi, bo nigdy nie poszedłem w zakup 03-jki z przeznaczeniem na Pm2. Liczyłem na Pt47 :ROFL: Teraz widzę, że kolejna bedzie choćby Ok1 nim pojawi się parowoz produkcji polskiej.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.283 93 9
Moje małe podsumowanko katalogu PIKO 2023 :)
Największym zaskoczeniem dla mnie jest zapowiedż Pm2 - To taki The Have Must :love:
Cieszę się również z zapowiedzi EN57-1079 - Mniam, mniam ... Krakowski przydział
Interesującym wydaje się wreszcie zapowiedziany ET41 w fabrycznym malowaniu
No i potwierdzenie się SM31 o_O Może kupię, może nie...

Żółte czoła też kuszą ... lecz przy tych obecnych, wyższych cenach :cry: Mieszane uczucia
Pozdrawiam :love: Życzę Szampańskiej Zabawy Sylwestrowej i Szczęśliwego Nowego 2023 Roku
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.067 143 7
Może wzorem lat ubiegłych, powstałby dedykowany wątek z komentarzami przyszłorocznych nowości:niepewny:
Ale to naprawdę jest do czegoś tu potrzebne ????????
Jest. Wystarczy spojrzeć na kilka ostatnich stron tego wątku. Ludzie lubią komentować publikację nowości. To jest naturalne, po wielotygodniowych oczekiwaniach. Tylko powinien być taki wątek w gadkach-szmatkach, a nie tutaj. Wątek "Nowości 2023" powinien być ściśle kontrolowany i zawierać tylko główne informacje o nowych wypustach.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.546 51 2
- Pm2 - słabo, jednak zdecydowali się na bezpieczny wariant dzielenia rynku zbytu. Pt47 czy Ol49 byłby dużo lepszym wyborem. Co ciekawe, cena Pm2 jest niższa od OKo1, co jest zdumiewające
"Słabe" :eek:
Piko nie zdecydowało się na wydanie parowozu Pm2, tylko niemieckiej kultowej maszyny serii 03. Polska wersja jest tylko odmianą tej lokomotywy.
Z uwagi na leciwą i przestarzałą już konstrukcję Fleischmanna spekulowano w Niemczech, że to Brawa pokusi się o konstrukcję parowozów serii 03 (zwłaszcza po udanych modelach serii 01 i 02). W Niemczech to naprawdę kultowy parowóz.

Osobiście zwracam uwagę na fakt, że lokomotywa w malowaniu PKP prezentowana jest w tym samym czasie co premiera podstawowej odmiany w malowaniu DB i DR (miłośnicy DRG będą musieli poczkać dłużej niż my). I nie jest to pierwszy taki przypadek - rok temu premierę parowózu serii 93 zapowiedziano również tylko w 3 wersjach: DB, OBB i PKP (na forach niemieckich było duże zdziwienie, że wersje OBB i PKP wyprzedzą wersje DR). Wartym zauważenia jest również fakt, że o ile ceny modeli PKP w przypadku serii 78 są o 22 euro wyższe niż w przypadku modeli DB/DR, a dla serii 93 nawet o 32 euro, to cena Pm2 została ustalona na tym samym poziomie co wersja DB/DR.

Do tej pory parowozy w malowaniu PKP były wydawane dopiero po nasyceniu się rynków zachodnich. To chyba świadczy o rosnącej sile naszego rynku. Pytanie czy ten nasz rynek jest już tak dojrzały, by zagwarantować rentowność wydania parowozu polskiej konstrukcji na razie pozostaje chyba otwarte.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.974 275 41
Ja w temacie wagonów towarowych ... :podstepny:

Piko : Kompletna kapitulacja producenta ! :D

Nie ma nowej konstrukcji ...
Nic nie ma w V i IV epoce ! nawet wznowień z kolejnymi numerami ...
Tyle może Piko bez PMR K.Koj. Szkoda, bo Piko prezentowało wysoki poziom technologiczny wykonania ...
Ten segment rynku leży u stóp Albert Model .... ;)
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
Ja w temacie wagonów towarowych ... :podstepny:

Piko : Kompletna kapitulacja producenta ! :D

Nie ma nowej konstrukcji ...
Nic nie ma w V i IV epoce ! nawet wznowień z kolejnymi numerami ...
Tyle może Piko bez PMR K.Koj. Szkoda, bo Piko prezentowało wysoki poziom technologiczny wykonania ...
Ten segment rynku leży u stóp Albert Model .... ;)

Nie wiem jak w IV, ale IIIc, czyli w tej, która mnie interesuje, to w porównaniu z Roco czy Rivarossi Piko to porażka... O Exat train nie wspomnę.
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
617 5 2
Ja w temacie wagonów towarowych ... :podstepny:

Piko : Kompletna kapitulacja producenta ! :D

Nie ma nowej konstrukcji ...
Nic nie ma w V i IV epoce ! nawet wznowień z kolejnymi numerami ...
Tyle może Piko bez PMR K.Koj. Szkoda, bo Piko prezentowało wysoki poziom technologiczny wykonania ...
Ten segment rynku leży u stóp Albert Model .... ;)
Pełna zgoda, poza jednym - Albert Modell z obecnym systemem dystrybucji i sprzedaży raczej nie „położy świata”. Raczej niszowy producent dla grupy znajomych. Mam nadzieje ze ktoś inny wypełni lukę na rynku.
 

Maciek Wójcik

Znany użytkownik
Reakcje
1.145 135 15
Bzdura. Poniemieckie 34 egzemplarze używane w kilku DOKP... skasowane w latach 70-tych. Ja czekam dalej na popularny polski parowóz.
Czasami milczenie jest złotem.
Seria TKt1 pojawiła się na PKP w okresie międzywojennym w liczebności ok. 25 sztuk. Proszę wziąć pod uwagę czas wojny i mamy serię niszową. Seria Pm2 wywodzi się od serii 03, tak samo jak:
- Pm1 (w jednej sztuce, potem wdrożona w serię Pm2 jako Pm2-35 - co ciekawe w roku 1975),
- Pm3 (03 z otuliną, będąca rozwinięciem 03).

Model oferowany przez Piko nie jest w gruncie rzeczy konstrukcją typowo polską, ale jest konstrukcją diametralnie spolszczoną. Posiada inżektory Nathana, turbinę i został usunięty podgrzewacz. Reflektory również są polskie.
Niespodziewałbym się nawet typowo polskiego parowozu w przyszłym roku. Za 2-3 lata, kto wie?
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.824 15 1
Oj, będzie skromniutko w 2023 roku. Z jednej strony to dobrze, bo można będzie więcej kasy przeznaczyć na rozbudowę makiety lub uzupełnienie kolekcji.

Jak dla mnie to:

ET21-375
ST44-752
EN57-1079
ET22-678
oraz oczywiście najbardziej teraz wyczekiwany przeze mnie parowóz Pm2.

Co do reszty to nie chcę się wypowiadać by się nie narazić niektórym miłośnikom udziwnionych malowań. Jednak skromnie zapytam - ile by mnie kosztowało przemalowanie w normalne barwy SM31?
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.525 119 86
@ralph80 Zapewne to kwestia finansów. Może gdyby spróbowali na Kickstarter.com zebrać fundusze na wagon typowo polski w wersji masowej to być może "odbili" by się i reszta by już "poleciałaa".


@Ty42-89 chwile poczekasz i SM31 pojawi się w "normalnej" malaturze ;)
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 21
Tabor 313
Tabor 539
Tabor 339
Tabor 382

Podobne wątki