Na gorąco moje przemyślenia na temat nowości od PIKO:
- Husarz PKP IC - chyba nie do końca przemyślany strzał, zwłaszcza, że lepsze modele konkurencji x-edycji są wciąż na rynku
- Orlen KolTrans - oczekiwany lok, tylko szkoda, że stara forma i pewnie pantografy będą toporne, jak w pozostałych TRAXXach
- Pm2 - słabo, jednak zdecydowali się na bezpieczny wariant dzielenia rynku zbytu. Pt47 czy Ol49 byłby dużo lepszym wyborem. Co ciekawe, cena Pm2 jest niższa od OKo1, co jest zdumiewające
- Vectron CargoUnit - ujdzie, jeżeli będzie w standardzie Vectrona PKP Cargo. Szkoda, że nie od Roco.
- EP08 - trochę jestem zaskoczony, że tak szybko po denaturacie, ale w malowaniu PKP IC może się skuszę, chociaż bardziej bym się ucieszył z malowania świńskiego
- ET41 - długo wyczekiwana, choć spodziewałem się PKP Cargo z gładkimi bokami
- ET21 - DB chyba najlepszy strzał prywaciarza
- ET22 - ciekawy zielono-zielony byczek w VI epoce....
- SM31 - hit, aczkolwiek lokomotywa nie grzeszy urodą, ale na makiecie da radę. I fajnie, że zaczęli od PKP Cargo
- SU45 - w wersji strażackiej z VI epoki, pewnie odświeży sprzedaż 'Fiatów', dobry ruch
- EN57 - dwie wersje PR i z V epoki - przewidziane przeze mnie w wątku o typowaniach - bez zaskoczenia, trzeba teraz tort jeść
- 112A - PR - ciekawa propozycja, raczej obowiązkowe pozycje w kolekcji VI epokowców
- 406Ra - też typowałem, aczkolwiek z logo GATX. Orlen też się nada
Szkoda, że nie ma żadnego nowej formy wagonu towarowego polskiej produkcji.
Ogólnie, 2023 będzie udanym rokiem, również z powodu opóźnionych nowości z 2022 roku.