• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.290 33 7
Teraz się okaże czy rzeczywiście jest potencjał na rynku na lokomotywy parowe PKP. Pm-ka z polskimi wiadrami, to nie jest niszowy Tkt1, tylko to o co wielu na tym forum prosiło.
I tak, i nie. Zauważ, że to dalej forma niemieckiego parowozu (z dodatkowymi suwakami), a nie indywidualna forma jak by było np w Pt47. Druga sprawa - Parowozy towarowe, osobowe są, pośpiesznych "bardziej" brak na rynku, więc wybór Pm2 jest racjonalny.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Na gorąco moje przemyślenia na temat nowości od PIKO:
- Husarz PKP IC - chyba nie do końca przemyślany strzał, zwłaszcza, że lepsze modele konkurencji x-edycji są wciąż na rynku
- Orlen KolTrans - oczekiwany lok, tylko szkoda, że stara forma i pewnie pantografy będą toporne, jak w pozostałych TRAXXach
- Pm2 - słabo, jednak zdecydowali się na bezpieczny wariant dzielenia rynku zbytu. Pt47 czy Ol49 byłby dużo lepszym wyborem. Co ciekawe, cena Pm2 jest niższa od OKo1, co jest zdumiewające
- Vectron CargoUnit - ujdzie, jeżeli będzie w standardzie Vectrona PKP Cargo. Szkoda, że nie od Roco.
- EP08 - trochę jestem zaskoczony, że tak szybko po denaturacie, ale w malowaniu PKP IC może się skuszę, chociaż bardziej bym się ucieszył z malowania świńskiego
- ET41 - długo wyczekiwana, choć spodziewałem się PKP Cargo z gładkimi bokami
- ET21 - DB chyba najlepszy strzał prywaciarza
- ET22 - ciekawy zielono-zielony byczek w VI epoce....
- SM31 - hit, aczkolwiek lokomotywa nie grzeszy urodą, ale na makiecie da radę. I fajnie, że zaczęli od PKP Cargo :)
- SU45 - w wersji strażackiej z VI epoki, pewnie odświeży sprzedaż 'Fiatów', dobry ruch
- EN57 - dwie wersje PR i z V epoki - przewidziane przeze mnie w wątku o typowaniach - bez zaskoczenia, trzeba teraz tort jeść :)
- 112A - PR - ciekawa propozycja, raczej obowiązkowe pozycje w kolekcji VI epokowców
- 406Ra - też typowałem, aczkolwiek z logo GATX. Orlen też się nada :)

Szkoda, że nie ma żadnego nowej formy wagonu towarowego polskiej produkcji.

Ogólnie, 2023 będzie udanym rokiem, również z powodu opóźnionych nowości z 2022 roku. :)
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.144 129 19
Pełna lista nowości "PKP" od firmy PIKO na 2023 rok :cool: :

PIKO 21615/21616 - koniec marca
PIKO 21617/21618 - koniec listopada
PIKO 21633/21634/21635 - koniec sierpnia
PIKO 50687/50688/50689 - koniec października
PIKO 51454/51455 - koniec lipca
PIKO 51456/51457 - koniec listopada/października
PIKO 51608/51609 - koniec maja
PIKO 51610/51611 - koniec maja
PIKO 52300/52302/52303 - koniec lipca
PIKO 52872/52873 - koniec maja
PIKO 52924/52925 - koniec maja
PIKO 52926/52927 - koniec maja
PIKO 53115 - koniec października
PIKO 53800 - koniec marca
PIKO 57562 - koniec maja
PIKO 57967 - koniec lutego
PIKO 58271 - koniec kwietnia
PIKO 58272 - koniec maja
PIKO 58273 - koniec czerwca
PIKO 58704 - koniec czerwca
PIKO 58491 - koniec maja
PIKO 59103 - koniec lipca
PIKO 59274 - koniec września
PIKO 96312/96313 - koniec czerwca
PIKO 96339/96340 - koniec lipca
PIKO 96341/96342 - koniec lipca
PIKO 96384/96385 - koniec maja
PIKO 96386/96387 - koniec marca
PIKO 96388/96389/96390 - koniec października
PIKO 96660 - koniec września
PIKO 96661 - koniec września
PIKO 97621 - koniec sierpnia
PIKO 97622 - koniec sierpnia
PIKO 97623 - koniec sierpnia
PIKO 97625 - koniec sierpnia

Poniżej powyższa lista uporządkowana według miesięcy :) :

- styczeń:

brak

- luty:

PIKO 57967

42276_57967_id=34300.jpg

- marzec:

PIKO 21615/21616

41876_21615_id=33902.jpg

PIKO 53800

42234_53800_id=34258.jpg

PIKO 96386/96387

42367_96386_id=34389.jpg

- kwiecień:

PIKO 58271

42285_58271_id=34309.jpg

- maj:

PIKO 51608/51609

42101_51608_id=34125.jpg

PIKO 51610/51611

42103_51610_id=34127.jpg

PIKO 52872/52873

42202_52872_id=34226.jpg

PIKO 52924/52925

42204_52924_id=34228.jpg

PIKO 52926/52927

42206_52926_id=34230.jpg

PIKO 57562

42271_57562_id=34295.jpg

PIKO 58272

42286_58272_id=34310.jpg

PIKO 58491

42288_58491_id=34312.jpg

PIKO 96384/96385

42365_96384_id=34387 (m).jpg

- czerwiec:

PIKO 58273

42287_58273_id=34311.jpg

PIKO 58704

42301_58704_id=34325.jpg
 

Maciek Wójcik

Znany użytkownik
Reakcje
1.155 135 15
- Pm2 - słabo, jednak zdecydowali się na bezpieczny wariant dzielenia rynku zbytu. Pt47 czy Ol49 byłby dużo lepszym wyborem. Co ciekawe, cena Pm2 jest niższa od OKo1, co jest zdumiewające
Drogi Kolego, pozwolę nie zgodzić się z opinią, że Pm2 jest słabym wyborem ze strony producenta.
Na dzisiejszym rynku modelarskim mamy niedosyt parowozów pod dyrekcją PKP, pod to również dopiszę kompletny brak parowozów pośpiesznych od producentów wielkoskalowych (nie przywołuje tu modeli z manufaktur, gdyż tam sytuacja jest diametralnie inna).
Doceniam fakt wybrania tego parowozu z dwóch powodów:
1. podział rynku - model znajdzie swoich nabywców, zarówno w Polsce, jak i w krajach zachodnich (głównie kraj niemiecki) - Pm2 prowadziły również niemieckie pociągi turystyczne,
83034450-0612-4298-8E92-315093B3D1E7.jpeg

2. brak seryjnych modeli polskich parowozów pośpiesznych - szczególnie z epok IVa oraz IVb. Pm2 jest o tyle świetnym wyborem, że była wykorzystywana nawet jako parowóz towarowy.
D0963A25-C61A-4AAA-8D8F-4FC52249B57A.jpeg

4D9586EF-D6E7-4E51-A9D6-1D4EB7F21C85.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Drogi kolego, pozwolę nie zgodzić się z opinią, że Pm2 jest słabym wyborem ze strony producenta.
Oczywiście, to jest moja subiektywna opinia. Wyraziłem ją w kontekście Pt47 czy Ol49. W pełni się z Kolegą zgadzam co do uzasadnienia wypustu Pm2. Jak najbardziej doceniam producenta, że postawił na ten model i że jest oczekiwany przez środowisko miłośników pary.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 60
Tabor 393
Tabor 339

Podobne wątki