• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2022

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
Jeżeli to rzeczywiście jest zdjęcie prawdziwego modelu, a nie wizualizacja, to szkoda, że czołownice są czerwone, a nie pomarańczowe, jak być powinno w IV epoce i jak było w poprzednim wydaniu tego modelu. A tylne lampy dalej są na czołownicy, a nie wyżej, na skrzynce narzędziowej. :(
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
Ale Oi2-10 będzie z późnej epoki IIIc, widocznie wtedy czołownice były jeszcze czerwone. Nie wiem, skąd ten upór do osadzania tego modelu w epoce IV?
Przydział maszyny do DOKP Gdańsk, Par. Inowrocław, napr. średnia: (21).(2).67 w ZNTK Wrocław. Do tegoż parowozu przygotowany jest zapowiedziany przez Roco na rok bieżący zestaw 3 poniemieckich boczniaków (C3 Pr11 x 2 + C Pr21, formy ex-Fleischmann), ze st. mac. Inowrocław (rewizje z lat 66-67).
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
660 5 2
Ale Oi2-10 będzie z późnej epoki IIIc, widocznie wtedy czołownice były jeszcze czerwone. Nie wiem, skąd ten upór do osadzania tego modelu w epoce IV?
Przydział maszyny do DOKP Gdańsk, Par. Inowrocław, napr. średnia: (21).(2).67 w ZNTK Wrocław. Do tegoż parowozu przygotowany jest zapowiedziany przez Roco na rok bieżący zestaw 3 poniemieckich boczniaków (C3 Pr11 x 2 + C Pr21, formy ex-Fleischmann), ze st. mac. Inowrocław (rewizje z lat 66-67).
"Upór" wynika z zapowiedzi Roco. Na "wizualizacji" z zapowiedzią modelu czołownice były pomarańczowe, a w opisie była epoka III-IV (wiec mogłaby być równie dobrze z IV).
1643711033191.png
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
Faktycznie, jakoś przyzwyczailiśmy się do myśli, że model ma być z epoki IV. Jednak w na przełomie lat 60. i 70. XX wieku duże reflektory i tabliczki ostrzegawcze były już powszechnie montowane na parowozach, ale czołownice mogły jeszcze być czerwone. Dla tych lat błędem nie byłyby czołownice ani czerwone, ani pomarańczowe (chyba że wiadomo dokładnie jakiego koloru były czołownice w tej konkretnej lokomotywie około roku 1967). Tak że model o takim wyglądzie, jak na najnowszych zdjęciach, równie dobrze może być umieszczony w epoce IIIc, jak i w IVa - na stronie Roco dalej tak jest opisany.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
Może z powodu wszędobylskich tabliczek ostrzegających o wysokim napięciu :rolleyes:
Tabliczki ostrzegawcze na szerszą skalę pojawiły się na parowozach na początku lat 60-tych, czyli już w ep. IIIc. Kwestia ta została ostatecznie uregulowana wraz z ustanowieniem normy branżowej ze stycznia 1964 r. [cyt. K. Koj @KMiD 2-3/2004].
Dodać należy, że w Inowrocławiu (na "węglówce") sieć trakcyjną wywieszono już w 1966 r. Stąd wygląd tego konkretnego parowozu nie jest dla mnie zaskakujący.

"Upór" wynika z zapowiedzi Roco. Na "wizualizacji" z zapowiedzią modelu czołownice były pomarańczowe, a w opisie była epoka III-IV (wiec mogłaby być równie dobrze z IV).
To była pierwsza "wizualizacja". Mocno wstępna, gdzie wykorzystano grafikę z wydaną parę lat wcześniej Oi2 z epoki IVa. Co najmniej od kilku tygodni dostępna jest bieżąca, realna w zasadzie wizualizacja - należy się spodziewać modelu w takim właśnie wyglądzie. Zresztą było o tym już wspominane na Forum, m.in. w momencie publikacji katalogu z nowościami Roco na 2022 rok.

A opis z katalogu/witryny/zapowiedzi - zagraniczni producenci w zasadzie nie stosują epok zgodnych z polskim wydaniem normy NEM, stąd okres lat około 1966-1970 opisywany jest jako epoka III-IV, gdzie np. niemieckie epoki III i IV się zazębiają.
 

XyzzyX

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
Myślę że o kolorze czołownicy Oi2 nie ma sensu za bardzo dyskutować, ani widzieć w tym wady modelu. Myślę że nawet jakby to była epoka IVb to i możliwe by było że i tak była by czerwona, bo wątpię żeby ktoś w tamtych latach przestrzegał takiego drobiazgu, kiedy bezpieczeństwo na kolei miało się delikatnie mówiąc gdzieś.
Dlatego, żeby stwierdzić jaki kolor czołownicy miała Oi2- 10 w tym czasie co model ma rewizje, trzeba było by znaleźć zdjęcia, których raczej wogóle nie ma.

Co do wizualizacji i zapowiedzi:
Zdjęcie które wczoraj tu pokazałem, jest od wczoraj, a nie od paru tygodni, przed tym była wizualizacja z czerwoną czołownicą na bazie zdjęcie tej Oi2 sprzed paru lat.

Bardziej zastanawia mnie dlaczego Roco nie zrobią polskich reflektorów na tendrze?
Lenistwo- bo Polak tak czy siak kupi?
Czy może nie opłaca im się trochę formy zmienić, bo pewnie ten model będzie produkawany, jak zawsze u Roco, w małych ilościach, a kolejna sprawa że raczej mało kto się skusi na ten model tak jak na OKo1 od Piko.
Ciekawe.
Pozdrawiam prosto z pokładu Kamieńczyka
R
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
Myślę że nawet jakby to była epoka IVb to i możliwe by było że i tak była by czerwona, bo wątpię żeby ktoś w tamtych latach przestrzegał takiego drobiazgu, kiedy bezpieczeństwo na kolei miało się delikatnie mówiąc gdzieś.
Myślę, że kolega Xyz... zdziwiłby się, gdyby wiedział jak naprawdę było w tamtych czasach.
żeby stwierdzić jaki kolor czołownicy miała Oi2- 10 w tym czasie co model ma rewizje, trzeba było by znaleźć zdjęcia
Nie znam kolorowego zdjęcia akurat Oi2-10, ale znam parę innych kolorowych fotek: Oi2-2, Oi2-9 i Oi2-29 z lat 1975-76 (początek epoki IVb) i na wszystkich są pomarańczowe czołownice.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.205 88 0
Ale podejrzewacie, że Roco wybrało kolor czołownicy przez pomyłkę? To jest po prostu model z epoki IIIc. Taką ma rewizję i malowanie.

Bardziej mnie zastanawiają tylne reflektory.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
Ale podejrzewacie, że Roco wybrało kolor czołownicy przez pomyłkę?
Myślę, że nie, a całą dyskusję spowodowała początkowa wizualizacja z pomarańczową czołownicę i informacja, że model ma być z przełomu III i IV epoki, a potem zdjęcie prawdziwego (?) modelu z czerwoną. Mnie w sumie wszystko jedno, bo drugiego, bardzo podobnego modelu niezbyt popularnej lokomotywy, nie kupię.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.638 443 99
ŚM Rybnik
Model w sprzedaży od : jesień 2022
Cena producenta : 284,99 Euro / Cena: 1 290,00 zł
- gniazdo dekodera Next18

Zobacz załącznik 873898
Nr boczny 345... Służba: Lisewo wąsk. od 1982 r. i Nowy Dwór Gdański do 2000 r. kiedy osiągnęła stan pt. złom. Ciekawa propozycja dla miłośników kolejki Żuławskiej.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 71
Tabor 10
Tabor 23
Tabor 18
Tabor 382

Podobne wątki