• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

Rafał_A

Aktywny użytkownik
Reakcje
190 35 1
Akurat trochę śledzę temat OKo1 w internecie i jeśli chodzi o modelmanię to mogę powiedzieć tyle: Cały czas mieli ustawioną informację, że produkt w sprzedaży od 20 lipca i po prostu w momencie jak dzień ten minął opis zmienił się na "produkt dostępny u producenta". Sądzę, że stało się to automatycznie wskutek braku zmiany daty na bardziej odległą niż z powodu tego, że faktycznie stał się dostępny.
Zresztą nie ma nawet żadnych zdjęć, więc o czym tu mówić.
 

ralph80

Znany użytkownik
Reakcje
823 6 2
Akurat trochę śledzę temat OKo1 w internecie i jeśli chodzi o modelmanię to mogę powiedzieć tyle: Cały czas mieli ustawioną informację, że produkt w sprzedaży od 20 lipca i po prostu w momencie jak dzień ten minął opis zmienił się na "produkt dostępny u producenta". Sądzę, że stało się to automatycznie wskutek braku zmiany daty na bardziej odległą niż z powodu tego, że faktycznie stał się dostępny.
Zresztą nie ma nawet żadnych zdjęć, więc o czym tu mówić.
Potwierdzam, w modelmanii - cześć dat jest nieaktualizowana, a system po przekroczeniu "daty" zmienia status na dostępny u producenta - co może wprowadzać w bład. Wcześniej daty, albo były bardzo szybko aktualizowane, albo były "spięte" z systemem PIKO - bo przy zmianie na stronie PIKO, powodowały, że w modelmanii od razu była aktualizacja. Od przynajmniej pół roku to nie działa.

Co do OKo1 - to na stronie PIKO podają, że wznowienie BR 78 będzie na koniec września, więc OKo1 jako bliźniaczy model pewnie trafi do produkcji w tym samym czasie.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
365 98 10
Potwierdzam, w modelmanii - cześć dat jest nieaktualizowana, a system po przekroczeniu "daty" zmienia status na dostępny u producenta - co może wprowadzać w bład. Wcześniej daty, albo były bardzo szybko aktualizowane, albo były "spięte" z systemem PIKO - bo przy zmianie na stronie PIKO, powodowały, że w modelmanii od razu była aktualizacja. Od przynajmniej pół roku to nie działa.

Co do OKo1 - to na stronie PIKO podają, że wznowienie BR 78 będzie na koniec września, więc OKo1 jako bliźniaczy model pewnie trafi do produkcji w tym samym czasie.
Rozmawiałem przed chwilą z panią Paulą z poznańskiego "Matrixa" i ta nic nie wie o sierpniowej edycji OKo1. Wg. niej być może zostanie dotrzymany termin końca września. Podobnie się ma termin wydania przez Piko czteroosiowego boczniaka. Więc nie ma sensu się tym tematem ekscytować.:(
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.305 88 0
Rozmawiałem przed chwilą z panią Paulą z poznańskiego "Matrixa" i ta nic nie wie o sierpniowej edycji OKo1.
9 sierpnia wiedziała:
"
Dzień Dobry,
[...]
PIKO 50612 - koniec sierpnia
Pozdrawiam,
PM
"

Najwyraźniej sklepy nie mają na bieżąco łączoności z PIKO, wpisują to co jest na stronie PIKO webshop:
"
currently not available Estimated delivery date:
Ende August 2021
"

Skoro PIKO pisze nieprawdę, to sklepy nie wiedzą. Nie ma co wymagać od nich niemożliwego.

Tak jak Koledzy piszą, skoro PIKO nie chwali się na fb, to modelu nie ma. Trzeba czekać odłożyć kasę i czekać. Modelarstwo jest dla cierpliwych :D
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.600 454 99
Jeśli chodzi o OKo1 to mnie boli oko jak patrzę na cenę za wersje z dźwiękiem (jakieś pi z oko 1900zł). Oi2 od Roco (dźwięk i generator dymu) w cenie 1450zł. Dlaczego za tendrzaka tak drogo?
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.305 88 0
Zmień sklep, dostań zniżki. Cena 1655 za PIKO 50612 była bez problemu osiągalna przy zamównieniu. Uważam, że modele PIKO ze względu na jakość i trwałość są warte wydania 300 zł więcej, niż Roco.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.600 454 99
Zmień sklep, dostań zniżki. Cena 1655 za PIKO 50612 była bez problemu osiągalna przy zamównieniu. Uważam, że modele PIKO ze względu na jakość i trwałość są warte wydania 300 zł więcej, niż Roco.
Może i tak, choć jak się pomyśli przez chwilę to nie wiem, czy miłośnik epoki IV (bardziej lata 80-te) nie lepiej zrobi, gdy zamiast wydawać blisko 1600-1900zł za Oko1 od PIKO, zakupi bazę w postaci BR52 od Roco i zleci przeróbkę na rasowe Ty2 np. do UMF.... może i tanio nie będzie, ale wolę jeden porządny przedstawiciel pary z epoki IVc niż modele kopciuchów (o nielicznej w rzeczywistości ilości na PKP), które w rzeczywistości rzucone były na złom w końcu lat 60-tych, bądź najdalej w połowie 70-tych.... (Oko1, Oi2).... że prawie nkt z urodzonych w latach 70-tych ich na oczy nie widział, a jak widział to nie pamięta :) .
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.305 88 0
OKo1, niezależnie czy PIKO, czy konwersja (miałem), to nigdy nie będą lata 80-te.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę - ale chyba nie istnieje seryjny model parowozu PKP z lat 80-tych? A z lat 70-tych są jedynie takie, które w latach 70-tych skreślono ze stanu?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.600 454 99
OKo1, niezależnie czy PIKO, czy konwersja (miałem), to nigdy nie będą lata 80-te.
Zgadza się. Miałem na myśli, że ktoś, kto chce mieć parowóz z epoki IVc z braku modelu z tej epoki zaczyna mieć chore myśli skłaniające do zakupu tego co jest w ofercie wielkoseryjnej.... :) m.in. stąd myśl, że zamiast brnąć w te pokusy chyba lepiej kupić coś na bazę do przeróbki.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę - ale chyba nie istnieje seryjny model parowozu PKP z lat 80-tych? A z lat 70-tych są jedynie takie, które w latach 70-tych skreślono ze stanu?
Z tego co ja wiem, nie wydano dotąd żadnego modelu parowozu PKP w wyglądzie jak z lat 80-tych.

Modele jakie wydano, mogące pochwalić się najpóźniejszymi rewizjami to - z tego co ja wiem - lata 60-te (Oi2, Ty5 od Roco). W tych też modelach zrobiono chyba największe zmiany w wyglądzie w stosunku do wersji niemieckich. Nie kojarzę modeli wielkoseryjnych (parowozów), które wyglądem różniły by się od konstrukcji niemieckich uwzględniające jakieś zmiany podczas ekspoloatacji na PKP i z tego co wiem właśnie dlatego w takich modelach zwykle widnieją rewizje z lat 50-tych (Ty4 Roco, Ty2 Roco, Tkt3 Fleischmann, Oko1 Fleischmann, Oi1 Fleischmann, Tp1 PIKO, Ok1 Fleischmann.... itp...).... Było tego więcej, ale zwykle to lata 50-te i może początek 60-tych... Z typowo polskich konstrukcji była np. Pt31 Brawa ale też chyba rewizja z lat 50-tych i małe reflektry wydana głównie na rynek niemiecki (w zawieruchach wojennych Niemcy przejęli te maszyny od Polski), a wersja PKP wydana była niejako przy okazji i nie wiem czy nie na zlecenie kogoś z Polski.

Jak ktoś chce mieć parowóz z epoki IVc popularny na PKP to w tej chwili chyba najlepsza opcja to zakup BR52 i zlecenie przeróbki na Ty2. Inaczej nie wiem czy się doczekamy..... do tego jest baza. Chciało by się mieć np. Ol49 - ale o bazie zapomnijmy bo to już polska powojenna konstrukcja, podobnie z Tkt48, czy np. Ty51...
 
Ostatnio edytowane:

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
Zgadza się. Miałem na myśli, że ktoś, kto chce mieć parowóz z epoki IVc z braku modelu z tej epoki zaczyna mieć chore myśli skłaniające do zakupu tego co jest w ofercie wielkoseryjnej.... :) m.in. stąd myśl, że zamiast brnąć w te pokusy chyba lepiej kupić coś na bazę do przeróbki.


Z tego co ja wiem, nie wydano dotąd żadnego modelu parowozu PKP w wyglądzie jak z lat 80-tych.

Modele jakie wydano, mogące pochwalić się najpóźniejszymi rewizjami to - z tego co ja wiem - lata 60-te (Oi2, Ty5 od Roco). W tych też modelach zrobiono chyba największe zmiany w wyglądzie w stosunku do wersji niemieckich. Nie kojarzę modeli wielkoseryjnych (parowozów), które wyglądem różniły by się od konstrukcji niemieckich uwzględniające jakieś zmiany podczas ekspoloatacji na PKP i z tego co wiem właśnie dlatego w takich modelach zwykle widnieją rewizje z lat 50-tych (Ty4 Roco, Ty2 Roco, Tkt3 Fleischmann, Oko1 Fleischmann, Oi1 Fleischmann, Tp1 PIKO, Ok1 Fleischmann.... itp...).... Było tego więcej, ale zwykle to lata 50-te i może początek 60-tych... Z typowo polskich konstrukcji była np. Pt31 Brawa ale też chyba rewizja z lat 50-tych i małe reflektry wydana głównie na rynek niemiecki (w zawieruchach wojennych Niemcy przejęli te maszyny od Polski), a wersja PKP wydana była niejako przy okazji i nie wiem czy nie na zlecenie kogoś z Polski.

Jak ktoś chce mieć parowóz z epoki IVc popularny na PKP to w tej chwili chyba najlepsza opcja to zakup BR52 i zlecenie przeróbki na Ty2. Inaczej nie wiem czy się doczekamy..... do tego jest baza. Chciało by się mieć np. Ol49 - ale o bazie zapomnijmy bo to już polska powojenna konstrukcja, podobnie z Tkt48, czy np. Ty51...
Oi1 też miał dość późną rewizję. Ale zgadzam się, że póki co parowóz w z lat 60tych i 70tych trzeba sobie skonwertować.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.745 148 19
Zgadza się. Miałem na myśli, że ktoś, kto chce mieć parowóz z epoki IVc z braku modelu z tej epoki zaczyna mieć chore myśli skłaniające do zakupu tego co jest w ofercie wielkoseryjnej.... :) m.in. stąd myśl, że zamiast brnąć w te pokusy chyba lepiej kupić coś na bazę do przeróbki.


Z tego co ja wiem, nie wydano dotąd żadnego modelu parowozu PKP w wyglądzie jak z lat 80-tych.

Modele jakie wydano, mogące pochwalić się najpóźniejszymi rewizjami to - z tego co ja wiem - lata 60-te (Oi2, Ty5 od Roco). W tych też modelach zrobiono chyba największe zmiany w wyglądzie w stosunku do wersji niemieckich. Nie kojarzę modeli wielkoseryjnych (parowozów), które wyglądem różniły by się od konstrukcji niemieckich uwzględniające jakieś zmiany podczas ekspoloatacji na PKP i z tego co wiem właśnie dlatego w takich modelach zwykle widnieją rewizje z lat 50-tych (Ty4 Roco, Ty2 Roco, Tkt3 Fleischmann, Oko1 Fleischmann, Oi1 Fleischmann, Tp1 PIKO, Ok1 Fleischmann.... itp...).... Było tego więcej, ale zwykle to lata 50-te i może początek 60-tych... Z typowo polskich konstrukcji była np. Pt31 Brawa ale też chyba rewizja z lat 50-tych i małe reflektry wydana głównie na rynek niemiecki (w zawieruchach wojennych Niemcy przejęli te maszyny od Polski), a wersja PKP wydana była niejako przy okazji i nie wiem czy nie na zlecenie kogoś z Polski.

Jak ktoś chce mieć parowóz z epoki IVc popularny na PKP to w tej chwili chyba najlepsza opcja to zakup BR52 i zlecenie przeróbki na Ty2. Inaczej nie wiem czy się doczekamy..... do tego jest baza. Chciało by się mieć np. Ol49 - ale o bazie zapomnijmy bo to już polska powojenna konstrukcja, podobnie z Tkt48, czy np. Ty51...
Ekhm... TKt3, OKo1, TKt48... druga litera w oznaczeniach serii tendrzaków - K - pisana prawidłowo jest duża i oznacza właśnie parowóz kusy, czyli bez tendra tzw. tendrzak.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.600 454 99

ralph80

Znany użytkownik
Reakcje
823 6 2
Roco opublikowało takie ogłoszenie


Liebe Modelleisenbahnfreunde,

die COVID-19 Pandemie stellt uns erneut vor einige Herausforderungen. Sowohl die erschwerte Warenbeschaffung als auch die weltweiten Transportschwierigkeiten bereiten uns unvorhersehbare Lieferverzögerungen.
Da Ankündigungstermine deshalb nur schwer festgelegt werden können, werden wir dieses Jahr schweren Herzens auf die Veröffentlichung von Winterneuheiten verzichten und uns auf die Auslieferung von bereits angekündigten Projekten konzentrieren.
Ein Modell für die Freunde der modernen Bahn wird in den kommenden Tagen angekündigt.
Unser Neuheitenkatalog für 2022 wird aber wie gewohnt Anfang des neuen Jahres erscheinen.
Wir bitten um Verständnis und bleibt alle gesund.
___________________________________________________________________________________
Dear model railway friends,
The COVID-19 pandemic is once again giving us some challenges. The difficult procurement of goods and the worldwide transport problems are causing unforeseeable delivery delays.
Since the originally announced delivery dates are therefore hard to hold, we will, with a heavy heart, forego the release of winter novelties this year and concentrate on the delivery of already announced projects.
A model for the friends of modern railways will be announced within the next days.
However, our novelty catalogue for 2022 will be published as usual at the beginning of the new year.
We ask for your understanding and hope everyone stays healthy.


Czyli, tak jak można było się spodziewać, nie będzie jesiennych nowości.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.600 454 99
Roco opublikowało takie ogłoszenie


Liebe Modelleisenbahnfreunde,

die COVID-19 Pandemie stellt uns erneut vor einige Herausforderungen. Sowohl die erschwerte Warenbeschaffung als auch die weltweiten Transportschwierigkeiten bereiten uns unvorhersehbare Lieferverzögerungen.
Da Ankündigungstermine deshalb nur schwer festgelegt werden können, werden wir dieses Jahr schweren Herzens auf die Veröffentlichung von Winterneuheiten verzichten und uns auf die Auslieferung von bereits angekündigten Projekten konzentrieren.
Ein Modell für die Freunde der modernen Bahn wird in den kommenden Tagen angekündigt.
Unser Neuheitenkatalog für 2022 wird aber wie gewohnt Anfang des neuen Jahres erscheinen.
Wir bitten um Verständnis und bleibt alle gesund.
___________________________________________________________________________________
Dear model railway friends,
The COVID-19 pandemic is once again giving us some challenges. The difficult procurement of goods and the worldwide transport problems are causing unforeseeable delivery delays.
Since the originally announced delivery dates are therefore hard to hold, we will, with a heavy heart, forego the release of winter novelties this year and concentrate on the delivery of already announced projects.
A model for the friends of modern railways will be announced within the next days.
However, our novelty catalogue for 2022 will be published as usual at the beginning of the new year.
We ask for your understanding and hope everyone stays healthy.


Czyli, tak jak można było się spodziewać, nie będzie jesiennych nowości.
Nie ma czego żałować. Ciekawe, czy PIKO też się nie pośliźnie. Oni też z Chinami mają wiele wspólnego.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 28
Tabor 165
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki