• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.675 610 30
Nie wagon a le tzw. drezyna pomiarowa PKP, jaka jest na zdjęciu przed wagonm
Ale ten wagon, widoczny na obu zdjęciach, to jest wagon pomiarowy, ma nawet specjalny, dodatkowy wózek pomiarowy. Na PKP takie wagony stosowano dużo wcześniej, niż wspomnianą drezynę pomiarową. Ta drezyna to był następny krok w rozwoju techniki pomiarowej na PKP i rzeczywiście była naszpikowana nowoczesną na owe czasy elektroniką, ale "zwykłych" wagonów pomiarowych też jeszcze długo używano.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.897 15 1
Mam zamówiony w wersji pełna cyfra. Gdyby ktoś chciał się zamienić na Oi2-32 z poprzedniej edycji model w model to chętnie. Osobiście wolę pomarańczową czołownicę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.675 610 30
Dlaczego kolega @Pawelec PKP się cieszy, nie wiem, ale na czerwono czołownice malowano w III epoce. W latach 1970. wprowadzono malowanie pomarańczowe, ale nie wiem, kiedy dokładnie (nie znam daty odpowiedniego zarządzenia), a tym bardziej nie wiem, czy ten konkretny egzemplarz (Oi2-10) w ogóle doczekał, a jeżeli, to kiedy, pomalowania czołownic na pomarańczowo.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.363 91 0
Czyli ten model Oi2-10 bardziej malowaniem podchodzi pod III epokę....
Roco podaje, że jest to epoka III - IV. Ściślej, to musi być IIIc/IVa, bo ten parowóz skreślono ze stanu pod koniec IVa. Rewizji nie umiem odczytać, może komuś się uda:

1629225917327.png



W wydanym parę lat temu modelu Roco Oi2-32 jest pomarańczowa czołownica, "Napr. Śred. 21.8.69" i nazwali to "epoka IV".
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.684 464 99
Roco podaje, że jest to epoka III - IV. Ściślej, to musi być IIIc/IVa, bo ten parowóz skreślono ze stanu pod koniec IVa. Rewizji nie umiem odczytać, może komuś się uda:

Zobacz załącznik 831913
Nie do odczytania :) Jednak pewne jest ze Par. Inowrocław to był jej ostatni przydział. Czolownica w zbliżeniu rzeczywiście wyglada na pomarańczową.

09D081AD-DD3D-4505-BFD1-C35DD2DB9EF9.png


Odszczekuję to co napisałem wcześniej... hau hau... Epoka IVa jednak moim zdaniem to będzie. Chyba się skuszę ....
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.840 168 19
Na stronie firmy PIKO zostało zamieszczone zdjęcie kolejnego gotowego modelu (59868) - tym razem jest to model lokomotywy TRAXX E186 242-4 w malowaniu przewoźnika PCC Intermodal.

35640_59868_id=27329.jpg


Według informacji na stronie producenta, model ma trafić do sprzedaży pod koniec sierpnia.
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.750 139 1
Na stronie firmy PIKO zostało zamieszczone zdjęcie kolejnego gotowego modelu (59868) - tym razem jest to model lokomotywy TRAXX E186 242-4 w malowaniu przewoźnika PCC Intermodal.
Ciekawe dla czego PIKO zmieniło numer inwentarzowy lokomotywy? Zarówno w katalogu z nowościami na rok 2021 jak i na poprzedniej wizualizacji, model miał numer E 186 248-1 i był zarejestrowany w Polsce (PL-ATLU) a nie w Niemczech (D-ATLU).
59868.png Piko-59868 E 186 248-1 PCC Intermodal.jpg
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.840 168 19
Ciekawe dla czego PIKO zmieniło numer inwentarzowy lokomotywy?
Decyzja zamawiającego albo konieczność - brak możliwości odwzorowania E186 248-1. Różne są powody zmian numerów lokomotyw (ostatecznie wybrany numer inny niż przedstawiony w katalogu/na wizualizacji), ale nie jest to "widzimisię" producenta, tylko staranie o jak najwierniejsze odwzorowanie pierwowzoru lub np. dopasowanie lokomotywy do składu wagonów - tak było w przypadku EU07-123 - pierwotnie zamiast niej miała być bodajże warszawska EU07 typu 303E, ale aby pasowała do składu oliwkowych wagonów z przydziałem do Łodzi, została zastąpiona gliwicką EU07 typu 4E, która obsługiwała skład zestawiony z łódzkich wagonów. Model E186 242-4 nie będzie dokładnie taki jak jego pierwowzór - będzie swego rodzaju kompromisem pomiędzy rzeczywistością, a oczekiwaniami PCC Intermodal - bo zamawiający na to naciskał (oczekiwał niemożliwego - wykonania modelu fikcyjnego), ale to już każdy sobie sam oceni, gdy będzie mieć model w ręku.
 
Reakcje
212 88 35
Ciekawe dla czego PIKO zmieniło numer inwentarzowy lokomotywy? Zarówno w katalogu z nowościami na rok 2021 jak i na poprzedniej wizualizacji, model miał numer E 186 248-1 i był zarejestrowany w Polsce (PL-ATLU) a nie w Niemczech (D-ATLU).
Zobacz załącznik 832092 Zobacz załącznik 832093
Decyzja zamawiającego albo konieczność - brak możliwości odwzorowania E186 248-1. Różne są powody zmian numerów lokomotyw (ostatecznie wybrany numer inny niż przedstawiony w katalogu/na wizualizacji), ale nie jest to "widzimisię" producenta, tylko staranie o jak najwierniejsze odwzorowanie pierwowzoru lub np. dopasowanie lokomotywy do składu wagonów - tak było w przypadku EU07-123 - pierwotnie zamiast niej miała być bodajże warszawska EU07 typu 303E, ale aby pasowała do składu oliwkowych wagonów z przydziałem do Łodzi, została zastąpiona gliwicką EU07 typu 4E, która obsługiwała skład zestawiony z łódzkich wagonów. Model E186 242-4 nie będzie dokładnie taki jak jego pierwowzór - będzie swego rodzaju kompromisem pomiędzy rzeczywistością, a oczekiwaniami PCC Intermodal - bo zamawiający na to naciskał (oczekiwał niemożliwego - wykonania modelu fikcyjnego), ale to już każdy sobie sam oceni, gdy będzie mieć model w ręku.
A ja uważam,że chodzi o politykę sprzedażową i jest to widzi mi się producenta, lokomotywa z oznaczeniem D- sprzeda się także w Niemczech nawet chętniej niż z oznaczeniem PL-. My kupimy z D-, tylko czy Niemcy kupią z PL-???
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.363 91 0
DCC24 niedawno napisali mi, że OKo1 będzie w sierpniu.

Być może twierdzą tak na podstawie danych z PIKO webshop: „zurzeit nicht lieferbar
Voraussichtlicher Liefertermin:
Ende August 2021”.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 35
Tabor 188
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki