Decyzja zamawiającego albo konieczność - brak możliwości odwzorowania E186 248-1. Różne są powody zmian numerów lokomotyw (ostatecznie wybrany numer inny niż przedstawiony w katalogu/na wizualizacji), ale nie jest to "widzimisię" producenta, tylko staranie o jak najwierniejsze odwzorowanie pierwowzoru lub np. dopasowanie lokomotywy do składu wagonów - tak było w przypadku EU07-123 - pierwotnie zamiast niej miała być bodajże warszawska EU07 typu 303E, ale aby pasowała do składu oliwkowych wagonów z przydziałem do Łodzi, została zastąpiona gliwicką EU07 typu 4E, która obsługiwała skład zestawiony z łódzkich wagonów. Model E186 242-4 nie będzie dokładnie taki jak jego pierwowzór - będzie swego rodzaju kompromisem pomiędzy rzeczywistością, a oczekiwaniami PCC Intermodal - bo zamawiający na to naciskał (oczekiwał niemożliwego - wykonania modelu fikcyjnego), ale to już każdy sobie sam oceni, gdy będzie mieć model w ręku.