• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.305 88 0
Karol jest na urlopie do 8 sierpnia i nie wiem czy Ci teraz odpisze.
Dzięki za info. Nie ma pośpiechu. Gdybyście jednak do tego czasu kupowali ten model (choć sądzę, że będzie zalegał), po prostu zapytajcie swojego sprzedawcę, czy jest tak, jak pisze Kolega @Maro16.

Różnica 200 zł za sam wygląd wydaje się niedorzeczna, bo przecież całe modele wagonów 2-osiowych kosztują mniej niż 200 zł ;)

Z kolei doliczanie na siłę tego CD do modelu PKP też jest niedorzeczne, skoro model „Piko Railways” można kupić bez CD.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.684 183 19
Takie info o urlopach jest na stronach, myślałem, ze kolega zauważył na stronie Karola temat urlopu.
Co do wagonu, to ciekawa sprawa. Macie swoje lata i rozum. Ilu jest zbieraczy modeli w PL, a ilu u sąsiadów na zachodzie. Stąd niestety malowanie PKP jest mniej opłacalne.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.306 160 7
Takie info o urlopach jest na stronach, myślałem, ze kolega zauważył na stronie Karola temat urlopu.
Co do wagonu, to ciekawa sprawa. Macie swoje lata i rozum. Ilu jest zbieraczy modeli w PL, a ilu u sąsiadów na zachodzie. Stąd niestety malowanie PKP jest mniej opłacalne.
Na pocieszenie pozostaje fakt, że oprócz wersji PKP jest jeszcze wersja kolei holenderskich i ta wersja kosztuje tyle co polska, a więc również drożej niż podstawka "Piko Railways".

zekam na odpowiedź od Piko i od Dcc24 na moje pytanie "Czy 55050 i 55055 ma tę samą funkcjonalność".
Też bardzo mnie interesuje odpowiedź w tej sprawie, proszę informować.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.306 160 7
wychodzi na to, ze wagon w wersji PKP kosztuje (224,99) tyle samo co wagon Piko plus płyta CD ( 204,99+19,99=224,98)
Czyżby Kolega sugerował, że do wagonu w wersji PKP dołączona jest płyta i dlatego on jest droższy od wagonu w wersji niemieckiej, który płytki nie posiada?

Otóż nie wydaje mi się, bo niby dlaczego producent miałby robić takie ewenementy w tym samym produkcie? W produkcie 55055 nie ma żadnej informacji o dołączonej płycie. I tak płyta nie zmieściłaby się do pudełka z wagonem (a te są takie same), a sama płyta jest sprzedawana jako oddzielny produkt w osobnym pudełku.
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
111 4 0
Czyżby Kolega sugerował, że do wagonu w wersji PKP dołączona jest płyta i dlatego on jest droższy od wagonu w wersji niemieckiej, który płytki nie posiada?
Wcale tego nie sugerowałem. Napisałem jedynie, że wagon Piko z płytą CD kosztuje tyle co obecnie wagon PKP (bez płyty). A wiec zasugerowałem, że te rozwiązania jakie były (mogły być) zawarte w tym wagonie Piko (chodzi o oprogramowanie) mogli już uwzględnić w wydanym modelu PKP i stąd ta sugestia, że Model Piko z płytą kosztuje tyle co model w wersji PKP (bez płyty). Czyli praktycznie nie byłoby żadnej różnicy za wyjątkiem malowania. Od i tyle w temacie. Każdy sam decyduje co mu się podoba.

Otóż nie wydaje mi się, bo niby dlaczego producent miałby robić takie ewenementy w tym samym produkcie? W produkcie 55055 nie ma żadnej informacji o dołączonej płycie. I tak płyta nie zmieściłaby się do pudełka z wagonem (a te są takie same), a sama płyta jest sprzedawana jako oddzielny produkt w osobnym pudełku.
Oj chyba nie widziałeś jak wygląda pudełko od tego wagonu.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.745 148 19
Widzę, że domysłów i teorii spiskowych nie ma końca, więc rzucę nieco światła na kolegów dogłębne rozważania, dotyczące modeli wagonów pomiarowych firmy PIKO.

Na wstępie zaznaczę, że ów wagon po raz pierwszy pojawia się w ofercie tegoż producenta jako nowość 2017 roku. W katalogu wydanym 4 lata temu znajdziemy jednak tylko jedną pozycję o numerze katalogowym 55050, czyli pierwszy wagon pomiarowy w barwach "PIKO" (oraz oprogramowanie na płycie CD pod numerem 55051). Jednak w 2017 roku zostały wydane jeszcze dwa inne modele wagonów pomiarowych - 55052 wagon pomiarowy SBB, przeznaczony na rynek szwajcarski oraz 55053 wagon pomiarowy TSO, przeznaczony na rynek francuski. W 2017 roku cena sugerowana modelu w barwach PIKO wynosiła 159,99 € (709 zł). Dla porównania wagon francuski, którego nakład (99 sztuk) na pewno był nieporównywalnie mniejszy niż wagonu w barwach PIKO, był droższy i kosztował 179,00 €. Niestety nie znam ceny wagonu SBB z 2017 roku, ale patrząc na obecną cenę wahającą się w sklepach między 217 CHF, a 267 CHF, widać jak na dłoni, że wagon ten także jest droższy lub znacznie droższy (w zależności od ceny przyjętej do porównania) od wagonu w barwach PIKO.

Na 2017 roku nie kończymy naszego porównania, bowiem czas nieubłaganie płynie do przodu i 3 lata temu zostały wydane 3 kolejne wersje modeli wagonów pomiarowych - jako pierwszy zapowiedziany na początku roku model o numerze katalogowym 55054 - wagon pomiarowy ÖBB. Cena sugerowana modelu wynosiła wówczas 199,99 € (889 zł), a więc 20 € (90 zł) więcej niż cena sugerowana modelu w barwach PIKO, która w stosunku do roku poprzedniego została podniesiona również o 20 € (90 zł) i wynosiła już nie 159,99 € (709 zł), a 179,99 € (799 zł). W katalogu z nowościami jesiennymi na 2018 rok znajdziemy zapowiedzi 2 kolejnych modeli - 55056 wagon pomiarowy NS oraz 55057 wagon pomiarowy FS. Podobnie jak w przypadku wagonu adresowanego na rynek austriacki, tak i w przypadku modeli na rynek holenderski oraz rynek włoski cena wagonów wynosiła 199,99 € (889 zł).

Zamykając omawianie 2018 roku należy zauważyć "lukę" w numerach katalogowych, jaka powstała po ogłoszeniu zapowiedzi 2 ostatnich modeli (55056 i 55057). Brakuje numeru katalogowego 55055. Można domniemać, że skoro ów numer "wypadł" z listy, a zostały wydane kolejne modele z następnymi numerami (nie zmieniono kolejności numeracji), to był on pierwotnie przewidziany jako nowość na 2018 rok, ale z jakiś powodów producent zrezygnował z jego wydawania według wcześniej zaplanowanej przez siebie kolejności.

W 2019 roku jako nowość dostępną tylko w sklepach włączonych do systemu PIKO Shop System, został zapowiedziany model 55059 - wagon pomiarowy DB. W głównym katalogu zawierającym pełną ofertę, znajdziemy ponadto wszystkie dotychczas wydane modele, a więc:

55050 - wagon pomiarowy PIKO
55052 - wagon pomiarowy SBB (tylko na rynek szwajcarski)
55053 - wagon pomiarowy TSO (tylko na rynek francuski)
55054 - wagon pomiarowy ÖBB
55056 - wagon pomiarowy NS
55057 - wagon pomiarowy FS
55059 - wagon pomiarowy DB (tylko w sklepach włączonych do systemu PIKO Shop System)

Jeśli chodzi o ceny sugerowane modeli wagonów pomiarowych w 2019 roku, to wynosiły one 189,99 € (849 zł) dla wagonu PIKO (wzrost o 10 € (50 zł) w stosunku do ceny z 2018 r.) oraz 209,99 € dla wagonów w oznaczeniach NS oraz FS, a więc podobnie jak w minionych 2 latach, o 20 € więcej niż za model "podstawowy". Ceny modeli wagonów w oznaczeniach SBB oraz TSO tradycyjnie nie zostały podane z racji wyłączoności sprzedaży odpowiednio na rynku szwajcarskim i rynku francuskim, ale jak pokazałem na przykładzie z 2017 roku, wówczas ceny tych modeli także były wyższe niż cena wagonu w barwach PIKO.

2020 rok to kolejny rok bez nowej edycji wagonu pomiarowego na system prądu stałego DC, bowiem pojawia się po raz pierwszy również wersja na system "trójszynowy" Märklin'a - model 55060 wagon pomiarowy PIKO. W tym roku cena modelu "podstawowego" w wersji DC wynosiła 199,99 € (899 zł), a więc o 10 € (50 zł) więcej niż rok wcześniej, zaś model w wersji AC został "wyceniony" na 209,99 € (939 zł), a więc o 10 € (40 zł) więcej niż wagon przeznaczony do eksploatacji w systemie dwuszynowym. Pozostałe model wagonów w oznaczeniach przewoźników krajowych/operatorów sieci kolejowych kosztowały 219,99 € (989 zł), a więc "tradycyjnie" o 20 € (90 zł) więcej niż model wagonu w barwach PIKO.

W tegorocznym katalogu z nowościami pojawia się nowy model z "brakującym" numerem katalogowym - 55055 wagon pomiarowy PKP PLK. Cena sugerowana modelu wynosi 224,99 € (1049,00 zł), a więc podobnie jak w przypadku wszystkich pozostałych edycji wagonów "nie-PIKO", o 20 € (100 zł) więcej niż wynosi cena modelu "podstawowego", która w stosunku do ceny obowiązującej w minionym roku, została podniesiona o 5 € (50 zł) do 204,99 € (949 zł). Cena modelu do eksploatacji w systemie Märklin'a wynosi obecnie 214,99 € (999 zł), a więc o 10 € (50 zł) więcej niż modelu podstawowego do eksploatacji w systemie dwuszynowym.

Jak zatem widać, nie jest to żaden "spisek przeciw klientom w Polsce", tylko polityka producenta, która zakłada, że niskonakładowe - w porównaniu z nakładem edycji podstawowej - emisje modeli w barwach konkretnych przewoźników/operatorów sieci kolejowych są po prostu droższe i nie ma tutaj żadnej różnicy czy jest to model na rynek szwajcarski, włoski, francuski, holenderski, austriacki czy polski. Po prostu modele wagonów pomiarowych "nie-PIKO" są droższe od podstawowej edycji wagonu pomiarowego, czyli jeśli klient chce mieć wagon w barwach przewoźnika ze swojego kraju to musi po prostu zapłacić za to więcej, aby procentowi modelu "opłacało się" wyprodukować taką wersję wagonu pomiarowego. Po nakładzie wagonu na rynek francuski (99 sztuk) widać, że nie są to jakieś "porażające" nakłady i zapewne stąd też wynika różnica w cenie, a także ogólnie dużo wyższa cena niż mogłoby to wynikać z wyliczeń jakie Koledzy przedstawili w tym temacie (cena zwykłego wagonu + cena telefonu/elektroniki).

Na koniec jeszcze informacyjnie - każdy wagon sprzedawany jest bez oprogramowania i różnica w cenie, która przypadkowo wynosi tyle ile cena samego oprogramowania (55051), nie wynika z tego, że model "podstawowy" sprzedawany jest bez oprogramowania, a wagony w barwach przewoźników/operatorów mają dołączone oprogramowanie w zestawie, tylko tak jak wyżej napisałem, z polityki producenta i mniejszych nakładów poszczególnych edycji modeli wagonów pomiarowych "nie-PIKO"

Mam nadzieję, że wszelkie wątpliwości zostały rozwiązane i temat jest już jasny. Na koniec jako ciekawostka, zdjęcia/wizualizacje wszystkich dotychczas wydanych edycji wagonów pomiarowych produkowanych przez firmę PIKO:

55050 - wagon pomiarowy PIKO

20593_55050_id=17063.jpg

(zdjęcie prototypowego modelu)

22512_55050-offen.jpg

(zdjęcie gotowego modelu)

22479_55050-verpackung.jpg

(zdjęcie opakowania modelu)

55052 - wagon pomiarowy SBB (tylko na rynek szwajcarski)

piko_55052.jpg

(wizaulizacja)

55053 - wagon pomiarowy TSO (tylko na rynek francuski)

piko_55053.jpg

(wizaulizacja)

55054 - wagon pomiarowy ÖBB

23028_55054_id=19115.jpg

(wizaulizacja)

23626_55054_id=19545.jpg

(zdjęcie gotowego modelu)

55055 - wagon pomiarowy PKP PLK

33443_55055_id=27226.jpg

(wizaulizacja)

34064_55055_id=27226.jpg

(zdjęcie gotowego modelu)

55056 - wagon pomiarowy NS

24617_55056_geschlossen_id=20317.jpg

(zdjęcie gotowego modelu)

24616_55056_id=20316.jpg

(zdjęcie gotowego modelu)

55057 - wagon pomiarowy FS

24618_55057_id=20318.jpg

(wizaulizacja)

55059 - wagon pomiarowy DB (tylko w sklepach włączonych do systemu PIKO Shop System)

piko_55059.jpg

(wizaulizacja)

55060 - wagon pomiarowy PIKO (system AC)

29752_55060_id=24359.jpg

(zdjęcie modelu prototypowego)

30962_55060_id=24359.jpg

(zdjęcie gotowego modelu)

30964_55060_2_id=25297.jpg

(zdjęcie gotowego modelu)

- źródło: piko-shop.de
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.565 138 1
W ramach uzupełnia tematu dotyczącego wagonów pomiarowych PIKO mam do kolegi @Remaj12 kilka pytań. Czy wagon w wersji podstawowej (niemieckiej 55050) ma takie same funkcje jak pozostałe wagony przygotowane na inne rynki? Czy w wersji niemieckiej modelu można w menu wybrać polską wersję językową, która będzie wyświetlana na ekranie wagonowym? I ostatnie pytanie. Czy do uzyskania pełnej funkcjonalności modelu konieczny jest zakup dodatkowego oprogramowania znajdującego się na płycie CD?
 

6Dg

Użytkownik
Reakcje
51 3 0
W ramach uzupełnia tematu dotyczącego wagonów pomiarowych PIKO mam do kolegi @Remaj12 kilka pytań. Czy wagon w wersji podstawowej (niemieckiej 55050) ma takie same funkcje jak pozostałe wagony przygotowane na inne rynki?
Tak
Czy w wersji niemieckiej modelu można w menu wybrać polską wersję językową, która będzie wyświetlana na ekranie wagonowym?
Tak, pod warunkiem że wagon posiada firmware w wersji co najmniej 1.02.00 (wydane w marcu 2018 roku). W tej edycji bowiem dodano język polski. Jeśli model posiada niższą niż 1.02.00 wersję firmware to można je zaktualizować za pomocą kabla USB i aplikacji ConfigTool.
I ostatnie pytanie. Czy do uzyskania pełnej funkcjonalności modelu konieczny jest zakup dodatkowego oprogramowania znajdującego się na płycie CD?
Nie, oprogramowanie z płyty służy wyłącznie do graficznego przedstawienia danych zebranych podczas jazdy pomiarowej wagonu i ich archiwizacji. Dane "na bieżąco" można odczytywać bezpośrednio z wyświetlacza wagonu lub przez WiFi z aplikacji mobilnej "PIKO Messwagen", dostępnej na systemy operacyjne Android oraz iOS/iPadOS.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.306 160 7
Nie potrafię zrozumieć co wspólnego z tematem "Nowości PKP 2021" ma od dłuższego czasu wagon pomiarowy Piko? Nie można tego zagadnienia wydzielić w ramach odrębnego wątku?...
Pewnie jest tutaj, ponieważ PIKO 55055 jest nowością PKP na rok 2021.

PS. I dobrze (moim zdaniem), gdyż ta nowość również zasługuje na komentarze tak jak każda inna nowość. Kilka ciekawych kwestii poruszono, jakby nie było to model PKP i nowość, a oddzielne wątki mają co by nie było mniejszą "czytalność" i te cenne informacje mogłyby mnie np. ominąć.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.305 88 0
nie jest to żaden "spisek przeciw klientom w Polsce"
A skąd pomysł, że akurat ta nowość PKP 2021 miałaby być objawem jakiegoś spisku?

Po prostu wagon pomiarowy, jeżeli nie jest w malowaniu żadnych prawdziwych kolei, jest tańszy, a robi to samo. Chciałem poinformować Kolegów, że jest taka alternatywa do kupienia, ale zrobiła się z tego epopeja :D
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.601 454 99
Pewnie jest tutaj, ponieważ PIKO 55055 jest nowością PKP na rok 2021.

PS. I dobrze (moim zdaniem), gdyż ta nowość również zasługuje na komentarze tak jak każda inna nowość. Kilka ciekawych kwestii poruszono, jakby nie było to model PKP i nowość, a oddzielne wątki mają co by nie było mniejszą "czytalność" i te cenne informacje mogłyby mnie np. ominąć.
Koledze @Bolutek zapewne chodziło o fakt, że z założenia tematy pt. "Nowości PKP xxxx" (gdzie xxxx to rok) skupiają w sobie zwykle modele w skali 1:87 istniejącego w rzeczywistości taboru. Wspomniany wagon pomiarowy nie przedstawia żadnego istniejącego w rzeczywistości i eksploatowanego na PKP wagonu (swoim wyglądem zewnętrznym). Stąd zapewne sugestia wrzucenia tego przyrządu pomiarowego zaprojektowanego na kształt modelu wagonu do osobnego wątku.

Rzeczywisty wagon pomiarowy /do badania szyn/ eksploatowany przez PKP PLK wygląda jakoś TAK czy też TAK

Strona przenosząca do pierwszego zdjęcia (jest tam trochę info o tym wagonie + galeria używanego w nim oprogramowania :) ): http://cilantro.com.pl/projects/wagon/

PS. Jeżeli kiedykolwiek się to pojawi w modelu to może ROBO się skusi (wagon używany w PKP PLK wygląda na przebudowany z wagonu typu 111A)....
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.306 160 7
Oko1 - mały update. Pewien niemiecki sklep podaje, że Piko 50612 oraz Piko 50613 będą dostępne pod koniec sierpnia. Co ciekawe, o wersji analogowej tego samego modelu - Piko 50611 - nie ma wzmianki, kiedy ma się ukazać.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.946 419 7
Rzeczywisty wagon pomiarowy /do badania szyn/ eksploatowany przez PKP PLK wygląda jakoś TAK czy też TAK
Nie wagon a le tzw. drezyna pomiarowa PKP, jaka jest na zdjęciu przed wagonm - tak się zdarzyło że ta drezyna, bez wagonu, stacjonowała około lat 90 w Gdańsku Głównym - żeberko obok dawnej noclegowni. I miałem okazję kilkakrotnie w niej być. Wtedy wchodziła do PKP informatyka i wszelkie nowinki. Drezyna była w środku "naszpikowana" komputerami i monitorami, na kiju cudami, służącymi do defektoskopwego badania toru...
A - i przypominam, że wtedy telefon komórkowy miał wielkość cegły budowlanej z metrową anteną...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 28
Tabor 165
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki