• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.331 602 30
A czy ja się wypowiedziałem na temat opisu parowozowni?
Ale ja się wypowiedziałem: skoro kolega @Piter75 powołuje się na oryginał, to warto sprawdzić wszystkie cechy oryginału, a nie tylko wielkość litery "K" na tabliczce serii parowozu.
Zdjeć w sieci jest więcej i na wielu widać tabliczkę z małtym "k".
A na wielu innych widać duże "K".
model ma odtwarzać konkretny wygląd oryginału, więc ja bym też robił małe
Tylko że nikt jeszcze nie pokazał oryginału TKt3-25. Nie wiemy, czy ten parowóz miał małe, czy duże "k", ani jaki miał przydział (czy aby na pewno było to jakieś Zagórze?). Ponownie przypomnę, że model ma numer 25, a "oryginał", na który tak chętnie powołuje się kolega @Piter75, to numer 16 i nie ma naniesionej żadnej nazwy lokomotywowni, o zupełnie innym kolorze już nie wspominam. Pomijam już fakt, że model TKt3-25 z "oryginałem" w Chabówce ma tyle wspólnego, że to ten sam typ parowozu. Bardzo wiele szczegółów tych lokomotyw bardzo się od siebie różni, więc twierdzenie, że pierwowzorem modelu z Modelmanii był eksponat z Chabówki wydaje się daleko posuniętą nadinterpretacją. A o stanie tego chabówkowskiego "oryginału" już napisał kolega @Jacek765.

A skoro nie wiadomo, jak dokładnie wyglądał ten konkretny parowóz, zwłaszcza w okresie, na jaki jest stylizowany model (wczesne lata 1950.), to tym bardziej wypadałoby go zrobić tak, jak teoretycznie powinien wyglądać. Chyba, że ktoś pokaże zdjęcie prawdziwego TKt3-25 z tamtych lat, z trzecim reflektorem, oryginalnym osprzętem kotła, no i oczywiście z błędnie (niezgodnie z normą) wykonanymi tabliczkami z opisem serii i z nazwą parowozowni Zagórze.
Czyżby Modelmania postanowiła pójść śladem Wilczej w zakresie produkcji chałtury?
Akurat modele, przemalowywane przez WIlczą, raczej nie mają takich błędów. Jest to taka sama "chałtura", jak większość fabrycznych modeli parowozów w oznaczeniach PKP, wypuszczanych przez Roco i Fleischmanna - odzwierciedlają stan i wygląd poniemieckich parowozów, przejętych po wojnie przez PKP, tak, jak one najprawdopodobniej wyglądały (a przynajmniej powinny wyglądać) we wczesnych latach 1950.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
895 46 0
Ale ja się wypowiedziałem: skoro kolega @Piter75 powołuje się na oryginał, to warto sprawdzić wszystkie cechy oryginału, a nie tylko wielkość litery "K" na tabliczce serii parowozu.

A na wielu innych widać duże "K".

Tylko że nikt jeszcze nie pokazał oryginału TKt3-25. Nie wiemy, czy ten parowóz miał małe, czy duże "k", ani jaki miał przydział (czy aby na pewno było to jakieś Zagórze?). Ponownie przypomnę, że model ma numer 25, a "oryginał", na który tak chętnie powołuje się kolega @Piter75, to numer 16 i nie ma naniesionej żadnej nazwy lokomotywowni, o zupełnie innym kolorze już nie wspominam. Pomijam już fakt, że model TKt3-25 z "oryginałem" w Chabówce ma tyle wspólnego, że to ten sam typ parowozu. Bardzo wiele szczegółów tych lokomotyw bardzo się od siebie różni, więc twierdzenie, że pierwowzorem modelu z Modelmanii był eksponat z Chabówki wydaje się daleko posuniętą nadinterpretacją. A o stanie tego chabówkowskiego "oryginału" już napisał kolega @Jacek765.

A skoro nie wiadomo, jak dokładnie wyglądał ten konkretny parowóz, zwłaszcza w okresie, na jaki jest stylizowany model (wczesne lata 1950.), to tym bardziej wypadałoby go zrobić tak, jak teoretycznie powinien wyglądać. Chyba, że ktoś pokaże zdjęcie prawdziwego TKt3-25 z tamtych lat, z trzecim reflektorem, oryginalnym osprzętem kotła, no i oczywiście z błędnie (niezgodnie z normą) wykonanymi tabliczkami z opisem serii i z nazwą parowozowni Zagórze.

Akurat modele, przemalowywane przez WIlczą, raczej nie mają takich błędów. Jest to taka sama "chałtura', jak większość fabrycznych modeli parowozów w oznaczeniach PKP, wypuszczanych przez Roco i Fleischmanna - odzwierciedlają stan i wygląd poniemieckich parowozów, przejętych po wojnie przez PKP, tak, jak one najprawdopodobniej wyglądały (a przynajmniej powinny wyglądać) we wczesnych latach 1950.
Nadinterpretacja to Panska specjalność Panie Andrzeju. Ja nie pisałem o oryginale nr 25 tylko o fakcie, że ten w Chabówce ma małe "k" i tyle. Resztę Pan dorabia sobie jak zwykle. Ja napisałem także, że gdybym robił model (jakikolwiek) i miałby małe "k" to bym też takie zrobił. I gdyby mial wielkiego ku...a na drzwiach dymnicy też bym takiego zrobił. I wiem, że małe "k" to błąd w stosunku do normy. O innych cechach tego ani zadnego innego parowozu się nie wypiwiadam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.331 602 30
Ja nie pisałem o oryginale nr 25 tylko o fakcie, że ten w Chabówce ma małe "k" i tyle.
No to przypomnę:
Oryginał z Chabówki nr 16 właśnie tak ma. Więc nie bardzo rozumiem sugerowanie, że trzeba wybrać inny. Gdybym budował model, to zrobilbym tak, jak na oryginale, a nie jak jest w książce napisane.
Cały czas jest mowa o modelu TKt3-25 Modelmanii, więc jak można inaczej rozumieć powyższy wpis, jak nie tak, że "oryginał z Chabówki" miałby być wzorem dla tego modelu i jak na nim jest małe "k", to na modelu też ma być małe. Kolega @Piter75 jest mistrzem w odwracaniu kota ogonem. Ja kończę tę dyskusję, bo już dawno zaprowadziła nas na manowce. A moja reakcja "Nie zgadzam się" dotyczy niezbyt eleganckich osobistych wycieczek kolegi @Piter75 pod moim adresem. Natomiast w pełni zgadzam się ze stwierdzeniem:
gdybym robił model (jakikolwiek) i miałby małe "k" to bym też takie zrobił. I gdyby mial wielkiego ku...a na drzwiach dymnicy też bym takiego zrobił.
Tyle, że tu o tym w ogóle nie ma mowy, bo nie wiemy, jak wyglądał prawdziwy TKt3-25, więc ten argument jest nieco chybiony.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
895 46 0
No to przypomnę:

Cały czas jest mowa o modelu TKt3-25 Modelmanii, więc jak można inaczej rozumieć powyższy wpis, jak nie tak, że "oryginał z Chabówki" miałby być wzorem dla tego modelu i jak na nim jest małe "k", to na modelu też ma być małe. Kolega @Piter75 jest mistrzem w odwracaniu kota ogonem. Ja kończę tę dyskusję, bo już dawno zaprowadziła nas na manowce. A moja reakcja "Nie zgadzam się" dotyczy niezbyt eleganckich osobistych wycieczek kolegi @Piter75 pod moim adresem. Natomiast w pełni zgadzam się ze stwierdzeniem:

Tyle, że tu o tym w ogóle nie ma mowy, bo nie wiemy, jak wyglądał prawdziwy TKt3-25, więc ten argument jest nieco chybiony.
Sję uczepil tego 25...
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
365 98 10
Czy ktoś posiada i może tutaj udostępnić fotki zapowiadanego na lipiec modelu Oko1?:niepewny:
Szukam ale nie potrafię nic znaleźć. W katalogu wydanym przez Piko na ten rok,też nic nie ma.:(
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.745 148 19
https://www.piko-shop.de/de/artikel...wagen-401ka-gags-t-401ka-gas-pkp-v-32577.html - choć pierwszy zestaw jeszcze jest w sklepach,. PIKO już zapowiada reedycje z nowymi numerami Gags + Gas :)
To pewne, że będą nowe numery inwentarzowe? Na stronie producenta nie ma ani słowa o nowych numerach. Wznowienie z nowymi numerami oczywiście jest prawdopodobne i przez część klientów (w tym mnie) bardzo pożądane, ale czy producent i tym razem "odpowie" na nasze "potrzeby"?
Czy ktoś posiada i może tutaj udostępnić fotki zapowiadanego na lipiec modelu Oko1?:niepewny:
Szukam ale nie potrafię nic znaleźć. W katalogu wydanym przez Piko na ten rok,też nic nie ma.:(
Nie ma ich, bo model jeszcze nie powstał lub raczej jeszcze nie dotarł na stół fotografa w Sonnebergu. Biorąc pod uwagę, że PIKO nie przesunęło terminu ukazania się tego modelu, a dla wielu modeli - w tym niemieckich - dokonało takiej korekty, należy przypuszczać, że model ukaże się w planowanym terminie, a co za tym idzie, prawdopodobnie jest już wyprodukowany i zmierza w kontenerze do Niemiec. Jest zatem realne, że w czerwcu (zapewne w drugiej połowie miesiąca) ukażą się zdjęcia zapowiadanego modelu parowozu OKo1-12 (PIKO 50611/50612/50613).
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.947 419 7
jak większość fabrycznych modeli parowozów w oznaczeniach PKP, wypuszczanych przez Roco i Fleischmanna
To ja sobie poczekam na taki model polskiego parowozu w wykonaniu polskiego producenta, który nie będzie "przemalowanką" i nie będzie zawierał absolutnie! żadnych błędów...zgodnie z zasadą "zero tolerancji"...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.608 454 99
Uczepili, nie uczepiili. Jak dla mnie to pewnie modelmania zasugerowała się już wcześniej wypuszczonym modelem http://www.dcc24.eu/node/874/232 przez Fleischmann, gdzie też był taki błąd w oznaczeniu serii. Więc tabliczka jest jaka jest jak i reszta oznaczeń analogiczna... a chcąc być "oryginalnymi" zrobili 25, bo może znaleźli jakieś info, że 25 służył w Zagórzu. Na przykład weszli TUTAJ i zobaczyli, że MD Zagórz bo akurat był pierwszy na liście. A że ktoś jeb...ł błąd i zrobił kalki Zagórze.... cóż... życie.

Po drugie... wg ,ilostanu' w Zagórzu służyła od 1961 roku, więc już mogła przejść pewne modyfikacje jak tutaj widać na egzemplarzu z numerem 44 (fotka własnie ze stycznia 1961 roku - więc te modyfikacje już wcześniej były). Model w modalmanii oznaczyli jak na lata tuż po drugiej wojnie światowej - brak rewizji, oznaczenie "woda zatruta", lokomotywa poniemiecka, bez żadnych modyfikacji, na kotle podgrzewacz Knorr, małe niemieckie oryginalne reflektory, itp... więc ten Zagórz to średnio trafiony....
No ale tak to jest jak się "klepie" na sprzedaż.... a może się ktoś trafi, bo są tacy co mają jeszcze Fleischamnna za prawie 4000zł (sklep zbanowany tutaj "***NIEDOZWOLONA REKLAMA***" więc link się nie wyświetli)... poniżej zrzut ekranu z tego sklepu z teraz... :oops:
ttt.jpg
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.608 454 99
To ja sobie poczekam na taki model polskiego parowozu w wykonaniu polskiego producenta, który nie będzie "przemalowanką" i nie będzie zawierał absolutnie! żadnych błędów...zgodnie z zasadą "zero tolerancji"...
To sobie poczekasz. W fabrycznych wielkoseryjnych zawsze będzie "coś"... chyba, że zamówisz z manufaktury.
Najbliższa wielkoseryjna okazja to Oi2 od Roco. Jak na modele wypuszczane dotychczas trzeba przyznać, że się wysilili... duże reflektory z przodu, brak podgrzewacza Knorra w okolicach dymnicy... taka wczesna epoka IV. Szkoda tylko, że (zresztą jak i Oko1 od PIKO) niszowy parowóz...

Ciekawe czy doczekamy się wielkoseryjnej wszechobecnej w oryginale na PKP Ty2 --- chociaż przypominającego zmodyfikowane maszyny z epoki IV na bazie już nie raz klepanego BR52... Wspomniana BR52 nie raz była już wypuszczona przez wiele firm w rożnych skalach, ale jakoś nikt nie zdecydował się na modyfikacje w stopniu takim, w jakim Roco zrobiło je w BR50 (Ty5) jak i BR24 (Oi2)...
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.608 454 99
Raczej jak dostarczysz manufakturze wszelkie dane, bo standardowo od takiego pytania zaczynają. Zatem jak masz rzetelne dane, zwłaszcza czytelne zdjęcia, to możesz spodziewać się dokładnego modelu wg tych danych.
No wiadomo. manufaktura opiera się na życzeniach klienta - zawsze zrobią ci jak sobie życzysz i im bardziej dokładne zdjęcia będziesz miał danego egzemplarza, tym bardziej model będzie przypominał ten ze zdjęć.... o ile portfel wytrzyma :D
 

hjugytf

Znany użytkownik
Reakcje
483 47 4
To sobie poczekasz. W fabrycznych wielkoseryjnych zawsze będzie "coś"... chyba, że zamówisz z manufaktury.
Najbliższa wielkoseryjna okazja to Oi2 od Roco. Jak na modele wypuszczane dotychczas trzeba przyznać, że się wysilili... duże reflektory z przodu, brak podgrzewacza Knorra w okolicach dymnicy... taka wczesna epoka IV. Szkoda tylko, że (zresztą jak i Oko1 od PIKO) niszowy parowóz...

Ciekawe czy doczekamy się wielkoseryjnej wszechobecnej w oryginale na PKP Ty2 --- chociaż przypominającego zmodyfikowane maszyny z epoki IV na bazie już nie raz klepanego BR52... Wspomniana BR52 nie raz była już wypuszczona przez wiele firm w rożnych skalach, ale jakoś nikt nie zdecydował się na modyfikacje w stopniu takim, w jakim Roco zrobiło je w BR50 (Ty5) jak i BR24 (Oi2)...
Obawiam się, że długo będziesz czekał.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 28
Tabor 165
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki