Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
W latach ok. 1988-1995, Grodzisk Wielkopolski był "zapchany" chłodniami. Stały w szeregach na kilku torach, pięknie rdzewiały by nagle przepaść bez wieści...
Czy ktoś mógłby ocenić najnowsze wypusty Roco w III epoce? Czy te wagony są "prawdziwe" czy to tylko "przemalowanki"?
Roco 76043
Zapowiadany Roco 76310
oraz model który już się ukazał Roco 66349
i Piko 58906
Dzięki wielkie!!! Ostatnio "zafiksowany" jestem na III epokę, a te szare wydaje się że mogłyby uzupełnić zestaw BRAWy który powstaje za sprawą sklepu LokoModel (szare z "orłami")
Widzę, że dostępny jest też PIKO 58928 (zdjęcie ze sklepu DCC24)
Wyjdzie z tego trochę dziwne połączenie filigranowości Brawy i tych co prawda prawidłowych, ale technologicznie wciąż osadzonych w DDR wypustów Piko. Lepiej poluj na wcześniejsze wypusty Brawa/Parowozik albo np. manufakturowej kryte C-IX od EFC.
Przy takim poziomie ceny do oferowanego detalu to będzie dostęny do końca świata.
Roco jest generanie ok (poziom akceptowalności to kwestia osobista), ale przy Brawie nie ustaje - co się zobaczyło, to się nie odzobaczy.
Jednak wspomniany 76310 to stara forma Fleischmanna, chyba lepiej by wyglądał w zestawnieniu z Piko 'Classic Nostalgie' (jak te odkurzone formy są marketingowo nazwane). W sumie wystarczy modeli na więcej niż jeden skład, wtedy można je podzielić pod względem wizualnym (np Brawa/Lokomodel + Exact Train kontra reszta świata)
I .... ???
Dziwne. Wagon w IIIb, z rewizją w 1955 może być brązowy, ale powinien mieć "0" na początku. Bo tak, to on jest już w najwcześniejszej IIIc [56-58]. Chyba, że wypłynęły dokumenty iż "0" zlikwidowano już w 1955.
Dzisiaj dotarły do mnie wapniarki i wstępnie tak to widzę.
Same modele to odkupione formy Fleischmanna na co wskazuje sygnaturka tej firmy, czyli mają już trochę lat.
Model bez budki hamulcowej Sdw.
Poręcze tylko z jednej strony i to odlane razem se ścianą czołową. Druga strona posiada stopnie manewrowego ale nie ma poręczy. Model nie ma układu hamulcowego odwzorowanego na podwoziu tylko przelot i odpowiednie oznakowanie na słupkach narożnych.
Model z budką hamulcową Sdwh.
Poręcze na dwóch ścianach czołowych odlane ze ścianami. Na pomoście poręcze boczne przestrzenne ale czołowa także odlana z pomostem. Model posiada odwzorowany układ hamulcowy niestety nie jest on przestrzenny. Oznakowanie na słupkach jednym paskiem jest błędne, brakuje drugiego paska czyli oznakowania wagonu z hamulcem czynnym. Bardzo ładnie odwzorowane koła ramieniowe ze szczegółami. Korba hamulca ręcznego jako osobny detal wykonany ze szczegółami.
Mały minus za malowaną kratkę na list przewozowy na każdym wagonie. Plus otwierane klapy i odwzorowane wnętrze pudła z drewnianą podłogą.
Mi zupełnie te minusy nie wadzą bo to wszystko można uzupełnić, dorobić a kratki zamontować trawione.
Odnośnie zdjęć takich wagonów ciężko trafić. Jednak na forum kolega @Szwed1978 wstawił zdjęcie wagonu podobnej konstrukcji ale z budką umieszczoną symetrycznie. Model ma budkę przesuniętą ku prawej stronie.
Podkradłem to zdjęcie mam nadzieję, że kolega się nie obrazi.
Może nie tyle odkupione, co przejęte w ramach połączenia Fleischmanna i Roco w jedną firmę już ładnych parę lat temu. A model wersji bez budki był już wydany przez Fleischmanna, tyle, że z innym opisem: numer 0701218, st. Chrzanów, dyr. Kraków, rewizja 3.12.53. Numer katalogowy Fl to 591301 PL.
Odlane ukośne poręcze na jednym końcu służą do przytrzymania się przy wchodzeniu po stopniach na szczytowej ścianie (na drugim końcu tych stopni nie ma). Stopnie manewrowego są na obu końcach i na obu końcach brakuje pionowych poręczy na narożach wagonu.
... wstawił zdjęcie wagonu podobnej konstrukcji ale z budką umieszczoną symetrycznie. Model ma budkę przesuniętą ku prawej stronie.
Podkradłem to zdjęcie mam nadzieję, że kolega się nie obrazi. Zobacz załącznik 814742
Nie sądzę, żeby wagon na zdjęciu miał budkę umieszczoną symetrycznie. Oś symetrii wyznacza hak, poza tym poziome odcinki poręczy po lewej i prawej stronie budki nie są równe.
Na poniższym zdjęciu wagony odwzorowane w modelach (bez budki), tyle że zdaje się w II epoce.
Tak faktycznie. Spojrzałem na górną część wagonu i odniosłem wrażenie, że jest po środku. Bardziej stosowne było by stwierdzenie, że jest bardziej symetryczna niż w modelu. Model wagonu ma budkę umieszczoną zdecydowanie po prawej stronie.
Dokładnie. Likwidacja to 1958. Ale to tylko 2 dwa lata do 1960. A pewnie fotograf zapomniał o dokładnej dacie wykonania - skoro są strzelone "lata 60te".
Fajna para. Wapniarka - jeszcze pruska - widać po budce i widłach osi. I do tego - węglarka francuska OCEM, lub wojennej produkcji na zamówienie okupanta. OCEM miały stałe ściany czołowe. Te drugie otwierane. [BTW modele LS Models i REE].
Wapniarki jakoś nigdy mnie nie interesowały szczególnie, nawet taka jedna stoi za moim oknem (w Dzierżoniowie przy ul. Kolejowej). No ale skoro pojawił się model to pofatygowałem się z aparatem zobaczyć czy to co stoi jest podobne do tego co Roco wydało. Malowania nie komentuję bo wydaje mi się mocno fantazyjne. Na osłonach maźnic daty różne, 1949 i 1954 r. Kupię model i sobie porównam, a zdjęcia udostępniam