• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
U mnie udalo sie zamontowac dodatkowe elementy na klej bez rozbierania wagonu choc przyznaje ze jeden z tych mniejszych elementow musi byc zamontowany na odwrot bo producent dal dwa takie same ale tego az tak bardzo nie widac. Dolaczam zdjecia.
Czyli nie tylko ja miałem część odwrotną niż ta przedstawiona w instrukcji.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.714 443 99
Jak widać w modelarstwie, na to czego oczkujemy od producentów taboru PKP, na przytoczonym przykładzie, ma wpływ skala i cena :)
Tak, widziałem to powtórzone zdanie także w poprzednim poście....
Ale to chyba oczywiste, że cena zależy od skali w jakiej zrobiony jest model i nie trzeba tego uświadamiać. Im większa skala, tym model może być dokładniejszy, a tym samym droższy. Weźmy jednak pod uwagę popularność skal od dawna występującą w całkowitym zbiorze zainteresowanych modelarstwem kolejowym: H0 jest najpopularniejsza i zapewne dlatego, że w niej występuje najlepszy kompromis w zakresie dostępnego miejsca w domu (wielkości modelu), w miarę przystępnej ceny i dokładności, jaką da się osiągnąć w tej skali.
Przytaczany przez kolegę przykład krokodyla w skali 1 w tym temacie i pisanie, że tego oczekują modelarze PKP raczej nie do końca jest słuszny, bo stwierdzenie to w kontekście pokazanego filmiku narzuca skojarzenie ze skalą 1 (super dokładną) - pytanie - kto kupi np. EU07 w skali 1 za dajmy na to 10 000 zł ? A pewnie taka bądź zbliżona byłaby cena.... (i gdzie to trzymać, a tym bardziej jeździć)? Stąd uważam, że post ma się do nowości PKP jak piernik do wiatraka...
A to, że każdy oczekuje dokładnych modeli PKP - jak pisałem - to oczywiste.

Sorry za OT....
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.696 65 3
Wyglada na to ze zle zaprojektowali forme do odlewu tych dodatkowych czesci i wszycy tak maja.
Raczej nie. Ja mam 3 platformy typu Ulm sprzed kilku lub kilkunastu lat i te części są jak najbardziej w porządku i wszystko pasuje. Tego akurat modelu jeszcze nie mam więc nie mogę nic powiedzieć co skopali być może źle spakowali części do woreczka.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
835 90 3
Pozwolę sobie na małą analizę przyszłego zestawu ACME 55258 Sobieski. Według mojej teorii zestaw będzie oparty o wagony 154A z zestawu 55087 "Wawel" z rewizjami z 2008 roku oraz z pojedynczych wagonów Z1B ACME 90026 wagon 021 NR 4.06.2008 oraz Z1A ACME 90025 wagon 006 NR 30.05.2008.
Spodziewam się, że ACME planuje wypuścić zestaw w oparciu o posiadane już opisy dla tych form. Jeśli ktoś ma wiedzę potwierdzającą lub zaprzeczającą mojej teorii, zapraszam do dyskusji.
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
712 9 1
jakoś wykonania- 7/10 lepsza od tilliga,piko, roco ale słabiej niż ROBO, LS, bufory sprężynują, klapy się nie opuszczają
Bardziej chodziło mi o porównanie z innymi produktami ACME. Po prostu ostatnio ta jakość była jakby nieco niższa. W Porta Bohemica nie pasowały sprzęgi z powodu nalewek, w restauracyjnym IC nadlewki są praktycznie na wszystkich drobnych elementach, co powoduje, że np. nie działają zderzaki.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
Chyba nikt tego jeszcze na naszym forum nie odnotował, a od jakiegoś (bliżej nieznanego mi) czasu dostępny jest model wagonu samowyładowczego używanego przez kronochem z nowym numerem inwentarzowym - Roco 76410 - nowy numer to 33 51 083 4 248-6. Poniżej zdjęcie kolejnego wypustu:

roco_76410_m.jpg


- źródło: https://www.roco.cc/de/product/234986-kronochem-0-0-0-0-0-003001-1/products.html

Model można już nabyć między innymi w sklepie w Toruniu: http://minikolej.pl/pl/p/Roco-76410-Wagon-samowyladowczy,-PKP/403
Byłem w nim w minioną sobotę i naocznie sprawdziłem, że dostępny jest model z nowym numerem. W niektórych sklepach nadal dostępne są modele z poprzedniej edycji z tym samym numerem katalogowym 76410, ale poprzednim numerem inwentarzowym: 33 51 083 4 241-1. Jest to w sumie trzeci model tego wagonu. Dla przypomnienia pierwszy o numerze katalogowym 66378 i numerze inwentarzowym 33 51 083 4 237-9 został wydany w listopadzie 2010 roku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki