• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.696 65 3
Świetne zdjęcie na stacji w Gliwicach. A w tle przy peronie 3 stoją ryflaki 43A najprawdopodobniej z pociągu Łódź Fabryczna - Gliwice bo takie wagony kursowały w tej relacji.
 

Porsche Design

Znany użytkownik
Reakcje
117 0 3
M
Niestety wraz z wyprzedaniem się tego modelu u producenta wypadł on z oferty, także nic nie wskazuje na to, aby miał się ponownie pojawić - czy to jako wznowienie z tym samym czy też nowym numerem. Zapewne prędzej powstanie nowy model z nowym numerem katalogowym i może czymś się różniący od poprzedniego (budową, oznaczeniami - nie tylko numerem). W sumie szkoda, bo widać, że było nim spore zainteresowanie i szybko się skończył, także w sklepach. W tej chwili w ofercie firmy PIKO są następujące modele cystern typu 406R:

Zobacz załącznik 709368
Model jest nowością więc niedługo pewnie pojawi sie w ofercie. Jezeli nie, moge zalatwić kilka sztuk w cenie 230zł
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.714 443 99
Czy dobrze odczytuje date rewizji EU07-364 jako 2006 rok?
Data rewizji to 2008r a dokładnie 06.05.2008r
Nie dziwię się wątpliwościom kolegi @CzarekBIPA gdyż na ulotce PIKO z nowościami na Luty 2020 ta lokomotywa ma datę rewizji 06.05.08 (taką jak nadruk na modelu), ale w układzie analogicznym w jak model EU07-123 (86.05.31 ---> tu nie ma wątpliwości, że rok podany jest jako pierwszy). Można by więc pomyśleć, że 06 oznacza 2006, a nie czerwiec. Widać te daty rewizji są drukowane dowolnie, bo rok w dacie nie jest na konkretnej pozycji.... chyba, że było to usystematyzowane, ale się zmieniło w którymś momencie i teraz rok to ostatnia cyfra.... (EU07-123 to epoka IVc, a ta druga lokomotywa to już "nowsza" epoka)...
Ja też nie widziałem, czy chodzi o 06.05.2008 czy o 2006.05.08.....
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.714 443 99
Wszystko się zgadza. Wygląda na to, że lokomotywy typu 4E miały takie reflektory dawane fabrycznie, przynajmniej początkowo, a część z nich je zachowała do późniejszych czasów. Zapewne w części z tych lokomotyw (potem) wymieniano je na reflektory bez tego czerwonego, bądź zaczęto produkować je już bez niego w części dachowej (zmieniły się przepisy na PKP co do oświetlenia...?).... Przypomnę, że wydana wcześniej EU07-161 z epoki IVb też tak miała i było to potwierdzone jednym jedynym zdjęciem z epoki IVb, które się ukazało. Widziałem jeszcze wiele innych egzemplarzy 4E z niższymi numerami z takimi światłami.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
Wszystko się zgadza. Wygląda na to, że lokomotywy typu 4E miały takie reflektory dawane fabrycznie, przynajmniej początkowo, a część z nich je zachowała do późniejszych czasów. Zapewne w części z tych lokomotyw (potem) wymieniano je na reflektory bez tego czerwonego, bądź zaczęto produkować je już bez niego w części dachowej (zmieniły się przepisy na PKP co do oświetlenia...?).... Przypomnę, że wydana wcześniej EU07-161 z epoki IVb też tak miała i było to potwierdzone jednym jedynym zdjęciem z epoki IVb, które się ukazało. Widziałem jeszcze wiele innych egzemplarzy 4E z niższymi numerami z takimi światłami.
http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-ep07.19333/page-64#post-648154

Poniżej fotografia maszyny z wysokim numerem. Lokomotywa ma oryginalny górny odbłyśnik z wycięciem na komorę czerwonego światła, ale bez niej - została zdemontowana bez wymiany odbłyśnika?

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/5545608997
- autor: Werner & Hansjörg Brutzer
- opis: "EU07-233 Sosnie Ostrowskie 12.08.84*"

1984.08.12. - Sośnie Ostrowskie - EU07-233 PKP.jpg

EDIT

Pan Miłosz Telesiński sfotografował tę samą maszynę pięć lat oraz siedem miesięcy później i wówczas miała komorę czerwonego światła w górnym reflektorze.

- źródło: http://sentymentalny.com/?page_id=16677
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: "Ostrzeszów 12.03.1990"

1990.03.12. - Ostrzeszów - EU07-233 PKP.jpg
Model jest nowością więc niedługo pewnie pojawi sie w ofercie.
Model cysterny 406R z logo ORLENu (PIKO 58451) jest nowością 2018 roku.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.893 527 30
Zgodnie z przepisami sygnalizacji E 1, obowiązującymi już od ponad 40 lat, to górne czerwone światło nie jest do niczego potrzebne. Też się zastanawiam, dlaczego je montowano - może po prostu dla wygody: używano jednego typu wkładów do reflektorów.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.696 65 3
O ile mi wiadomo to EU07 w górnym reflektorze fabrycznie nie miały czerwonego światła. Ten element raczej się pojawiał jako jakaś indywidualna inicjatywa maszynistów. Lub też w przypadku konieczności wymiany lustra na nowe przy braku odpowiedniego montowano takie jakie było dostępne.
Tak jak Andrzej napisał Przepisy Sygnalizacji E1 nie przewidywały stosowania żadnego sygnału na czole lokomotywy z użyciem pojedynczego czerwonego światła u góry. O ile mi wiadomo nawet oprawa tego czerwonego światła nie była do niczego podłączona bo też stosowanie tego światła bylo by niezgodne z przepisami.
Natomiast ja miałem swego czasu pomysł na zastosowanie w gornym reflektorze oprawy czerwonego światła ale z niebieskim szkłem. W taki sposób można by osygnalizować czoło pociągu w trakcie wykonywania czynności przed jego wyprawieniem jak oględziny i próba hamulca. W zasadzie było by to rozwinięcie sygnałów Tb2 i Tb3.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.692 392 7
I znowu ze "zdaniem odrębnym".
Ten sam błąd z górnym reflektorem jest w poprzednich modelach - mam go w EU07-161, ale już w modelu EP08-010 tego nie ma.
Nie ma też w modelach Schlesiennodelle.
Więc coś tu jest nakręcone.
A Instrukcja E1, którą kiedyś musiałem znać na pamięć - takiego oznakowania czoła i końca lokomotywy nie miała.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.893 527 30
A dlaczego ze "zdaniem odrębnym"? Przecież to, co kolega Bolutek napisał nie jest sprzeczne z wcześniejszymi wpisami. I nie jest to błąd w modelu, bo były przecież lokomotywy z takim czerwonym światłem w górnej lampie. A E 1 owszem miała takie oznakowanie końca pociągu składającego się z jednej lub więcej lokomotyw luzem - tak było jeszcze w E 1 z 1968 roku, chociaż nie było już wymogu (jak było w latach 1940.), by czerwone światło było na górze. A ponieważ do sygnału Pc 2 (jazda po torze niewłaściwym) potrzebne było czerwone światło w linii poziomej z białym, to zwykle umieszczano dwa światła czerwone w dolnych reflektorach. Dopiero przepisy E 1 z 1975 roku (chyba najdłużej w historii obowiązujące, bo z pewnymi zmianami aż do 1998 roku) ujednoliciły sygnał końca pociągu, niezależnie od rodzaju pociągu, do postaci dwóch świateł czerwonych.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.692 392 7
Jeżeli już posługujemy się oznakowaniem czoła i końca pojazdu trakcyjnego, to Instrukcja sygnalizacji Ie-1 /E-1/, pozostaje niezmienna w tym zakresie od wymienionego roku tj. 1975.
Możemy oczywiście odnosić się do lat wcześniejszych - kiedy mogły być stosowane inne sygnały. Przykładowo Sygnał Sr 3Wolna droga ze zmniejszoną prędkością" z dwoma zielonymi światłami na semaforze kształtowym.
To samo z oznakowanie dla pociągu jadącego po torze niewłaściwym /dziś "przeciwnym do kierunku zasadniczego"/ zawsze lewe światło lokomotywy było czerwone, prawe - białe.
A ja błędy Piko w odniesieniu co do niektórych modeli EU07 - odnoszę do obowiązującej Instrukcji sygnalizacji.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.893 527 30
A ja błędy Piko w odniesieniu co do niektórych modeli EU07 - odnoszę do obowiązującej Instrukcji sygnalizacji.
Ale model powinien odzwierciedlać oryginał - jeżeli w oryginale jest coś nie całkiem prawidłowe, to model też powinien tak mieć. Zresztą to dodatkowe czerwone światło na górze nie jest niezgodne z E 1, w myśl E 1 jest po prostu zbędne. Ale jeśli w oryginalnej lokomotywie tak jest, to i w modelu tak być powinno.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.714 443 99
Poniżej fotografia maszyny z wysokim numerem. Lokomotywa ma oryginalny górny odbłyśnik z wycięciem na komorę czerwonego światła, ale bez niej - została zdemontowana bez wymiany odbłyśnika?
(...)
Pan Miłosz Telesiński sfotografował tę samą maszynę pięć lat oraz siedem miesięcy później i wówczas miała komorę czerwonego światła w górnym reflektorze.
A może i wtedy tak miała, tylko później pan Miłosz sfotografował drugą stronę tej samej lokomotywy....
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki