Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
BRAWA sama z siebie jakoś nie jest zainteresowana wypuszczaniem modeli ze znakowaniem PKP, no chyba że ktoś z Polski u nich zamówi i od razu wykupi cały nakład jak to robi LOKO-MODEL. Szkoda bo np. jakoś sami z siebie wypuszczają modele w znakowaniu CSD....
1200 złotych za parowóz pośpieszny od Brawy ???
Porównaj sobie ceny innych [niemieckich] loków tej firmy.
No chyba, że ty się tym zajmiesz. Zamówieniem i dystrybucją.
DRACULA (chyba )jakiś czas temu wspominał o rodzącym się w głowach jajogłowych projekcie polskiego parowozu. Kolego DRACULA, czy to jest jeszcze realne, czy jakieś nowe szczegóły możesz podać?
W głowach jajogłowych zza Odry z branży modelarskiej nic się w temacie PKP nie rodzi. Owszem poszła w lutym 2018 przedwstępna dokumentacja w temacie parowozu . I jak dotąd cisza z tamtej strony. Ani akceptacji ... Ani odmowy ... Może dowiemy się czegoś na targach ?
Uważam że dopóki jeszcze są kultowe tematy ( SU46 / ST43 / ET21 ... ) to trakcja parowa będzie w poczekalni . A nawet wykonanie ostatnich wielkoseryjnych lokomotyw PKP też jeszcze nie gwarantuje uruchomienia produkcji miniatur trakcji parowej. Są przecież jeszcze wielkoseryjne kultowe wagony. Które mogą odroczyć decyzję. Ale niebawem ( 3 do 5 lat ) i to się skończy ... W sumie im później ukaże się parowóz PKP to może i lepiej ? Dla poziomu technologicznego wykonania.
Obecnie na rynku europejskim trwa transformacja producentów .
I trudno powiedzieć czym to się za parę lat zakończy ?
Czy np. Artitec stanie się potentatem w wagonach i parowozach z II-IV epoki ? Podejmującym wyzwania w temacie SNCF , FS , NS i ... PKP ?
Czy Piko od tematu trakcji parowej chyłkiem się wycofa uznając że przekracza to ich możliwości technologiczne ? Tak czy owak aktualne topowe wykonania parowozów bardzo uciekły już do przodu !
W stosunku do tego co mamy w naszych zbiorach : Roco-Fleischmann niemieckie serie w oznaczeniu PKP.
PS ... Co tu dużo mówić ? ...sam noszę się z zamiarem wywiązania kół Weinert'a z BR 01 Roco z dźw. i odsprzedania jej i oddzielnie kół na rynku wtórnym ... Powodem wymiana technologiczna czyli zapowiadana BR01 Braw'y .
I nie pomogą tu zestawy kołowe Weinert za ca.160 EUR !
Jeszcze raz powtarzam ! Sytuacja technologiczna jest tak gorąca jak nigdy dotąd !
Prawie ... prawie tak gorąca ! Jak moja GiGI !
...Zwróćcie uwagę, że nie jest ten dotychczaowy Falns Fleischanna, tylko Falns Roco bardziej podobny do 436V. Byleby tylko zrobili go na prawidłowych wózkach Y25.