PIKO wycofało się z edycyji talbota PKP Cargo na rzecz CTL Czy to dobry ruch?
Z niczego się nie wycofało - tak od początku miało być.
Jest to wciąż wagon ... PKP Cargo - tak jest on zarejestrowany, choć z kodem wymiany dla wagonów prywatnych, od wielu lat zasadniczo "wychodzącym z użycia" (prywatni rejestrują już tabor jako własny).
Jest to ciekawostka i jak najbardziej zgodna w zakresie pełnego oznakowania modelu z oryginałem. Oczywiście jeden z wielu typów talbotów użytkowanych przez CTL jest podobny do tego modelu i na pewno w wersji "oglądania z czterech metrów" model ten nie będzie "raził" tak jak wiele innych.....
Wspomnę również, że nie jest to Falns jak podaje PIKO a Fals - numeracja i oznakowanie zgodne z rzeczywistością (grupa 666 6, brak w granicy obciążenia danych dla linii kategorii D). Reasumując: ten wybór bliższy oryginałowi.
Dość nieudolna próba nawiązania do wagonu 212Z
Trudno nazwać to nawet próbą, tak mówić o tym to już ... "nadużycie"
- model nie ma burt czy nawet kłonic, a numer na modelu jest z zakresu, którego na PKP nie ma i nie było (przynajmniej tu nie dali ciała jak np. Roco z pewną szutrówką - zaczynają myśleć
).
Fikcja i tyle - nie ma co komentować wyborów PIKO, które nastawia się na sprzedaż a nie na ... sensowną produkcję. Nie decyduje tu np. wola tego forum, a klient w pospolitym sklepie z zabawkami, który nawet nie wie o istnieniu takiego gremium jak te.... Dlatego uważam, że szkoda czasu na dalsze dyskusje o tym "czymś"