• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
Był jeden i nie ma wyboru. Zresztą jeśli się odliczy "Parowoziki" to tak bogato nie jest.
Hmmm...ja z Wrocławia w IIIc kojarzę dwa francuzy 1 i 2 klasy od Roco, bagażówkę od Roco, eilzuga 2 klasy Roco, włoskiego 4 osiowego boczniaka więc trochę seryjnych wyszło...Parowozik zdaję wypuścił w IIIc z Wroclawia dwa wagony na bazie FL.
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
642 11 6
Tak to już jest. PIKO wycięło konkurencje i teraz oni będą dyktować ceny, dopóki nikt się nie pojawi na rynku....
Wagon 120A jak się pojawił równocześnie z modelem 112A to kosztował kilkanaście złoty drożej od platformy, która jest dużo prostsza w konstrukcji i produkcji.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Witam,

Jeszcze w tym roku trafią do sprzedaży modele wagonów osobowych firmy RIVAROSSI w polskim malowaniu. Nakład to 250 sztuk każdego numery katalogowego. Dokładną datę sprzedaży podany w późniejszym czasie. Poniżej numery katalogowe i opisy tych modeli:

HRS4275 – 4-osiowy wagon pasażerski 1 kl., PKP 5025 serii Ahxz (ex AB4ü-26a);
St.mac. Olsztyn, DOKP. Olsztyn; epoka IIIc;
REV.Ł.28.5.60.; ZNTK Łapy Napr. Śr.5.60; Ważony 26.5.60.

HRS4276 – 4-osiowy wagon pasażerski 1 kl., PKP 5105 serii Ahxz (ex AB4ü-26a);
St.mac. Gdynia, DOKP. Gdańsk; epoka IIIc;
REV.Ł.30.3.61.; ZNTK Łapy Napr. Śr.3.61; Ważony 28.3.61.

HRS4277 – 4-osiowy wagon pasażerski 2 kl., PKP 20809 serii Bhxz (ex C4ü-26a);
St.mac. Olsztyn, DOKP. Olsztyn; epoka IIIc;
REV.Ł.30.12.59.; ZNTK Łapy Napr. Śr.12.59; Ważony 28.12.59.

HRS4278 – 4-osiowy wagon pasażerski 2 kl., PKP 19433 serii Bhxz (ex C4ü-26a);
St.mac. Białystok, DOKP. Olsztyn; epoka IIIc;
REV.Ł.25.4.60.; ZNTK Łapy Napr. Śr.4.60; Ważony 22.4.60.

HRS4279 – 4-osiowy wagon pasażerski 2 kl., PKP 19055 serii Bhxz (ex C4ü-26);
St.mac. Lublin, DOKP. Lublin; epoka IIIc;
REV.NS.24.6.60.; ZNTK N.Sącz Napr. Śr.6.60; Ważony 20.6.60.

HRS4280 – 4-osiowy wagon pasażerski 2 kl., PKP 20021 serii Bhxz (ex C4ü-26);
St.mac. Łódź Kaliska, DOKP. Warszawa; epoka IIIc;
REV.Pr.14.8.61.; ZNTK Prusz. N. Śr.8.61; Ważony 12.8.61.

Pozdrawiam
Cieszy ta informacja . Mi udało się na przestrzeni lat skompletować skład 5 wagonów osobowych i jeden pocztowy (parowozik).,,Szczupak'' i pocztowy Roco ma tabliczki z relacją . Miło że dojdzie jeszcze jeden wagonik jak los i finanse pozwolą .Z tej propozycji Pana Bynia interesuje mnie wagon Łódzki bo może jakby inne firmy nam zaoferowały nasze konstrukcje byłby zacztek składu Łódzkiego.
Czy proponowany wagon z przydziału Gdynia DOKP Gdańsk mógł być kiedyś zestawiany z boczniakami DOKP Gdańsk ?
Wagony też zdarzały się z różnych stacji - to zależało od relacji pociągu.
Szczególnie latem kursowało wiele pociągów wielogrupowych, więc jak najbardziej w pociągu relacji Lublin - Hel mogły znaleźć się wagony lubelskie oraz łódzkie, kielecke lub warszawskie - dołączane do tego pociągu gdzieś po drodze (pamiętam pociągi sezonowe relacji Rzeszów/Lublin/Kielce - Hel/Kołobrzeg/Ustka złożone z kilku grup wagonów z różnych stacji).
Podobnie w pociągu Szczecin - Białystok podstawowo kursowały wagony szczecińskie i/lub białostockie, ale mogły znaleźć się też wagony np. gdyńskie w relacji do/z Suwałk.
Poza tym na różnych odcinkach kursowały ambulanse pocztowe z różnych urzędów pocztowych. Pamiętam, że w Gdyni na wielu pociągach były wymiany ambulansów np. szczeciński na białostocki lub gdyński, itd.
Jeżeli komuś bardzo zależy na zgodności składu ze stanem faktycznym, to musi spojrzeć w stary dodatek 2B do rozkładu jazdy pociągów zawierający plany zestawienia wagonów w składach pociągów, a jak nie, to zawsze można poimprowizować.
Tak współcześnie korporacyjnie komercyjnie i tp wagony sa wymieszane . Natomiast wcześniej epoka czwarta piąta było tak jak kolega pisze jedna DOKP i stacja postojowa .Chyba że skład był łączony np do pociągu Poznań -Gdynia dołączano wagony z Łodzi na stacji Bydgoszcz . W trzeciej epoce ipewnie jeszcze przed zmianami DOKP w 1975 roku- słyszałem od kogoś że było różnie zależnie czy sezon letni czy zimowy ,święta przesyłano wagony z jednego okręgu do obsługi pociągów drugiego.Wagony osobowe... wiele przedwojennych i poniemieckich krótkich konstrukcji jeżdziło co prawda w składach z jednej DOKP np Gdańsk ale stacje tych wagonów były różne np Krzyż,Chojnice Bydgoszcz .Ale tak jak pisałem słyszałem może ktoś ma dokumenty i wiedzę by to zweryfikować
 
Ostatnio edytowane:

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
Pamiętać też trzeba, iż niektóre składy dalekobieżne składaly się z wagonów do różnych stacji. Np. pociag pośpieszny z Warszawy do Gdyni miał wagony do stacji Gdynia i wagony do stacji Olsztyn. W Iławie rozdzielano skład i część jechała dalej do Gdyni, a część wagonow do Olsztyna. W drodze do Warszawy w Iławie dołaczano wagony z Olsztyna.
Mogło się zatem zdarzyć, iż na niektorych odcinkach trakcyjnych w jednym sķładzie były zarówno wagony ze stacji Gdynia i ze stacji Olsztyn (przy założeniu že dla danego obiegu wagony zapewnialy te stacje).

L
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Tak współcześnie korporacyjnie komercyjnie i tp wagony sa wymieszane . Natomiast wcześniej epoka czwarta piąta było tak jak kolega pisze jedna DOKP i stacja postojowa .Chyba że skład był łączony np do pociągu Poznań -Gdynia dołączano wagony z Łodzi na stacji Bydgoszcz.
Ale ja właśnie o tym napisałem - być może niezbyt zgrabnie, ale to miałem na myśli.
Takie sytuacje zdarzały się zarówno w epoce IV i V, jak i w II oraz III, a sądzę że i w pierwszej też nie było to wyjątkowym zjawiskiem, bo pociągi wielogrupowe nie są przecież nowym wynalazkiem.
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
1.003 6 0
Cieszy ta informacja . Mi udało się na przestrzeni lat skompletować skład 5 wagonów osobowych i jeden pocztowy (parowozik).,,Szczupak'' i pocztowy Roco ma tabliczki z relacją . Miło że dojdzie jeszcze jeden wagonik jak los i finanse pozwolą .Z tej propozycji Pana Bynia interesuje mnie wagon Łódzki bo może jakby inne firmy nam zaoferowały nasze konstrukcje byłby zacztek składu Łódzkiego.
Czy proponowany wagon z przydziału Gdynia DOKP Gdańsk mógł być kiedyś zestawiany z boczniakami DOKP Gdańsk ?
Tak współcześnie korporacyjnie komercyjnie i tp wagony sa wymieszane . Natomiast wcześniej epoka czwarta piąta było tak jak kolega pisze jedna DOKP i stacja postojowa .Chyba że skład był łączony np do pociągu Poznań -Gdynia dołączano wagony z Łodzi na stacji Bydgoszcz . W trzeciej epoce ipewnie jeszcze przed zmianami DOKP w 1975 roku- słyszałem od kogoś że było różnie zależnie czy sezon letni czy zimowy ,święta przesyłano wagony z jednego okręgu do obsługi pociągów drugiego.Wagony osobowe... wiele przedwojennych i poniemieckich krótkich konstrukcji jeżdziło co prawda w składach z jednej DOKP np Gdańsk ale stacje tych wagonów były różne np Krzyż,Chojnice Bydgoszcz .Ale tak jak pisałem słyszałem może ktoś ma dokumenty i wiedzę by to zweryfikować
Witam,
z tego co pamietam, Tololoko oferowal swego czasu ryflaki 43a z Lodzi - tez w ep.III . Czy ta firma jeszcze istnieje?
Pozdr.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 18
Tabor 154

Podobne wątki