• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
A nawet jakby tak było to co? PKP CARGO ma obecnie 12 lok. tej serii, docelowo będzie 15, a może nawet 20. Dla każdego numerów starczy.
Z tym, że PKP Cargo, ani żaden inny przewoźnik nie posiada 12, 15, a może nawet 20 lokomotyw o tym samym numerze, chyba o to słusznie chodziło Koledze EC45...
Swoją drogą ostatnimi czasy mamy do czynienia z dość (nie)ciekawymi praktykami producentów w tworzeniu dzikiej konkurencji.
Zamiast (na przykładzie Vectrona) po numerze 50x, wykonać model lokomotywy z numerem 50y, to powiela się lokomotywę 50z, którą ma wykonać inny producent.
W ten oto sposób, będziemy mogli kupić lokomotywy o numerach 50x PIKO oraz 50z (dwóch producentów, czyli PIKO i Roco)...
To jest chore i kiedyś nie do pomyślenia. PIKO produkowało doskonałe modele elektrowozów E11/E42 (211/242), Roco 212/243 (112/143) i analogicznie jeszcze jeden z wielu przykładów PIKO (193), Roco (194). A teraz dubluje się modele, w dodatku z takimi samymi numerami taborowymi...
[DOUBLEPOST=1487110176,1487109052][/DOUBLEPOST]Inna sprawa, to modeli PIKO, typowo Polskich lokomotyw, nie nazywał bym zabawkami...
Takie stawianie sprawy, jest w pewnym sensie nadużyciem.
Vectron może tak, ale typowo Polskie lokomotywy (EU07, SM42), już niekoniecznie, nadawały by się do pudełka z zabawkami.
Sam posiadam wszystkie siódemki i pochodne, które się ukazały.
Jest to dobry i ładny model, bardzo ładnie się prezentuje, a co najważniejsze odwzorowuje swój stalowy pierwowzór w skali 1:1. Posiadam, też kilka SM42 i muszę przyznać, że są bardzo dobrze odwzorowanymi modelami.
Oczywiście, żeby nie było zbyt różowo, to jak już wspominałem, diabeł tkwi w szczegółach, a takimi szczegółami, które psują bądź co bądź dobry efekt końcowy, są reflektory w siódemkach.
I na koniec łyżeczka dziegciu - jak do tej pory, z mojego doświadczenia z modelami PIKO, to mam wrażenie, że SM42 są produkowane gdzie indziej niż EU07, to znaczy, że są jakościowo lepsze.
Reasumując: Wiele lat temu model Polskich lokomotyw był wyłącznie w strefie marzeń. Później mogliśmy, popuszczając wodze fantazji zakupić zabawki (tutaj to określenie doskonale pasuje), pomalowane na wzór Polskiego taboru, ale fikcyjnych lokomotywek (SU16,SU29, a nawet SU45), będących przemalowanką modeli lokomotyw niemieckich. Więc nie narzekajmy tak na to Piko.
Ale...
Z drugiej strony musimy być też świadomi i wymagający, bo są to modele seryjne, za nie małe pieniądze...
Więc płacę, ale wymagam.
 
Ostatnio edytowane:

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.706 62 1
Wszystkim "narzekaczom" na modele polskiego taboru proponuję przymusowe "przeniesienie" do skali TT/N/Z (dowolnej poza H0). Po tygodniu może docenią to, co mają w H0...
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.723 443 99
Wszystkim "narzekaczom" na modele polskiego taboru proponuję przymusowe "przeniesienie" do skali TT/N/Z (dowolnej poza H0). Po tygodniu może docenią to, co mają w H0...
Szczera prawda. Interesowałem się trochę epoką IV w TT i szczerze pisząc znalazłem w sumie kilka sztuk wagonów (wielkoseryjnych), które są dostępne obecnie w sklepach i które warto mieć - można je uznać za modele wagonów pod zarządem PKP - to jest seria wydanych Y-eków + niebieski sypialny Wars, do tego węglarka Es.... Lokomotywy do niedawna nie znalazłem żadnej (EP05 MTB). Reszta -jak już coś jest- to jakieś tzw "malowanki". Można by jeszcze podciągnąć wyglądem wydaną niedawno i dostępną lok. parową Ok1 Tilliga (ma duże reflektory)... i to wszystko.
 
Ostatnio edytowane:

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Szkoda, że Roco brakuje odwagi do zrobienia typowej polskiej lokomotywy...a tak musimy kupować zabawkowe SMeki , 7 i Suki od Piko... :) to tak do wpisu ed250...
Dawno podobnych andronów nie czytałem. Nikt ci pistoletu do głowy nie przystawia, nic nie musisz. Zabawkowe to są wagoniki od Roco udające PKP po przemalowaniu. Piko w stosunku cena/jakość bije wszystkich wielkoseryjnych konkurentów w dziedzinie taboru PKP na głowę. Jeżeli Suka od Piko ma charakter zabawkowy, to mocno ci współczuję, chyba nie wiesz o czym piszesz. Było porównanie z modelami ręcznie tworzonymi od EFC. Poziomem szczegółowości nie odbiega, a delikatność detali ręcznie robionych a nie odlanychz budą widać dopiero przy oglądaniu pod lupką. Być może Vectron PIKO nie jest szczytem wykonania (a sam elektrowóz mnie nie interesuje jako model, nie zbieram niczego co po 2003 roku), ale to odprysk z produkcji ichniej, nie na nasz rynek. Zbiegło się z tym że niemal identyczne wzięło PKP, więc jest też model w polskim malowaniu. Roco jak narazie tylko to oferuje, waląc również jak konkurencja przy tym masę baboli (nieprawidłowe wóżki, niezgodności koloru drzwi z pudłem, zabawkowe zderzaki w ST44 wielkości "stołu do ping-ponga", tworzenie fikcyjnych wagonów PKP udających polskie wagony), nie wspominając że wpadki zaliczali także producenci tak znani i podziwiani jak brawa z Pt31. Tak więc plucie pod nogi PIKO, firmie która tak naprawdę przywraca modelarstwo kolejowe w tym kraju szerokim masom, jest co najmniej nie na miejscu.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
Typowe diesle Roco są na tym samym poziomie co SP45,
ta sama technologia, ilość detali , etc.
O parowozach nie rozmawiamy
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Dawno podobnych andronów nie czytałem. Nikt ci pistoletu do głowy nie przystawia, nic nie musisz. Zabawkowe to są wagoniki od Roco udające PKP po przemalowaniu. Piko w stosunku cena/jakość bije wszystkich wielkoseryjnych konkurentów w dziedzinie taboru PKP na głowę. Jeżeli Suka od Piko ma charakter zabawkowy, to mocno ci współczuję, chyba nie wiesz o czym piszesz. Było porównanie z modelami ręcznie tworzonymi od EFC. Poziomem szczegółowości nie odbiega, a delikatność detali ręcznie robionych a nie odlanychz budą widać dopiero przy oglądaniu pod lupką. Być może Vectron PIKO nie jest szczytem wykonania (a sam elektrowóz mnie nie interesuje jako model, nie zbieram niczego co po 2003 roku), ale to odprysk z produkcji ichniej, nie na nasz rynek. Zbiegło się z tym że niemal identyczne wzięło PKP, więc jest też model w polskim malowaniu. Roco jak narazie tylko to oferuje, waląc również jak konkurencja przy tym masę baboli (nieprawidłowe wóżki, niezgodności koloru drzwi z pudłem, zabawkowe zderzaki w ST44 wielkości "stołu do ping-ponga", tworzenie fikcyjnych wagonów PKP udających polskie wagony), nie wspominając że wpadki zaliczali także producenci tak znani i podziwiani jak brawa z Pt31. Tak więc plucie pod nogi PIKO, firmie która tak naprawdę przywraca modelarstwo kolejowe w tym kraju szerokim masom, jest co najmniej nie na miejscu.
Jak byś czytał ze zrozumieniem to byś wiedział że to było ironia do wypowiedzi kolegi ED250, który się czepiał PIKO. Choć już się wytłumaczył że tylko Vectrona krytykował.
Mam lokomotywy PIKO i je chwale, nawet nie skrytykowałem świateł, bo to można sobie samemu przerobić, podobnie jak trąbki. Nie stawiam Tobie x, bo krytyka ROCO jak najbardziej zasłużona.
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.723 443 99
Jeżeli Suka od Piko ma charakter zabawkowy, to mocno ci współczuję, chyba nie wiesz o czym piszesz.
Nie trudno zauważyć, że co niektórzy na tym forum podchwycili tą dziwną analogię z zabawkami jeśli chodzi o modele polskich lokomotyw od PIKO (czytałem też o Lego Duplo) od czasu "bitwy" na siódemki. Wyszło to od zwolenników modelu Schlesienmodelle i dla mnie jest wyrazem zupełnego nie doceniania faktu pojawienia się modeli polskich lokomotyw. Ktoś wyżej słusznie napisał o tym, że koledzy w TT mogą tylko pozazdrościć tego co PIKO daje w H0. Polskich lokomotyw wielkoseryjnych nie było na rynku modelarskim od dawien dawna, a gdy się pojawiły (zarówno od SM jak i PIKO) to zamiast się cieszyć tym wszystkim, niektórzy zaczęli walczyć, znaleźli sobie obiekt do wylewania własnych frustracji w postaci modeli PIKO, patrząc na nie przez pryzmat siódemki SM... szkoda gadać.
 
Ostatnio edytowane:

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Jak byś czytał ze zrozumieniem to byś wiedział że to było ironia do wypowiedzi kolegi ED250, który się czepiał PIKO. Choć już się wytłumaczył że tylko Vectrona krytykował.
Mam lokomotywy PIKO i je chwale, nawet nie skrytykowałem świateł, bo to można sobie samemu przerobić, podobnie jak trąbki. Nie stawiam Tobie x, bo krytyka ROCO jak najbardziej zasłużona.
Przepraszam w takim razie, jakoś po całym dniu pracy kompletnie nie zrozumiałem powyższej ironii :]

Nie trudno zauważyć, że co niektórzy na tym forum podchwycili tą dziwną analogię z zabawkami jeśli chodzi o modele polskich lokomotyw od PIKO (czytałem też o Lego Duplo) od czasu "bitwy" na siódemki. Wyszło to od zwolenników modelu Schlesienmodelle i dla mnie jest wyrazem zupełnego nie doceniania faktu pojawienia się modeli polskich lokomotyw. Ktoś wyżej słusznie napisał o tym, że koledzy w TT mogą tylko pozazdrościć tego co PIKO daje w H0. Polskich lokomotyw wielkoseryjnych nie było na rynku modelarskim od dawien dawna, a gdy się pojawiły (zarówno od SM jak i PIKO) to zamiast się cieszyć tym wszystkim, niektórzy zaczęli walczyć, znaleźli sobie obiekt do wylewania własnych frustracji w postaci modeli PIKO, patrząc na nie przez pryzmat siódemki SM... szkoda gadać.
Gdyby nie SK Model i PIKO, najprawdopodobniej nie byłoby Schlesiena. Potencjał rynku jaki ujawnił wypust masowych i tanio dostępnych SM42 na pewno utwierdził pana Roberta, że projekt EU07 mu się zwróci. Cóż... pewnie że w wielu detalach SM jest subtelniejsze od PIKO, ale ja osobiście wolę model uboższy, ale trzymający geometrię pudła i detali. A jaka była (jest?) jakość chińskiego montażu siódemek od Schlesiena, wielu z nas widziało. Rzecz gustu. Tak czy siak dwóch producentów tego samego modelu, i obaj z nie najgorszą sprzedażą... To tylko dowodzi potencjału naszego rynku. Który moim zdaniem wchłonie nawet typowo polski parowóz. Ale to już zupełnie, zupełnie inny temat.
 

Mawak

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 0 0
Czy kolega "siódemka" może rozszerzyć temat? Czy to znów jakaś wielka tajemnica?
 
Ostatnio edytowane:

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
Czy kolega "siódemka" może rozszerzyć temat? Czy to znów jakaś wielka tajemnica?
Tajemnica bądź nie mam wrażenie, że cokolwiek nie wychodzi to ludzie narzekają więc może dlatego w tym roku w katalogach jest troszkę mniej.

Problemem naszym jest to, że jaki kolwiek model by nie wyszedł to narzekamy. Mamy dwie siódemki - narzekamy bo jedna be, a druga fe. Mamy sporo taboru z nowych form to jest marudzenie, a czemu tak, a nie inaczej...

Każdy by chciał dla siebie: ET22 takie i śmakie.

Prawdą jest to, że będzie to co będzie i co już dawno jest zaplanowane w jakości bardzo dobrej więc nie ma co narzekać. Rozumiem wpadki jak MTB czy Heris ale o błędach nie mówię. Mówię tylko o tym, że gdy ktoś coś robi coś dla nas to wylewa się na niego pomyje. Która firma by to nie była...

Taka alegoria do tej całej dyskusji od kilku stron.

Mawak nie odbierz tego jako komentarza do Ciebie. Luty krótszy więc nie przyjdzie długo czekać ale myśle, że niektórym przypasuje do kolekcji :D
 

zember

Aktywny użytkownik
Reakcje
39 0 0
Wznowione węglarki w sklepach są wystarczy dobrze poszukać. W jednym ze sklepów z Gdańska występują pod starym oznaczeniem. Zamawiałem 58725 a przyszedł 58725-2. Jest też błąd w oznaczeniu, na pudełku jest Eas-x a na wagonie Eaos, może dlatego tak cicho o tym wznowieniu?
Do mnie również dotarła wczoraj wznowiona węglarka PIKO oznaczona serią Eaos. Oznaczenie jest błędne moim zdaniem.
Poprzednia seria była oznaczona jako Eas co odpowiada wagonom typu 401W i model rzeczywiście ten wagon przypomina, z niewielkimi odstępstwami.
Natomiast serią Eaos oznaczano wagony 401Wb, które mają jednak inną budowę, łatwo to dostrzec - drzwi z przetłoczeniami, wsporniki pionowe przez całą wysokość itp.
Wiedzę czerpię z Atlasu Wagonów Towarowych.
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
174 10 4
Chciałbym zwrócić uwagę na pół nowość PKP, z racji,że PKP Cargo posiada większościowy pakiet AWT, Roco przygotowało coś takiego: :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 154

Podobne wątki