• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
juz sa ACME te Skody dostepne:
http://www.modellbahnshop-lippe.com...2-0-0-0-24-5-2-0-gatt-gb-p-0/ein_produkt.html

Na razie "goryle" ale w fajowym malowaniu jak kiedys PIKO.

Ja juz wrzucilem do koszyka jeden zielony i czekam na te Skody z prostym przodem (163?)

PS. wlasnie niedawno z Tatrzanskiej Lomnicy wrocilem i regio jeta tam i z powrotem ciagnela taka Skoda, a w powrotej drodze EC PKP z Budapesztu w Ostrawie przyciagnela 380. Kurcze ale bym chcchail zeby kto zrobil 380 - Roco nawet mialo w katalogu z rok temu ale zreygnowalo.

jakby jeszcze ACME zrobilo podwojne ZSSK Cargo to zielone przegubowe z dwoch Skod to bym bym super happy! Uwielbiam czeskie loki.
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
RegioJet w Tatrzańskiej Łomnicy... No no, mają rozmach

sorki

jechalismy Warszawa Ostrawa - EC Polonia - potem Regio Jet do Poprad - i potem Elktricka do Lomnicy

btw. jakby ktos jechal to polecam regio jet business - tylko 10 euro doplaty a masz przedzial 4 osobowy z fotelami prezesowskimi i darmowe picie
[DOUBLEPOST=1487277430][/DOUBLEPOST]
Ktoś już zrobił, na drehscheibe jest o niej dyskusja, a tu można kupić
https://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/elektricka-lokomotiva-380-002-6-cd-ho-20266
Jedna z fotek, a na temat jakości to już musisz poczytać.


o kurcze super - poczytam i moze zakupie - swoja droga jakie jest napiecie w Ostrawie? bo jak czekalismy na EC Varsowia to przyjechal jakis EC do Krakowa na EP09 a potem nasz na 380 - maja tam 3KV?
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
792 87 8
RegioJet w Tatrzańskiej Łomnicy... No no, mają rozmach
Kiedys owszem bylo polaczenie do Tatrzańskiej Łomnicy poza "elektriczka", ale tam jezdzily diesle i pod konice jakies szynobusy. KIlka lat temu polaczenie zamkneli. Bylem w TL w ostatnio w 2014 nie widzialem nic procz "elektriczki".
Nawiasem w 2009 udalo mi sie przejechac trase z Strbskiego do Smokovca w kabinie maszynisty. Ustawilem sie z aparatem, a pan mnie zobaczyl to po chwili zaprosil do srodka. Przed koncowa stacja musialem sie ewakuowac by mnie pani dyzurna ruchu nie zobaczyla.:cenzura:
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
Kiedys owszem bylo polaczenie do Tatrzańskiej Łomnicy poza "elektriczka", ale tam jezdzily diesle i pod konice jakies szynobusy. KIlka lat temu polaczenie zamkneli. Bylem w TL w ostatnio w 2014 nie widzialem nic procz "elektriczki".
Nawiasem w 2009 udalo mi sie przejechac trase z Strbskiego do Smokovca w kabinie maszynisty. Ustawilem sie z aparatem, a pan mnie zobaczyl to po chwili zaprosil do srodka. Przed koncowa stacja musialem sie ewakuowac by mnie pani dyzurna ruchu nie zobaczyla.:cenzura:

Jezdzi dalej. Masz na stacji w Lomnicy Elktriczke ktora jedzie do Smokovca gdzie jest wieksza stacja przesiadkowa i tam sie przesiadasz na druga elektriczke do Strebskie Plesa albo w druga strone do Popradu.
Natomiast w Tatrzanskiej jest jeszcze na tej samej stacji drugi tor koncowy obok elektriczki ktorym jesli spalinowka do Studennego Potoku. I tam znou masz skomunikowanie z pociagiem lokalnym takim samym ambo do Kezmarok albo do Popradu.

Jeszcze z z ciekawostek to ze Strebskiego Plesa mozesz pojechac z tej samej stacji koncowej na ktorej dojzdzasz elektriczka do Strba w dol takim elektrycznym pociagiem starodwnym z lancuchem to sie chyba nazywa (bo sa takie ostre spadki ze by nie mial przyczepnosci).

Wszystkie linie sa swietnie utrzymane maja takt godzinny albo czestszy przez caly dzien i sa tanie.

Nie wiem na czym polega ze nawet u Slowakow sie da a u nas wszystko musza pozamykac, pordzewiec i powymieniac na jakies plastikowe G. z pesy zeby bylo "nowoczesnie'.

PS. Ta "lancuchowa" kolej ze Strbskiego do Strby to jest taka:


Wg. mnie kazdy fan kolei nawet jak nie lubi gor i nie jezdzi nanartach powinien absolutnie zaliczyc wszystkie trasy kolejowe w wysokich tatrach.

Ceny to chyba na trase powyzej 30km to jakies 2.5 EUR. W sumie jak iczylem to wszystkich torow po ktorych mozna jechac jest cos po 60km wiec raczej kazdego bedzie stac.

Aha chyba jednak raczej fajniej zima to zrobic jak jest wszystko osniezone.

Pozdrowienia
 
Ostatnio edytowane:

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.588 19 1
Trasę z Tatrzańskiej Łomnicy do Strbskiego Plesa przejechałem wiele razy. Kiedyś wyglądała zupełnie inaczej niż teraz. Przebiegała głównie przez piękny las. Niestety w 2004 r. wydarzyła się katastrofa, która na trwałe zmieniła wygląd tego miejsca :( Wiele miejsc będących w środku lasu zmieniło się w ... polany ... Cóż, siły natury ...


http://portaltatrzanski.com/aktualnosci/item/940-jdwanascie-lat-od-wielkiej-wichury-film
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
dzieki za wyjasnienie bo sam sie od dawna zastanawialaem co sie stalo - miedzy lomnica, smokowcami az prawie pod strebskie, no moze do 5 km od strebskiego wyglada troche jakby jakas "Tunguska" sie wydrzyla.

Ale nie jest tak tragicznie, bo drzewa wszedzie sa tylko male bo las rosnie powoli, za to sa genialne widoki jak sie jedzie elektriczka i widac na przestrzal przy czystym powietrzu w dol w strone Popradu wszystko na 20-25 km :)
 

ostradik

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
juz sa ACME te Skody dostepne:
http://www.modellbahnshop-lippe.com...2-0-0-0-24-5-2-0-gatt-gb-p-0/ein_produkt.html

Na razie "goryle" ale w fajowym malowaniu jak kiedys PIKO.

Ja juz wrzucilem do koszyka jeden zielony i czekam na te Skody z prostym przodem (163?)

PS. wlasnie niedawno z Tatrzanskiej Lomnicy wrocilem i regio jeta tam i z powrotem ciagnela taka Skoda, a w powrotej drodze EC PKP z Budapesztu w Ostrawie przyciagnela 380. Kurcze ale bym chcchail zeby kto zrobil 380 - Roco nawet mialo w katalogu z rok temu ale zreygnowalo.

jakby jeszcze ACME zrobilo podwojne ZSSK Cargo to zielone przegubowe z dwoch Skod to bym bym super happy! Uwielbiam czeskie loki.
To jest original 150 a nie fajova 350 jak od PIKO. W ACME dałi rade.....
Wolałbym żeby Regiojet jeździł v Polsce a nie v Czechach.....Dopiero wtedy byś widział pozytywy jejich działań :mad:
I tak v Ostrawie jest napiecie 3 kV v drodze do Wiednia aż do stacji Nedakonice. Stamtąd do Břeclavi jest 25kV....
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
To jest original 150 a nie fajova 350 jak od PIKO. W ACME dałi rade.....
Wolałbym żeby Regiojet jeździł v Polsce a nie v Czechach.....Dopiero wtedy byś widział pozytywy jejich działań :mad:
I tak v Ostrawie jest napiecie 3 kV v drodze do Wiednia aż do stacji Nedakonice. Stamtąd do Břeclavi jest 25kV....
pozytywy to już widzę. Bilet warszawa ostrava na polonia druga klasa około 200 pln za osobę. Za regiojet business class ostrava poprad 30 euro.
oba kupione w kasie tuz pred wyjazdem.

w polonii brak warsu bo "się popsuł"
 

asap2u

Aktywny użytkownik
Reakcje
220 2 0
PIKO przyspiesza. LokoMotyw podaje , że zapowiadane na drugi kwartał wagony Goerlitz 88 w malowaniu Przewozów Regioalnych ukażą się wcześniej (razem z SU45-263).

"Najbliższa dostawa PIKO:
96304 - Lokomotywa spalinowa SU45-263 PKP ep.V;
97059/60 - Wagon piętrowy Przewozy Regionalne ep.VI; stacja Leszno"
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Do sklepu Lokomotyw dotarły już pierwsze SU45-263.
Zdjęcia zalinkowane z ich profilu na Facebook'u:



Mam wrażenie, że na 2 fotce jeden z ryfli po lewej(3 od dołu) jest trochę za długi o_O

Lokomotyw podaje też, że rozpoczyna sprzedaż Bohuna: "97059/60 - Wagon piętrowy Przewozy Regionalne ep.VI; stacja Leszno"
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
Przyznam ze PIKO idzie do przodu. Takie lapmpy i ogolna jakosc jak powyzej to juz jest co najmniej dobrze. Dalej twierdze ze to nie jest SM, no ale jesli ET22 od PIKO bedzie jeszcze lepsza to juz nie bedzie co bardzo narzekac (tak jak ja narzekam na EU07 PIKO).

Chyba sobie saka SU45 zaraz zamowie choc nie interesuja mnie spalinowozy.
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.724 443 99
Przyznam ze PIKO idzie do przodu. Takie lapmpy i ogolna jakosc jak powyzej to juz jest co najmniej dobrze. Dalej twierdze ze to nie jest SM, no ale jesli ET22 od PIKO bedzie jeszcze lepsza to juz nie bedzie co bardzo narzekac (tak jak ja narzekam na EU07 PIKO).

Chyba sobie saka SU45 zaraz zamowie choc nie interesuja mnie spalinowozy.
Szczerze mówiąc nie rozumiem w czym "ogólna jakość" EU07 PIKO była inna od tej jaką nagle dostrzegłeś w SU45 od tego samego producenta. Trąbki te same, jakość montażu ta sama, jakość materiałów też, uproszczenia na podobnym poziomie. OK, lampy poprawili, ale nie uważam, aby reflektory w PIKO EU07 kwalifikowały "ogólną jakość" tamtego modelu jako gorszą niż tą, którą zauważasz w SU45 (tymbardziej, że wymiana tych reflektorów to nie problem - choćby od pana Zbyszka Kluby). Dodam, że ani SU45 od PIKO ani EU07 nie mają otwieranych drzwi jak w modelu EU07 od SM, nie mają też takiej kabiny jak w SM, amortyzowanych zderzaków, nie mają lusterek... i można ciągnąć tak dalej... Czepiłeś się tego EU07 od PIKO jak rzep psiego ogona i przy każdej okazji oznajmiasz to światu. Mnie osobiście to już zaczyna irytować.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 18
Tabor 154

Podobne wątki