Jeżeli chodzi o EU05 to "było"...
EU05 były w Gliwicach, zanim zabrano je do Warszawy.
Jeśli mowa o EU05 (a konkretnie planowanej EU05-22 z MTB) to według
MD Kolejowej Klatki:
EU05-22 (rok produkcji 1961 - Skoda Pilzno (Czechosłowacja), oznaczenie fabryczne 44E, 4328 )
Służba (jako EU05):
1961-04-05 [PKP] MD Warszawa Odolany
(1963-01-……) [PKP] ME Łódź Olechów (delegacja)
1963-07-19 [PKP] MD Warszawa Odolany
1971-01-01 [PKP] MD Warszawa Wola
1972-08-05 [PKP] MD Warszawa Olszynka Grochowska
1973-10-02 Przebudowa przekładni w ZNTK Gdańsk
Od 1973-10-02 jako EP05-22 w [PKP] MD Warszawa Olszynka Grochowska - i dalej w Warszawie aż do 1999-09-01 (zdjęta ze stanu 2000-04-26).
Lokomotywa ostatecznie (jako EP05-22 od (maja?) 2000 roku stała się pomnikiem techniki przy lokomotywowni Kraków Prokocim:
http://www.1435.pl/pomniki-techniki-eu05-22/ w 2003 roku odmalowana - staraniem pracowników miejscowego depo, przywrócono jej historyczne malowanie oraz pierwotne numery EU05-22 (ostatnia informacja pocjhodzi z załączonego wyżej linku).
A od siebie dopiszę, że nie bardzo rozumiem zdjęć w linku ze strony
www.1435.pl gdyż mamy tam zdjęcie pomarańczowej EP05-22 z 1999 roku (ex. EU05-22), a niżej stareńką, jeszcze zielono-zieloną zmachraną życiem niby EU05-22 z 2013 roku przed lokomotywownią Kraków Prokocim... czy to raczej nie jest inna EU05? Przecież skoro to miałaby być EU05-22 to jak to możliwe, że jest zielono-zielona w tak kiepskim stanie, skoro była przerobiona na EP05-22 co widać na zdjęciach z 1999 roku /pomarańczowa/. Może ktoś to wyjasnić?