• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Ale jeśli wyjdzie jako 217 to trochę kiszka by była, bo to ma być wersja z dłuższą ramą z tego co wiem.

Dodam, że po premierze EP05 i EU05 w TT na stronie MTB Model Polska pojawiły się zapowiedzi lokomotyw elektrycznych PKP w skali H0 - EU05-22 (zielono-zielona) i EP05-15 (pomarańczowa EP, z gniazdami sterowania wielokrotnego). Ale żadnego terminu, ani epok tam nie podali /jak zwykle zresztą/.
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
680 54 1
Ale jeśli wyjdzie jako 217 to trochę kiszka by była, bo to ma być wersja z dłuższą ramą z tego co wiem.

Dodam, że po premierze EP05 i EU05 w TT na stronie MTB Model Polska pojawiły się zapowiedzi lokomotyw elektrycznych PKP w skali H0 - EU05-22 (zielono-zielona) i EP05-15 (pomarańczowa EP, z gniazdami sterowania wielokrotnego). Ale żadnego terminu, ani epok tam nie podali /jak zwykle zresztą/.
Mam nadzieję, że modele EP05 będą trzymały się skali i wymiarów, a także poziomem wykonania będą zbliżone do naszych siódemek Schlesienmodelle, bo sam chętnie przygarnął bym pomarańczowego grzechotnika, a nawet dwa (z rożnymi numerami). Numer i przydział obojętny... :podstepny:
...
;):LOL:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
Rozumiem, że kolega 'pili' :) do postu kolegi Cocu, który chyba jako pierwszy napisał, że ich Gabryśka nie trzyma wymiarów? :D
Naprawdę z nią tak źle?
Jeśli ktoś, będąc nabywcą modelu nie widzi jego wad, to znaczy że wszystko jest z nim w porządku a nabywca cieszy się z zakupu. Jeśli jednak dostrzega się wady, albo jeśli wychodzi na to, tak jak w powyższym przypadku, że jeden z podstawowych wymiarów jest o dużo za duży co zmienia proporcje modelu, to jest źle. Ale jeśli nabywca tego nie widzi a model mu się podoba, to wracamy do początku mojej wypowiedzi, czyli że wszystko jest okej. Nie ma modeli idealnych, są tylko mniej i bardziej odpowiadające oryginałowi, oraz nabywca ocenia co z wad akceptuje i mu nie przeszkadza, a co nie.

A tak na marginesie. Mimo wad modeli MTB o jakich pisałem, kupiłem wszystkie dotychczas wydane przez nich lokomotywy 182 i 163.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Jeśli ktoś, będąc nabywcą modelu nie widzi jego wad, to znaczy że wszystko jest z nim w porządku a nabywca cieszy się z zakupu. Jeśli jednak dostrzega się wady, albo jeśli wychodzi na to, tak jak w powyższym przypadku, że jeden z podstawowych wymiarów jest o dużo za duży co zmienia proporcje modelu, to jest źle. Ale jeśli nabywca tego nie widzi a model mu się podoba, to wracamy do początku mojej wypowiedzi, czyli że wszystko jest okej. Nie ma modeli idealnych, są tylko mniej i bardziej odpowiadające oryginałowi, oraz nabywca ocenia co z wad akceptuje i mu nie przeszkadza, a co nie.
Nie no, rozumiem. Pytałem o konkretne wymiary - ile tego błędu jest?
...a duże to różnice? Aż tak wali po oczach?
...bo skoro kolega zaraz potem dodaje iż:
A tak na marginesie. Mimo wad modeli MTB o jakich pisałem, kupiłem wszystkie dotychczas wydane przez nich lokomotywy 182 i 163.
...to rozumiem że - jakby to napisać - da się te wady przeżyć :)
 
B

bobby74

Gość
@CoCu kiedyś pisał o tym. W obu przypadkach lekko 2mm na szerokości. Widać gołym okiem, że proporcje nie grają, choć wszystko jak powyżej napisano jest zależne od tolerancji właściciela :) i ewentualnych trików.
Ja w swoim 182 założyłem pełny zgarniacz i dodałem sprzęgi powietrzne - chociaż producent takowych w ogóle nie przewidział - na jednym czole i moim subiektywnym zdaniem mordka stała się bardziej podłużna w porównaniu do stanu prosto ze sklepu. Wrażenie czysto subiektywne, bo milimetrów nie ująłem, ale moim zdaniem jest lepiej.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
te 2mm to ponad 17cm w oryginale... ale może się jednak zdecyduję jeśli wyjdzie coś ciekawego z serii x6x kolei czeskich lub słowackich w typowym malowaniu z epoki piątej.
Czeskie 362 lub 363 będą pasować do "Polonii" czy "Sobieskiego" złożonego z dostępnych modeli wagonów polskich czy austriackich w odpowiednim malowaniu.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
To ciekawe jak im ST43 wyjdzie :)
te 2mm to ponad 17cm w oryginale...
Hmm... te 2mm to jednak sporo. Gdyby było to na długości - to znośnie. Ale na szerokości to już w miarę jednak rzuca się w oczy - szczególnie jak ktoś dobrze zna daną lokomotywę. Trochę wstyd jak na model z XXI wieku za kilka ładnych stówek. Kiedyś ktoś świadomie skracał wagony na długości 1:100 :) ale aby pogrubaszać na szerokości to już przesada.
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
680 54 1

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Jeżeli chodzi o EU05 to "było"...;)

EU05 były w Gliwicach, zanim zabrano je do Warszawy.:kawa:
Jeśli mowa o EU05 (a konkretnie planowanej EU05-22 z MTB) to według MD Kolejowej Klatki:

EU05-22 (rok produkcji 1961 - Skoda Pilzno (Czechosłowacja), oznaczenie fabryczne 44E, 4328 )

Służba (jako EU05):

1961-04-05 [PKP] MD Warszawa Odolany
(1963-01-……) [PKP] ME Łódź Olechów (delegacja)
1963-07-19 [PKP] MD Warszawa Odolany
1971-01-01 [PKP] MD Warszawa Wola
1972-08-05 [PKP] MD Warszawa Olszynka Grochowska
1973-10-02 Przebudowa przekładni w ZNTK Gdańsk

Od 1973-10-02 jako EP05-22 w [PKP] MD Warszawa Olszynka Grochowska - i dalej w Warszawie aż do 1999-09-01 (zdjęta ze stanu 2000-04-26).

Lokomotywa ostatecznie (jako EP05-22 od (maja?) 2000 roku stała się pomnikiem techniki przy lokomotywowni Kraków Prokocim: http://www.1435.pl/pomniki-techniki-eu05-22/ w 2003 roku odmalowana - staraniem pracowników miejscowego depo, przywrócono jej historyczne malowanie oraz pierwotne numery EU05-22 (ostatnia informacja pocjhodzi z załączonego wyżej linku).

A od siebie dopiszę, że nie bardzo rozumiem zdjęć w linku ze strony www.1435.pl gdyż mamy tam zdjęcie pomarańczowej EP05-22 z 1999 roku (ex. EU05-22), a niżej stareńką, jeszcze zielono-zieloną zmachraną życiem niby EU05-22 z 2013 roku przed lokomotywownią Kraków Prokocim... czy to raczej nie jest inna EU05? Przecież skoro to miałaby być EU05-22 to jak to możliwe, że jest zielono-zielona w tak kiepskim stanie, skoro była przerobiona na EP05-22 co widać na zdjęciach z 1999 roku /pomarańczowa/. Może ktoś to wyjasnić?
 
Ostatnio edytowane:

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 0 0
Zacytuje Ci Twój własny wpis:
"w 2003 roku odmalowana - staraniem pracowników miejscowego depo, przywrócono jej historyczne malowanie oraz pierwotne numery EU05-22"
można podejrzewać że historyczne = zielone
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 51
Tabor 209

Podobne wątki