• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.163 98 2
Na temat Gasów od TMF padło już na tym forum wiele słów...
Miałem dwa takie wagony- niestety cena w odniesieniu do jakości to dramat.
Wg mnie "jakość" TMF zatrzymała się po wydaniu wagonów pocztowych- udany produkt w moim odczuciu. Posiadam jeden wagon.
Wagony 120A w sporej części okazały się kolejnym kosztownym babolem. Z bólem zrezygnowałem z zakupu wagonu z interesującym mnie przydziałem. Po prostu nie dało się na to patrzeć (co udokumentowałem na zdjęciach).
Tabloty w końcowej fazie produkcji (ileż to już razy miał być oficjalny koniec ich wydawania, a i tak po cichu pojawiały się kolejne serie), to również kłopoty (m.in. odpadające wózki, bardzo widoczne ślady kleju, etc.). Niestety wózki w porównaniu z pudłem pozostawiają wiele do życzenia. Miałem kilka wagonów, zostały dwa z uwagi na malowanie (RP, PMT)
Mam mimowolne wrażenie, że dla TMF zaczął liczyć się zysk, a nie jakość. Dziś mam bardzo duży dystans do tej manufaktury i nie planuje dalszych zakupów. A już na pewno nie na odległość. Szkoda nerwów i rozczarowania.
Nie wypowiadam się jedynie na temat SN61, bo nie miałem bezpośredniego kontaktu z tym modelem. Widziałem go jedynie z dalszej odległości i na zdjęciach.

Wagon Gags jest mi szczególnie bliski. Finansowo zabolało, ale postawiłem na jakość od FRED`a. Nie żałuje. Przynajmniej patrzę na ten wagon z przyjemnością.
Modela ala Gags to niestety kolejny dramat... zarówno jakościowy i cenowy.

To tak kilka słów ode mnie.
 
Ostatnio edytowane:

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.776 179 15
Zazwyczaj nie udzielam się o jakości wagonów, ale swoją drogą faktycznie ich trochę przerobiłem, mam pewne uwagi do Gags-a z TMF, to słaba jakość wózków ( kilka mi się dosłownie rozwaliło w rękach, bo są klejone na kropelkę), poza tym wszelkie detale typu schodki itd również klejone na ową kropelkę, często odpadają. Można inaczej rozwiązać mocowania. Ogólnie pudło nie jest złe, bo najlepsze z tych wszystkich jakie dotychczas wyszły rodem z żywic czy innego materiału plastyko podobnego ( nie ujmuję tu FRED-a, bo nie ta "liga" ), ale za tą cenę jakość powinna być lepsza, albo cena o połowę niższa.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
282 35 1
Odnośnie wagonu HRS6389 ( Wagon kryty serii Gkks-tx, typ 223K/1, PKP/OPW ep.IVc) czy można go użyć w składzie z połowy lat 90 (pomijam daty rewizji)?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Odnośnie wagonu HRS6389 ( Wagon kryty serii Gkks-tx, typ 223K/1, PKP/OPW ep.IVc) czy można go użyć w składzie z połowy lat 90 (pomijam daty rewizji)?
To już chyba bez "-x", i rzutem na taśmę. Bo PKP w ramach odmładzania taboru [a raczej z związku w malejącą ilością przewozów] na przełomie 80/90tych zaczęło masowo pozbywać się tych wagonów [np demolka pociągu w "Psach"], więc 1995 to chyba ostateczna granica. Zapytaj Ryśka Boduszka. On ma w głowie kilka takich dat RIP.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
Z tego co pamiętam to wspólny park wagonów towarowych krajów wschodnioeuropejskich OPW zostało rozwiązany w 1991 roku i po tym roku znak OPW na wagonach zaczęto zamalowywać. Do parku wspólnych wagonów OPW, który powstał w 1963 roku należały wagony kolei DR, PKP, CSD, MAV, CFR, BDZ i SZD. I były to tylko wagony kryte i węglarki normalnej budowy. (dla porównania zachodni wspólny park wagonów "EUROP" funkcjonował do 1999 roku i oprócz normalnych węglarek i krytych w tym parku były tez samowyładowcze 2- osiowe , kryte specjalnej budowy oraz platformy normalnej budowy)
Odnośnie wagonów typu 23K to już w 1994 roku spotkanie w pociągu takiego wagonu były bardzo incydentalne, ale za to na niektórych stacjach towarowych wagony te zalegały aż do przełomu lat 90tych i 2000-nych...
Symbol "-x" zaczął znikać z wagonów torowych PKP gdzieś od 1993 roku.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Czyli przyjmując, że chcemy mieć kilka wagonów 23K w składzie to musimy taki skład umiejscowić gdzieś tak do lat 1992-1993 maksymalnie, tak ?
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.499 35 0
Odnośnie modeli Gagsa z TMF.
Ja po długim namyśle kupiłem model Gagsa z napisem zboże bo od dawna "chodził mi po głowie" i trafiłem chyba na dobry wypust. Napisy w pełni czytelne, pełna trwałośc detali, własności jezdne bardzo dobre nawet na dość ciasnych łukach. Na zdjęciach model nie wyglądał powalająco ( zdjęcia pokazywały barwę pudła w odcieniu ciemnej czekolady) jednak po wyjęciu z pudełka i obejrzeniu jest dobry.......po patynowaniu będzie bardzo dobry jesli chodzi o preferowaną wizję wagonu używanego. Piszę tylko o 1 wagonie jaki mam z TMF nie wiem jak to szerzej wygląda ale mój Gags jest po prostu dobrym modelem. Cena wysoka jednak szczerze produkt oryginały ZNTK Ostrów i napis zboże skusił mnie do decyzji. Model jaki posiadam ma KKK.
Co do modeli z RR uważam, że jakościowo jest to wysoka półka a cena już zupełnie przystępna. Modele mają wiele filigranowych detali wykończenia i sa dobrą bazą do wykonania przeróbek np. z pomostem i budką. Minus za malowane ryfle na dachu plus za resztę na poziomie Brawy.
 
Ostatnio edytowane:

baktrian

Aktywny użytkownik
Reakcje
173 3 0
Mam 3 Gags-y z TMF. Może nie wszystko jest idealne,ale nie narzekam.Stopnie mimo,że przyklejone łatwo się dały wyprostować,jeżdżą dobrze nawet po ciasnych łukach. O cenie nie dyskutuje, chciałem mieć, więc mam.
WP_20160831_18_23_19_Pro.jpg
 

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
77 1 0
Ja też mam trochę taboru od TMF z jednych jestem zadowolony z drugich trochę mniej. Zaczęło się kiepsko bo zamówiony zestaw falnsów przyszedł niestety w częściach czego winą było już wspominane klejenie na kropelkę. Niestety wagony były za delikatne i po prostu się rozpadły. W 120A miałem problem że buda była za wysoko osadzona, ale zwróciłem do poprawki i zostało to skorygowane. Chodź wiadomo nie po to się kupuję tak drogi wagon, żeby go od razu zwracać do poprawek. Gagsy i pocztowego mam z kolejnego wypustu i nie mogę się do nich jakoś przyczepić. Od niedawna jestem też posiadaczem dwóch SN61 i oprócz krzywych barierek w dwóch miejscach wagon motorowy jest wykonany na prawdę wzorowo.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Są jakieś nowe wieści na temat wagonów 23K od Rivarossi ?
Odnośnie wagonu HRS6389 ( Wagon kryty serii Gkks-tx, typ 223K/1, PKP/OPW ep.IVc) czy można go użyć w składzie z połowy lat 90 (pomijam daty rewizji)?
A'propos tych modeli - w modelmanii zakualizowano datę ukazania się tych IV-to epokowych modeli 23K na 15 kwiecień 2017 r.
 

Krzychu 126

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
A'propos tych modeli - w modelmanii zakualizowano datę ukazania się tych IV-to epokowych modeli 23K na 15 kwiecień 2017 r.
Według tego co zostało napisane na forum jakiś czas temu, te wagony nie ukażą się w tym roku.
Link z news'em ze strony SK-MODEL jest datowany na sierpień, a dopiero w późniejszym czasie była informacja o przesunięciu wydania tych modeli na rok następny.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Dobrze, że wogóle się ukażą. A czy w tym, czy w następnym to już da się przeżyć :) Wstępnie z tego co DRACULA pisał, można było spodziewać się najgorszego (że wogóle nie wyjdą).
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Z fanpage Lokomotyw:
Od jutra (9.11.) w sprzedaży pierwsza nowość PKP firmy Tillig z katalogu "jesień 2016".
Wagon osobowy Bdmnu PKP kl. 2 stacja Warszawa Grochów;
Typ Bautzen Z2B - malowanie fabryczne (idealnie pasuje do wcześniej wydanego zestawu nr kat. 501536. Cena 200 zł.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 51
Tabor 209

Podobne wątki