• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
Na temat Gasów od TMF padło już na tym forum wiele słów...
Miałem dwa takie wagony- niestety cena w odniesieniu do jakości to dramat.
Wg mnie "jakość" TMF zatrzymała się po wydaniu wagonów pocztowych- udany produkt w moim odczuciu. Posiadam jeden wagon.
Wagony 120A w sporej części okazały się kolejnym kosztownym babolem. Z bólem zrezygnowałem z zakupu wagonu z interesującym mnie przydziałem. Po prostu nie dało się na to patrzeć (co udokumentowałem na zdjęciach).
Tabloty w końcowej fazie produkcji (ileż to już razy miał być oficjalny koniec ich wydawania, a i tak po cichu pojawiały się kolejne serie), to również kłopoty (m.in. odpadające wózki, bardzo widoczne ślady kleju, etc.). Niestety wózki w porównaniu z pudłem pozostawiają wiele do życzenia. Miałem kilka wagonów, zostały dwa z uwagi na malowanie (RP, PMT)
Mam mimowolne wrażenie, że dla TMF zaczął liczyć się zysk, a nie jakość. Dziś mam bardzo duży dystans do tej manufaktury i nie planuje dalszych zakupów. A już na pewno nie na odległość. Szkoda nerwów i rozczarowania.
Nie wypowiadam się jedynie na temat SN61, bo nie miałem bezpośredniego kontaktu z tym modelem. Widziałem go jedynie z dalszej odległości i na zdjęciach.

Wagon Gags jest mi szczególnie bliski. Finansowo zabolało, ale postawiłem na jakość od FRED`a. Nie żałuje. Przynajmniej patrzę na ten wagon z przyjemnością.
Modela ala Gags to niestety kolejny dramat... zarówno jakościowy i cenowy.

To tak kilka słów ode mnie.
 
Ostatnio edytowane:

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15
Zazwyczaj nie udzielam się o jakości wagonów, ale swoją drogą faktycznie ich trochę przerobiłem, mam pewne uwagi do Gags-a z TMF, to słaba jakość wózków ( kilka mi się dosłownie rozwaliło w rękach, bo są klejone na kropelkę), poza tym wszelkie detale typu schodki itd również klejone na ową kropelkę, często odpadają. Można inaczej rozwiązać mocowania. Ogólnie pudło nie jest złe, bo najlepsze z tych wszystkich jakie dotychczas wyszły rodem z żywic czy innego materiału plastyko podobnego ( nie ujmuję tu FRED-a, bo nie ta "liga" ), ale za tą cenę jakość powinna być lepsza, albo cena o połowę niższa.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
293 35 1
Odnośnie wagonu HRS6389 ( Wagon kryty serii Gkks-tx, typ 223K/1, PKP/OPW ep.IVc) czy można go użyć w składzie z połowy lat 90 (pomijam daty rewizji)?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Odnośnie wagonu HRS6389 ( Wagon kryty serii Gkks-tx, typ 223K/1, PKP/OPW ep.IVc) czy można go użyć w składzie z połowy lat 90 (pomijam daty rewizji)?
To już chyba bez "-x", i rzutem na taśmę. Bo PKP w ramach odmładzania taboru [a raczej z związku w malejącą ilością przewozów] na przełomie 80/90tych zaczęło masowo pozbywać się tych wagonów [np demolka pociągu w "Psach"], więc 1995 to chyba ostateczna granica. Zapytaj Ryśka Boduszka. On ma w głowie kilka takich dat RIP.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.784 37 1
Z tego co pamiętam to wspólny park wagonów towarowych krajów wschodnioeuropejskich OPW zostało rozwiązany w 1991 roku i po tym roku znak OPW na wagonach zaczęto zamalowywać. Do parku wspólnych wagonów OPW, który powstał w 1963 roku należały wagony kolei DR, PKP, CSD, MAV, CFR, BDZ i SZD. I były to tylko wagony kryte i węglarki normalnej budowy. (dla porównania zachodni wspólny park wagonów "EUROP" funkcjonował do 1999 roku i oprócz normalnych węglarek i krytych w tym parku były tez samowyładowcze 2- osiowe , kryte specjalnej budowy oraz platformy normalnej budowy)
Odnośnie wagonów typu 23K to już w 1994 roku spotkanie w pociągu takiego wagonu były bardzo incydentalne, ale za to na niektórych stacjach towarowych wagony te zalegały aż do przełomu lat 90tych i 2000-nych...
Symbol "-x" zaczął znikać z wagonów torowych PKP gdzieś od 1993 roku.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Czyli przyjmując, że chcemy mieć kilka wagonów 23K w składzie to musimy taki skład umiejscowić gdzieś tak do lat 1992-1993 maksymalnie, tak ?
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.530 35 0
Odnośnie modeli Gagsa z TMF.
Ja po długim namyśle kupiłem model Gagsa z napisem zboże bo od dawna "chodził mi po głowie" i trafiłem chyba na dobry wypust. Napisy w pełni czytelne, pełna trwałośc detali, własności jezdne bardzo dobre nawet na dość ciasnych łukach. Na zdjęciach model nie wyglądał powalająco ( zdjęcia pokazywały barwę pudła w odcieniu ciemnej czekolady) jednak po wyjęciu z pudełka i obejrzeniu jest dobry.......po patynowaniu będzie bardzo dobry jesli chodzi o preferowaną wizję wagonu używanego. Piszę tylko o 1 wagonie jaki mam z TMF nie wiem jak to szerzej wygląda ale mój Gags jest po prostu dobrym modelem. Cena wysoka jednak szczerze produkt oryginały ZNTK Ostrów i napis zboże skusił mnie do decyzji. Model jaki posiadam ma KKK.
Co do modeli z RR uważam, że jakościowo jest to wysoka półka a cena już zupełnie przystępna. Modele mają wiele filigranowych detali wykończenia i sa dobrą bazą do wykonania przeróbek np. z pomostem i budką. Minus za malowane ryfle na dachu plus za resztę na poziomie Brawy.
 
Ostatnio edytowane:

baktrian

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 3 0
Mam 3 Gags-y z TMF. Może nie wszystko jest idealne,ale nie narzekam.Stopnie mimo,że przyklejone łatwo się dały wyprostować,jeżdżą dobrze nawet po ciasnych łukach. O cenie nie dyskutuje, chciałem mieć, więc mam.
WP_20160831_18_23_19_Pro.jpg
 

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 1 0
Ja też mam trochę taboru od TMF z jednych jestem zadowolony z drugich trochę mniej. Zaczęło się kiepsko bo zamówiony zestaw falnsów przyszedł niestety w częściach czego winą było już wspominane klejenie na kropelkę. Niestety wagony były za delikatne i po prostu się rozpadły. W 120A miałem problem że buda była za wysoko osadzona, ale zwróciłem do poprawki i zostało to skorygowane. Chodź wiadomo nie po to się kupuję tak drogi wagon, żeby go od razu zwracać do poprawek. Gagsy i pocztowego mam z kolejnego wypustu i nie mogę się do nich jakoś przyczepić. Od niedawna jestem też posiadaczem dwóch SN61 i oprócz krzywych barierek w dwóch miejscach wagon motorowy jest wykonany na prawdę wzorowo.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 443 99
Są jakieś nowe wieści na temat wagonów 23K od Rivarossi ?
Odnośnie wagonu HRS6389 ( Wagon kryty serii Gkks-tx, typ 223K/1, PKP/OPW ep.IVc) czy można go użyć w składzie z połowy lat 90 (pomijam daty rewizji)?
A'propos tych modeli - w modelmanii zakualizowano datę ukazania się tych IV-to epokowych modeli 23K na 15 kwiecień 2017 r.
 

Krzychu 126

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
A'propos tych modeli - w modelmanii zakualizowano datę ukazania się tych IV-to epokowych modeli 23K na 15 kwiecień 2017 r.
Według tego co zostało napisane na forum jakiś czas temu, te wagony nie ukażą się w tym roku.
Link z news'em ze strony SK-MODEL jest datowany na sierpień, a dopiero w późniejszym czasie była informacja o przesunięciu wydania tych modeli na rok następny.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 443 99
Dobrze, że wogóle się ukażą. A czy w tym, czy w następnym to już da się przeżyć :) Wstępnie z tego co DRACULA pisał, można było spodziewać się najgorszego (że wogóle nie wyjdą).
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Z fanpage Lokomotyw:
Od jutra (9.11.) w sprzedaży pierwsza nowość PKP firmy Tillig z katalogu "jesień 2016".
Wagon osobowy Bdmnu PKP kl. 2 stacja Warszawa Grochów;
Typ Bautzen Z2B - malowanie fabryczne (idealnie pasuje do wcześniej wydanego zestawu nr kat. 501536. Cena 200 zł.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 18
Tabor 209

Podobne wątki