• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.775 465 99
Falstart. Dwa wpisy wyżej już ten link został podany :) :
A Gagar, jak Gagar, jakościowo wygląda bez zmian... tak samo jak wszystkie pozostałe modele ST44 od Roco. Zieleń budy chyba ta sama co w ST44-199.
Gdyby dorobili punktowe czerwone, to już by było coś :) a tak - że tak powiem - podniety nie ma, bo do tej jakości już się przyzwyczaiłem z poprzednich wypustów (ST44-985).
No.... ale grzech nie kupić. W końcu to moja ulubiona epoka :)
 
Ostatnio edytowane:

mareknyc

Aktywny użytkownik
Reakcje
85 8 0
mam te same wrażenie,po wyjęciu nowego modelu z pudełka eu piko czy sm jeździły bez problemu
a gagar lubił się zatrzymywać na małych prędkościach.Mówię o wcześniejszym modelu roco st44.
Jazda była przeprowadzona na nowych torach modele prosto z pudełka.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.775 465 99
Nie każdy ma możliwość sprawdzenia przed zakupem, bo wiele osób zamawia wysyłkowo, a nie sądzę by ktoś w sklepie za nas to rzetelnie sprawdził - choć spytać można...
W takim wypadku zostaje procedura reklamacyjna. Ja liczę na łód szczęścia (że będzie OK).
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
71 1 0
Na przerywanie, pomaga przeczyszczenie kół (wewnętrznych powierzchni bocznych) i blaszek zbierających prąd. Nie wiem z czego Roco to robi, albo ile lat leży na magazynach, ale IMHO te blaszki tracą właściwości i słabo odbierają prąd. Podobna sytuacja jest w TKt2, większość ma problemy z odbiorem prądu, rzadko zdarza się egzemplarz, który jeździ dobrze.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.255 56 6
Na przerywanie, pomaga przeczyszczenie kół (wewnętrznych powierzchni bocznych) i blaszek zbierających prąd. Nie wiem z czego Roco to robi, albo ile lat leży na magazynach, ale IMHO te blaszki tracą właściwości i słabo odbierają prąd. Podobna sytuacja jest w TKt2, większość ma problemy z odbiorem prądu, rzadko zdarza się egzemplarz, który jeździ dobrze.
Zgadzam się z Karolem w 100%. Czyszczenie kół nie zawsze wystarczy, ciągle trzeba dodatkowo doginać blaszki i też je czyścić. Mam 4 gagariny przezaznaczone na rynek polski i wszystkie przerywały. Ale mam też jednego w barwach DR. Ten od zawsze jeździł idealnie. Nie wiem o co chodzi, przecież jest aż 6 osi odbierających prąd, a mimo to kłopoty pozostają. Wracając do modelu ST44-650. Otóż nie różni się on absolutnie niczym od modeli produkowanych przed laty. Zero nowości, zero poprawienia czegokolwiek. O czerwonych światłach nie wspominając. Dlatego model przerywa tak samo, jak poprzednie egzemplarze. Testowałem w sklepie 2 egzemplarze i zachowywały się identycznie. Jako że mam dosyć dłubania w gagarinach, czyszczenia, pieprzenia i instalowania kondensatorów - zrezygnowałem z zakupu. Jeszcze jedna uwaga. Wydaje się że bardzie opłaca się kupić model z fabrycznym dźwiękiem, który kosztuje ok 999 zł. Model bez dźwięku 300 zł mniej. Biorąc pod uwagę że do modelu analogowego trzeba i tak dokupić dek. jazdy, łatwo obliczyć że opcja z dźwiękiem jest tylko o 200 zł droższa. Niestety dźwięk to to same stare Zimo, brzmi cokolwiek staro i oczywiście buda rezonuje, tak jak dawniej, jednym słowem, lepiej chyba kupić analoga i za te cztery stówy wykosztować się na porządne ESU. Podsumowując: :(:confused::mad:
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
115 4 0
B

bobby74

Gość
Mój również nie ma problemu z zasilaniem. Na pierwszych krokach podczas ruszania i przed samym zatrzymaniem podczas hamowania delikatnie szarpie, jakby nie mógł się zdecydować czy przyspieszać, czy zwalniać :)
FullSizeRender1.jpg FullSizeRender2.jpg FullSizeRender3.jpg
 
Reakcje
0 0 0
Koledzy, miałem dzisiaj na Trybunałach okazję pooglądać sobie dokładnie 163 od MTB. Model nie wygląda tak tragicznie. Jednak lokomotywę można było tylko oglądnąć "solo". Bardzo bym prosił o wstawienie (jeśli ma ktoś taką możliwość) zdjęć tej lokomotywy z wagonami, najlepiej wykonanymi pod różnymi kątami. Chodzi mi o to, czy to poszerzone pudło powoduje wrażenie karykatury czy nie. Z góry dziękuję.
 
Ostatnio edytowane:
B

bobby74

Gość
Koledzy, miałem dzisiaj na Trybunałach okazję pooglądać sobie dokładnie 163 od MTB. Model nie wygląda tak tragicznie. Jednak lokomotywę można było tylko oglądnąć "solo". Bardzo bym prosił o wstawienie (jeśli ma ktoś taką możliwość) zdjęć tej lokomotywy z wagonami, najlepiej wykonanymi pod różnymi kątami. Chodzi mi o to, czy to poszerzone pudło powoduje wrażenie karykatury czy nie. Z góry dziękuję.
Wprawdzie nie mam tego loka, ale raczej karykatury nie będzie.
Robiłem podobny test z podczepionymi wagonami do mojej 182 STK od MTB - jest przewalona o 2mm na szerokości :)- podpiąłem węglarki, które w realu mniej więcej licują ze ścianami lokomotywy i nie wygląda to źle.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.775 465 99
Mój również nie ma problemu z zasilaniem. Na pierwszych krokach podczas ruszania i przed samym zatrzymaniem podczas hamowania delikatnie szarpie, jakby nie mógł się zdecydować czy przyspieszać, czy zwalniać :)
Zobacz załącznik 397199 Zobacz załącznik 397200 Zobacz załącznik 397201
Dzięki za foty. Ciekawe czy Roco jeszcze będzie ciągnęło temat IV-o epokowego Gagarina PKP w przyszłości. Ja bym chciał jeszcze wersję z trzydzielną żaluzją boczną z epoki IVb/c... ale wątpię. Szkoda, że 199 wyszedł z żółtym czołem i oznaczeniami z lat 90-tych, bo byłby w sam raz :)
[DOUBLEPOST=1466399596][/DOUBLEPOST]
Jeżeli już miałbym na coś liczyć, to bardziej na łut szczęścia. W trzyliterowym wyrazie, dwa błędy.. ;)
Słowa rzadko używane przeze mnie, ale fakt - nie sprawdziłem w słowniku :X3:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.448 291 41
Zgadzam się z Karolem w 100%. Czyszczenie kół nie zawsze wystarczy, ciągle trzeba dodatkowo doginać blaszki i też je czyścić. Mam 4 gagariny przezaznaczone na rynek polski i wszystkie przerywały. Ale mam też jednego w barwach DR. Ten od zawsze jeździł idealnie. Nie wiem o co chodzi, przecież jest aż 6 osi odbierających prąd, a mimo to kłopoty pozostają. (...)Dlatego model przerywa tak samo, jak poprzednie egzemplarze. Testowałem w sklepie 2 egzemplarze i zachowywały się identycznie.
Jako że mam dosyć dłubania w gagarinach, czyszczenia, pieprzenia i instalowania kondensatorów - zrezygnowałem z zakupu

(...) :(:confused::mad:
L-a-t-a temu !
Analizowano ten problem w Wilczycy Ks.wychodząc z tych samych założeń : ilości osi odbierających prąd : cztery ...sześć ! ...a nawet osiem !! czyli osiem ...a nawet dwanaście punktów odbierających prąd...
No cóż z Roco jak z atrakcyjną dziwką .Ładna,zgrabna i chciałoby się ją mieć... ale dziwka...pali,pije i...
Gdzie są technolodzy produkcji w Roco ?
Jak można produkować modele które nie jeżdżą ?
Tzw modele defiladowe jak kol.z Gdańska słusznie nazwał lokomotywy Roco.

Dłubanie, czyszczenie i nawet dziwki pieprzenie ...w Gagarinach ! ( nie powiem - ciężka odmiana sex klimatów ) czego dokonywał konsekwentnie kol.Garcia Ramirez ; " mam dosyć (...)pieprzenia "
Nawet ją czyścił ( pewnie pod prysznicem a może szlauchem )...nic nie dało. Bo dziwka to dziwka...napije się i idzie pod latarnie.
Ale każda dziwka ceni dobra materialne -zresztą to jest powód dla którego jest dziwką... i tu jest klucz do rozwiązania.
I trzeba przyznać że nasza dziwka jest wyjątkowo skromna...ba ! ma skromniejsze wymagania od niejednej dziewczyny czy żony...
Wcale nie kocha się w złocie jak większość kobiet , ani w srebrze jak mniejszość - a to już kilkakrotnie taniej.
Więc nie trzeba ją ozłocić ani osrebrzyć...nasza dziwka jest wręcz ascetką...
Ją wystarczy poniklować ! ... ewentualnie nawet posrebrzyć ( może łatwiej o usługę )

....zbieracze...zbieracze ... trzeba poniklować...

Tak jak od prawie 100 lat nikluje zbieracze w swoich lokomotywach Fleischmann...a nie nikluje od 50-ciu Roco...
Wtedy wystarczy już tylko od czasu oczyścić koła i końcówki zbieraczy denaturatem...

Dlaczego technolodzy Roco widząc jeżdżące niemal bezusterkowo najmniejsze serie parowozów Fleischamanna nie dokonują fabrycznego niklowania zbieraczy ?
Tylko pozostawiają goły mosiądz czy miedź ? Śniedziejącą nawet gdy lokomotywy stoją nie jeżdżone w gablocie ?
Niestety do dziś nie znamy odpowiedzi...
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 40
Tabor 205
Tabor 18
Tabor 209

Podobne wątki