• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Tymczasem jak spojrzysz na np. zdjęcia "hiperrealistycznej" makiety "namaszczonych" to zobaczysz takie kwiatki jak epoka IIIb z IVa w jednym składzie.
Pewnie,że się zdarza. Na jazdy po makiecie czy modułach na imprezach można nieco obniżyć radykalne podejście do tematu. Dla większej części publiczności nie ma to w zasadzie większego znaczenia, no chyba że się opowiada przy okazji o różnicach w oznaczeniach w różnych epokach. Epoka IIIc i IVa stykają się ze sobą i część taboru z opisem epoki IIIc (ale jej samego końca) mogła z takim opisem jeździć jeszcze 2 a nawet 3 lata w epoce IVa. Natomiast połączenie epoki IIIb z IVa to już trochę nie bardzo. Wagony z takimi samymi numerami w jednym składzie to już nie, przynajmniej ja bym się źle z tym czuł.
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
Wolę mieć wagony z tym samym numerem w jednym składzie, jeżeli tworzą one sensowne zestawienie, niż z różnych epok.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Modelarze i zbieracze. :) Czyli po prostu my.
Tillig sporo obiecuje ...a z produktami dostępnymi jak i planowanymi przez innych producentów będzie co wybierać a jednocześnie szybko proponowane modele nie znikną.
A Bautzeny lekką ręką pięc lat są zapowiadane
[DOUBLEPOST=1455547786,1455546300][/DOUBLEPOST]
Zawsze mi się wydawało, że Epoka IVa zakończyła się tak koło 1974 roku. A poza tym jednym nie przeszkadza, jeżeli w składzie jadą wagony, które nigdy nie mogły się z takim a nie innym opisem spotkać nawet w ramach jednej epoki. Na przykład świniarka Tilliga z epoki IVa o numerze 20 51 206 0128-6ma datę rewizji 27.07.1969r. Następna rewizja (Której to daty nie ma na ścianie czołowej) zgodnie z cyklem naprawczym powinna przypaść na dzień 27.07.1970r.
Zobacz załącznik 363266
Źródło: http://www.covalus.ovh.org/wnumery/zal6.html
Wystarczy, że te dwie nowe świniarki z zestawu będą miały rewizję z 71 roku i już skład 3 wagonów diabli biorą. Oczywiście nie dyskwalifikuje to tych wagonów w żadnym stopniu. W czasie jazd na modułach nikt nie jest w stanie wychwycić rozbieżności w datach rewizji, ale ja chciałbym znać te dary przed zakupem. Dotyczy to z resztą całej reszty wagonów. Niestety producenci nie rozpieszczają nas pod tym względem i nie podają tych dat.
Nie tylko jazdy na modułach ale i w gablocie .Oprócz dat rewizji wagony malaturą i oznakowaniem spełniają wymogi tej epoki.Niektóre typy wagonów towarowych w oznakowaniu z lat po 2000 ROKU też można włączyć w taki skład .Jeszcze pare lat musi upłynąć żeby biorąc pod uwagę daty rev można było formować składy w danej pod epoce np IVa ,IVb
 

Marcin

Użytkownik
KKMK
Reakcje
28 0 0
Panowie a jak wygląda sytuacja z wagonami technicznymi 101A PKP Energetyka od Robo. Trafią one w tym roku do sprzedaży ?
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
795 87 8
Ja dostałem Ty4 DCC Sound, swego czasu pod choinkę, kupioną u Reynauldsa. Później wersja analogowa, szła wszedzie po dużej obniżce. Ale nie DCC.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
795 87 8
Ja swój kupowałem z kolei w Eurorailhobbies. U nich przeważnie taniej niż u Rey'a. I wysyłka dla Ciebie krajowa... :)
Ja staram sie kupowac u Waltera, bo faktycznie ma lepsze ceny, no i jest "nasz". Z tym, ze w tamtym czasie nasze "northern peso", bylo jeden do jednego, a co najwazniejsze Rey mial Ty4 od reki, a Walter nie. Co sprawe przewazylo.
Pozdro z mroznej Ottawy, wlasnie mamy burze sniezna, prosto z Texas-u.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 22 4
Nadal brak wagonów z epoki IVB 1 klasy niestety. Był kiedyś jeden zresztą tradycyjnie niepopprawny. Ostatnio na allegro pposzedł za około 360zlł!
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
795 87 8
Kiedys Sax mial 1kl halberstatd. Mam taki jeden z oswietleniem ROCO 40420 DCC to tego ESU plux16. Dluga plytka na dlugi wagon, az jedenascie przedzialow.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.977 531 30
Nadal brak wagonów z epoki IVB 1 klasy niestety. Był kiedyś jeden zresztą tradycyjnie niepopprawny.
I po co od razu to "tradycyjnie"? Fakt, że pierwsza edycja tego modelu była niepoprawna, bo miała 10 przedziałów zamiast 11, ale Sachsenmodelle wydał drugą edycję już prawidłową i w sklepach wymieniano bez dopłat. O tych wagonach i ich modelach już pisaliśmy na forum. Pisał o tym też kolega Zaqu:
Był jeden poprawny i jeden niepoprawny
Wbrew tytułowi jedngo z wątków (drugi link), nie jest to model fikcyjny.
http://forum.modelarstwo.info/threads/pytanie-o-127a.1717/#post-21112
http://forum.modelarstwo.info/threads/fikcyjne-modele.27733/#post-480922
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
I po co od razu to "tradycyjnie"? Fakt, że pierwsza edycja tego modelu była niepoprawna, bo miała 10 przedziałów zamiast 11, ale Sachsenmodelle wydał drugą edycję już prawidłową i w sklepach wymieniano bez dopłat. O tych wagonach i ich modelach już pisaliśmy na forum. Pisał o tym też kolega Zaqu:

Wbrew tytułowi jedngo z wątków (drugi link), nie jest to model fikcyjny.
http://forum.modelarstwo.info/threads/pytanie-o-127a.1717/#post-21112
http://forum.modelarstwo.info/threads/fikcyjne-modele.27733/#post-480922
Chodziło mi o to że 1 był fikcyjny/niepoprawny - 10 przedziałowy a drugi 11 przedziałowy był ok.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 68
Tabor 18
Tabor 209

Podobne wątki