Oj chyba nie...! Wagony typu 141A były jeszcze wówczas zbyt "młode" na tego rodzaju przebudowy
.
Myślę, że Piotr miał jednak na myśli wagony 111A, określane wówczas (już po modernizacji) jako wagony 111A-Lux.
W roku 1998 ZNTK Opole przebudowały 5 wagonów typu 111A (odmiany niestety nie jestem w tej chwili podać, ale były to prawdopodobnie wagony 111Ah, ponieważ miały dachy gładkie, a jednocześnie miały 3 stopnie wejściowe).
Wagony te poddano rzeczywiście gruntownej modernizacji, nie tylko przebudowując je na 60-miejscowe, ale także wyposażając je w ogrzewanie nawiewne, wózki typu 25AN, zamknięty system WC, przetwornice statyczne, okna typu 127A, drzwi czołowe ognioodporne otwierane pneumatycznie, zamykane wnęki na tablice kierunkowe itd.
Jednym z tych wagonów miałem przyjemność jechać w czerwcu tego roku z Łodzi do Warszawy i dopiero kiedy pociąg ruszył, zorientowałem się, że coś jest "nie tak"
.
Wagon dosłownie płynął bezszelestnie, fotele były bardzo wygodne, większość elementów wyposażenia wykonana z metalu itd. I wtedy zainteresowałem się nim bliżej. Okazało się, że był to jeden ze wspomnianych 5 wagonów 111A-Lux, a więc RARYTAS !
Trzeba w tym miejscu wspomnieć, że rok wcześniej ZNTK Nowy Sącz i ZNTK Ostrów Wlkp. wykonały podobną przebudowę 12 wagonów klasy 1 typu 112A (różnych odmian) o takim samym zakresie modernizacji, określanych jako typ 112A-Lux. Wagony te, chociaż były wagonami klasy 1, otrzymały (dla odróżnienia, czego do dziś nie potrafię zrozumieć ?) zielone malowanie nadwozia, oczywiście z żółtym pasem klasy 1...
Moim zdaniem były to jedne z najbardziej udanych modernizacji polskich wagonów standardu Y, mimo tego, że były modernizacjami stosunkowo wczesnymi.