• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
477 4 0
Mam już "Ost-West" u siebie.

Zdjęcia potwierdzają dyskutowaną kwestię różnych dat rewizji poszczególnych wagonów z okresu '91-'94

Zobacz załącznik 327495 Zobacz załącznik 327496 Zobacz załącznik 327497 Zobacz załącznik 327493 Zobacz załącznik 327494
Być może ten 066 miał jakiś wypadek (uczestniczył np. w wykolejeniu itp.), w związku z czym został wysłany do ZNTK na wcześniej nieplanowaną naprawę awaryjną, którą połączono z rewizją. Stąd wypadła ona już po pół roku od daty produkcji, a nie co najmniej rok.
Mimo to 3 lata różnicy pomiędzy datami rewizji poszczególnych wagonów to nie jest rozbieżność, która w jakimkolwiek stopniu powodowałaby nierealność tego zestawienia (poza tymi datami). Kolorystyka, przydziały do stacji macierzystych, wyposażenie i wiele innych szczegółów jest ze sobą spójnych i co najważniejsze, zgodnych z rzeczywistością, więc jak dla mnie jak najbardziej do przyjęcia.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
477 4 0
Dla mnie jak najbardziej, zwłaszcza że w tamtym okresie pociągi kategorii IC zaczęły się dopiero na naszych torach nieśmiało pojawiać i było ich początkowo tylko kilka, a wagonów do wykorzystania całkiem sporo.
A czy wagon typu 111A to wagon godny pociągu IC? Moim zdaniem nie, a jednak takowe jeszcze kilka lat temu (nieplanowo) regularnie można było w pociągach tej kategorii spotkać (Norwid, Małopolska, itp.).
 
pociągi kategorii IC zaczęły się dopiero na naszych torach nieśmiało pojawiać i było ich początkowo tylko kilka, a wagonów do wykorzystania całkiem sporo.
Tak, zaczęły się pojawiać, ale wagonów na początku wcale nie było tak sporo jakby się mogło wydawać. Trzon pierwszych pociągów InterCity w Polsce stanowiły kremowo-bordowe Bautzen'y standardu Z2, do nich dołączały w miarę dostaw wagony typów 136A i 139A. Potem kolejne.
Ówczesne PKP określiło wyraźnie standardy tych pociągów - i wagony z przedziałami ośmiomiejscowymi nie były w tym standardzie przewidziane. Wagony Goerlitz 91 zwane umownie "XB" (chociaż nie były zgodne do końca z tym standardem) kierowano do wyznaczonych krajowych pociągów ekspresowych i do pociągów nocnych komunikacji międzynarodowej. W pociągach IC nie było jeszcze wagonów bezprzedziałowych, ale za kilka lat to się zmieniło.
w 1998 r. na 6 miejscowe było przebudowanych dopiero 22 na 35 wagonów. Więc nie jest tak źle jeśli chodzi o dopinanie ich do 136A.
Tak - ale tak jak napisałeś: po 1998 roku i jako 66-miejscowe - a to nie dokładnie ten model.
Zresztą w tej dyskusji zauważam dziwne .. dążenie do .. czegoś. Z takim .. zaangażowaniem wypowiadacie się na temat znaku rewizji, który gołym okiem i na makiecie jest właściwie niedostrzegalny, a nie obchodzi Was lepiej widoczna trafareta z liczbą miejsc siedzących czy też widoczne układy siedzeń szczególnie w podświetlonych wnętrzach wagonów..... Piszę to nie żeby krytykować kogokolwiek - po prostu wydają mi się dziwne niektóre Wasze "kryteria oceny przydatności" modeli. W przypadku tego wypustu ACME jedno jest pewne - innego może już nie być, vide wagon 139A w malowaniu fabrycznym, który ukazał się tylko w jednej wersji i tylko w secie....
ciekawy jestem dlaczego rozbieżność lat wynosi 3 lata, skoro koledzy wcześniej napisali, że wagony te powinny mieć rewizję co rok?
Wydaje mi się, że jest na to wytłumaczenie.
Przypuszczam, że opis modeli opracowano w ACME na podstawie danych dostarczonych nie z Polski a np. z materiałów zdjęciowych pozyskanych z np. Niemiec.
Jeśli tak było to wykorzystano zdjęcia z różnych okresów popełniając przy tym nieświadomie błąd. Tabor zachodni od dawien dawna i do dziś charakteryzuje się dość długimi okresami i przebiegami międzynaprawczymi. Jak wiemy w pl to był rok góra dwa lata, w de jest to osiem lat. Tak samo różnimy się w przebiegach międzyprzeglądowych - my mamy dalej nieszczęsne max 1440km, podczas gdy w Niemczech od lat jest to 3300km i więcej .....
Być może pewne osoby nie uwzględniły tych technicznych "niuansów" i .. wyszło jak wyszło.
Oczywiście to są tylko moje przypuszczenia - bo zazwyczaj wiem co ma wyjść i jak przygotowuje się dokumentację w pl, a o tym secie nie wiedziałem i nie wiem nic.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Czy ta kuszetka nadaje się do czegokolwiek poza pociągiem Ost-West? W Chopinie, Batorym, Silesii jeździły kuszetki 110A lub zagraniczne. Czy kuszetki 134A pojawiały się w krajowych pociągach nocnych?
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Tak - na Warszawa - Szczecin/Świnoujście i Warszawa - Zakopane.
A czy to było przed ich przebudową?

Jakie były nazwy tych pociągów ?
[DOUBLEPOST=1442946643][/DOUBLEPOST]
A pomijając odległe daty rewizji, to czy wagony 134A w kolorze niebieskim wyblakłym można było spotkać w jednym czasie z wagonami 134A w kolorze znanym z zestawu "Kiepura"?
Tak, chociażby w Ost-West tak mniej więcej w latach 1997-1998 czyli sama końcówka tego pociągu. Pociąg ten został od razu zastąpiony...Kiepurą.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Jeśli chodzi o standardy ówczesnej komunikacji INTER CITY to nie było to widzimisię PKP .Polska kolej kilka lat ubiegała się w Europejskim związku kolei UIC o zgodę na uruchomienie tej kategorii połączeń a związane to było głównie z wystawieniem odpowiednich wagonów
 
A czy to było przed ich przebudową?
Odniosłem się do tej wersji - nie interesowałem się losami tych wagonów po przebudowie.
Nie pamiętam nazw pociągów - ale pamiętam te składy z przybycia na Warszawie Wschodniej. To można sprawdzić w starych "cegłach".
Jeśli chodzi o standardy ówczesnej komunikacji INTER CITY to nie było to widzimisię PKP
A czy napisałem gdzieś że to "widzimisię"?
I nie zmienia to faktu, że PKP musiały ustalić takie wytyczne - i to zrobiły. I nie ubiegano się o zgodę - po prostu była wiedza jakie są warunki i co jest potrzebne. Stąd zakupy taboru i dążenie do podnoszenia prędkości handlowej.
Byłem świadkiem tych wydarzeń.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 66
Tabor 18
Tabor 151

Podobne wątki