Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Model Rivarossi dostępny w ŚM Rybnik to przeróbka modelu tej firmy z innego zarządu, który fabrycznie nie był wypuszczony jako PKP. Można by się czepiać, że układ wywietrzników dachowych w tej przeróbce np. nie jest taki jak trzeba, ale kiedyś ktoś zapodawał taką fotkę z 80-tych lat, z której niekoniecznie wynika, że w IV epoce nie jeździły takie składy z 5-cioma parami wywietrzników dachowych: https://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4008144717/in/photostream/?rb=1
Z tego kąta niezbyt dobrze widać, ale wygląda jakby piętrus miał 5 par.... no ale ma znowuż i te dziwne wywietrzniki na takim podeście na czołach, charakterystyczne dla składów DR... (DBv):
I dobrze myślałeś - nie ma w III epoce wersji z dachem prostym, to oczywiste.
Szanse na ścięte są - ale trudno jest ich przekonać, chyba jedyne co można zrobić to potwierdzić świetną sprzedażą tego co zrobią. A jeszcze jest co zrobić w tych formach co są (np. Czeremcha w V, Chojnice w VI, Racibórz w IV .... )
Ale przecież Rivarossi ma formę na ścięte dachy, więc nie bardzo rozumiem związek. Problem raczej polega na tym, że trzeba opracować inne szczegóły, w tym malowanie i oznaczenia.
Witam. Mam takie małe pytanie względem czteroczłonowych wagonów piętrowych. W latach osiemdziesiątych jeżdziłem takim zestawem z Rzeszowa do Jasła , z tego co pamiętam oznaczenia chyba były z Jasła ( choć pamięć może być zawodna ) , czy ktoś może orientuje się czy stacjonowały tam takie zestawy czy jednak były to zestawy z Rzeszowa? I jeszcze jedno, czy może ktoś ma wiedze czy w planie produkcyjnym znajdzie się zestaw z przydziałem z Jasła? Z góry dziękuje za pomoc
50 51 25-18 065-1
50 51 25-18 066-9
50 51 25-18 067-7
50 51 25-18 068-5
REV 911 19.09.03 (23.12.07, Czeremcha, fot. własne)
Nawiasem mówiąc jest to ostatnia będąca ogólnie w ruchu Bipa z Czeremchy. Dnia 26.08.2005 wyruszyła w ostatni kurs, jako wzmocniony skład pociągu Siedlce-Hajnówka z okazji święta prawosławnego w Grabarce k/Syczów, ale zasadniczo była już w rezerwie (ostatni przegląd okresowy przeszła 1.07.2005). Niecałe dwa lata później została sprzedana na złom i przewieziona do Sokołowa Podlaskiego wraz z drugim zespołem:
50 51 25-18 291-1
50 51 25-18 292-3
50 51 25-18 293-9
50 51 25-18 294-7
REV 911 24.01.03 (20.08.08, Sokołów Podlaski, fot. własne)
Ale ta Bipa już była odstawiona od dłuższego czasu odstawiona, co widać po marnym stanie lakieru.
Były. Już nie są. Dwie "czwórki". Ostatnie. Dalszy los nieznany. Ostatnia "dwójka" została właśnie skreślona z inwentarza.
[DOUBLEPOST=1415310581][/DOUBLEPOST]
Wywietrzniki wydają się OK, jest ich pięć, czyli tak, jak w najstarszej wersji. Klamki są chyba różne w różnych wersjach. Na stronie producenta znalazłem model z klamkami podobnymi do tych na PKP (takie same na obu skrzydłach drzwi). Model w wersji z kabiną maszynisty na jednym końcu, ale nie w tym rzecz, drugi koniec jest bez.
Witam. Mam takie małe pytanie względem czteroczłonowych wagonów piętrowych. W latach osiemdziesiątych jeżdziłem takim zestawem z Rzeszowa do Jasła , z tego co pamiętam oznaczenia chyba były z Jasła ( choć pamięć może być zawodna ) , czy ktoś może orientuje się czy stacjonowały tam takie zestawy czy jednak były to zestawy z Rzeszowa? I jeszcze jedno, czy może ktoś ma wiedze czy w planie produkcyjnym znajdzie się zestaw z przydziałem z Jasła? Z góry dziękuje za pomoc
Nie wiem kto dawał dokumentację (bo nie KK), ale po oglądzie tych kiepskich grafik to mam pewne wątpliwości.Chyba lepiej by było jakby LS-Models dobrał coś z francuskich beczek Arbel'a z ubiegłego wieku - bo w PL są nawet dwa podtypy...
Już widzę błędy w ich znakowaniu.
Nie wiem, może jestem za stary i pamięć nie ta, ale ja sobie beczek z taką wersją ostoi nie kojarzę....
Muszę poszukać.