• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.013 1 0
Jest wygięcie, ale nie takie mocne. Spójrzcie uważnie na rysunki na sąsiednim forum. Nie są one dokładne, na jednym wygięcie jest większe, na drugim trochę mniejsze. Ale trzeba też zachować zdrowy rozsądek: manewrowy musi stać swobodnie na tym stopniu, więc stopień musi wychodzić poza ścianę czołową praktycznie cały, jak na rysunku, zwłaszcza tym z polskiego katalogu. Uważam, że w tym modelu też trzeba trochę te stopnie wyprostować.
Ma Pan rację, za mocno wgięte ale myślę, że nie jest to wielki problem. Z moich zdjęć mam takie:
20111105- 005.JPG 20111105- 006.JPG 20111105- 007.JPG

Z drugiej podobno też jest dostępny (widać że różnicą są np trzonowe zderzaki):



Fotka ze strony EFC-Loko http://efc-loko.pl/pl/wagony.html
Wiem, że na stronie jest z II epoki ale w rzeczywistości nie był dostępny (wtedy kiedy pytałem oczywiście). Spróbuję się dowiedzieć teraz.
Co do różnic to na początku myślałem, że oprócz buforów, różnią się jeszcze wzmocnieniami na ścianach bocznych, ale zdaje się, że w II też takie były.
Dzięki.
 

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
66 0 0
Dodam jeszcze rysunek. Nr. kat. Heris 80020
To ma być zestaw czterech wagonów SZD w ep. IV. Ma się ukazać jeszcze w październiku, najpóźniej w listopadzie (jeśli ktoś wierzy w terminy podawane przez Heris).

id-01258_80020-91165e9b.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
A czy Kolega tcy mógłby podać ten rysunek (może są rysunki wszystkich wagonów w zestawie?) trochę większy, a najlepiej link do oryginalnych rysunków? Na tym trudno cokolwiek zobaczyć, zwłaszcza opisy.
 

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 1 0
To ja jeszcze z ostatnim pytaniem o tabor PKP. Jak prawidłowo go dopasować ? W sensie lokomotywę do wagonów. Można gdzieś o tym poczytać jaka lokomotywa jeździła z jakim składem ? Nie chciałbym porobić jakiś głupot podpinając złe wagony pod daną lokomotywę lub mieć wagony wymieszane. Chodzi mi bardziej o wagony pasażerskie, chodź skład towarowy też planuję.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.786 15 0
A jaki okres Cię interesuję (epoka)?
Można podyskutować o zestawieniu taboru PKP w osobnym wątku, bo osobiście żadnej takiej strony nie znam.
Swego czasu planowałem zrobić zestawienia z modeli PKP współczesnego taboru pasażerskiego w jakim jestem posiadaniu, ale odechciało mi się już przy tworzeniu pierwszego składu (pomijając gotowe zestawy, np. ACME Polonia, Wawel).
Do tego niestety brak lokomotyw dodatkowo mnie zniechęciło.
Lokomotyw PKP jak na lekarstwo. Brak EP09 i EU07 powoduje, że ciężko jest coś sensownego zestawić w epoce V.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Można zestawić polskie pociągi w realiach zagranicznych takie EC W-wa-Berlin, BWE (BR180, BR232, CD371, BR186), Polonia, Sobieski (OeBB 1014, 1216) a nawet z wykorzystaniem seryjnych modeli kolei czeskich, słowackich czy węgierskich.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.786 15 0
Można zestawić polskie pociągi w realiach zagranicznych takie EC W-wa-Berlin, BWE (BR180, BR232, CD371, BR186), Polonia, Sobieski (OeBB 1014, 1216) a nawet z wykorzystaniem seryjnych modeli kolei czeskich, słowackich czy węgierskich.
Za to problem z typowo polskimi.
Nawet dodatkowy wagon ACME 90026 nie pasuje do reszty składu Polonii, chyba że rewizja na wagonach była dopuszczona na dłużej niż rok czasu.
Oto zwykły typowy skład który próbowałem zestawić swego czasu (nawet jego nie ukończyłem, bo nie ma jak).
1 Bdnu-x 51 51 20-81 126-7 SachsenModelle 14349 rev. 12.06.1993 W-wa Grochów
2 Bdnu-x 51 51 20-81 090-5 SachsenModelle 74349 rev. 15.10.1993 Kraków
3 Bdnu-x 51 51 20-81 129-1 Roco 64818 rev. 10.12.1993 W-wa Grochów
4 Bdnu-x 51 51 20-81 111-9 Roco 64819 rev. ??.??.1993 W-wa Grochów
Uwagi i braki: Brak lokomotywy. Brak wagonów 111A, 112A pierwszej klasy i ewentualnie barowego. Widział ktoś kiedyś skład pociągu z samych wagonów YB Bautzen/Goerlitz?
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Widział ktoś kiedyś skład pociągu z samych wagonów YB Bautzen/Goerlitz?
Nie ale pospieszne Warszawa-Łódź swego czasu często składały się z czterech dwójek YB i jednego 141A w środku. (stacja Łódź Fabryczna). Można sobie wyobrazić sytuację kiedy taki skład wraca do Łodzi bez "jedynki" wypiętej w W-wie ze względów technicznych :D Swoją drogą szkoda, że do Polski nie trafiły z NRD wagony Y pierwszej klasy.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
293 35 1
Interesują mnie epoki IV i V (bardziej ta druga).
chyba zostaje tylko ROBO i stonka z PIKO lub przeróbka BR 52 na Ty2. To jedyne co można kupić i będzie zgodne z rzeczywistością.
Uwagi i braki: Brak lokomotywy. Brak wagonów 111A, 112A pierwszej klasy i ewentualnie barowego. Widział ktoś kiedyś skład pociągu z samych wagonów YB Bautzen/Goerlitz?
Oczywiście nie biorę pod uwagę produktów wytwarzanych na ekstra zamówienie, tylko masowe i dobre.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
chyba zostaje tylko ROBO i stonka z PIKO lub przeróbka BR 52 na Ty2. To jedyne co można kupić i będzie zgodne z rzeczywistością.

Oczywiście nie biorę pod uwagę produktów wytwarzanych na ekstra zamówienie, tylko masowe i dobre.
Jeżeli tak, to Ty2 zrobiony z BR52 odpada, nie jest to masowy produkt. Ale w lecie może też być ST44 w zielonym malowaniu, zwłaszcza z pociągiem kolonijnym, to się często zdarzało. A jeśli chodzi o ROBO, to domyślam się, że kolega WrocT ma na myśli zapowiadane ryflaki 1 klasy? Raczej rzadko jeździły wspólnie z wagonami Y, choć mogło się zdarzyć. No ale jest też model prototypowego wagonu 1 kl Pafawagu (o długości 26,4 m), który jak najbardziej mógł być w składzie pociągu pospiesznego czy ekspresu. Darujcie, ale nie mam ochoty szperać po materiałach, by znaleźć dokładne dane tego wagonu i modelu, ale pewnie wiecie, o czym mówię.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
A jeśli chodzi o ROBO, to domyślam się, że kolega WrocT ma na myśli zapowiadane ryflaki 1 klasy? Raczej rzadko jeździły wspólnie z wagonami Y, choć mogło się zdarzyć.
Jeździły, jeździły, oczywiście że tak.
Np. w osobowym Gdynia - Mysłowice przez Grudziądz, Toruń, Inowrocław, Karsznice, w pospiesznym Gryfie Gdynia - Szczecin, ale także w osobowych np. Gdynia - Hel. Poza tym takie zmiksowane składy można było spotkać na Mazurach - np. osobówki Olsztyn - Ełk przez Mikołajki z SU46 na czele, choć akurat tam, to raczej widziałem ryflaki 2 klasy.
Jak ktoś lubi i ma dużo modeli ryflaków, to może obie zestawić cały skład kolonijny z takich wagonów. Osobiście miałem wątpliwą przyjemność (muszę to stwierdzić mimo ogromnego sentymentu do tych wagonów) telepać się całą noc takim pociągiem z Nowego Sącza do Gdyni. W składzie było na pewno dobrze ponad 10 wagonów - samych ryflaków.
No ale jest też model prototypowego wagonu 1 kl Pafawagu (o długości 26,4 m), który jak najbardziej mógł być w składzie pociągu pospiesznego czy ekspresu.
Ten wagon to regularnie widywałem w pociągach sezonowych Wrocław - Hel/Łeba/Ustka.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 38
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki