• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Jest gdzies jakis spis/katalog calego taboru PKP ktory wyszedl do dnia dzisiejszego ?
Tak najlepsze na stronach: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php i http://dcc24.eu/[DOUBLEPOST=1382378647][/DOUBLEPOST]
A jak z Herisem i jego wagonami tupu 111A?
Jak ten piętrus będzie zrobiony można złożyć ładny skład:
http://images.photo.bikestats.eu/zd...-pociag-46739-z-kedzierzyna-kozla-do-nysy.jpg
Oooo jaka wyblakła ta stonka. Ciekawe ile po malowaniu.
 

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 1 0
Dziękuje.

Myslałem, że PKP to coś nowego ale patrząc na ilość egzemplarzy to spóźniłem się o jakieś 10 lat :) Jest w ogóle jakaś szansa żeby zakupić gdzieś jakieś starsze modele ? Bo rozumiem, że produkcja ich nie jest wznawiana ?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.797 15 0
Wszystko da się kupić. Kwestia $.
Napisz w dziale Giełda czym jesteś zainteresowany, może ktoś coś znajdzie na sprzedaż.
Lecz niestety stare modele raczej tylko z drugiej ręki. Czasami nowe - niewyjęte z pudełka, czasami używane ale bez śladów użytkowania.
 

sosnama

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Dziękuje.

Myslałem, że PKP to coś nowego ale patrząc na ilość egzemplarzy to spóźniłem się o jakieś 10 lat :) Jest w ogóle jakaś szansa żeby zakupić gdzieś jakieś starsze modele ? Bo rozumiem, że produkcja ich nie jest wznawiana ?
Daj ogłoszenie do działu "Giełda" - może Ci się uda. Ewentualnie poszukuj na eBay'u lub Alledrogo - czasem coś się trafi. Jednak uzbrój się w cierpliwość. ;)
A te 10 lat - cóż prawdziwe gratki były już produkowane w latach 80' :)

EDIT

Kolega @ffox mnie uprzedził :)
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
A jak z Herisem i jego wagonami tupu 111A?
Jak ten piętrus będzie zrobiony można złożyć ładny skład:
http://images.photo.bikestats.eu/zd...-pociag-46739-z-kedzierzyna-kozla-do-nysy.jpg
Już na samym początku muszę uświadomić osoby, które przywiązują szczególną uwagę do zestawiania składów, że niestety nie będą mogły złożyć sobie składu jak na zdjęciu powyżej, zresztą nie tylko one, bowiem zarówno lokomotywa jak i wagon przedstawione na fotografii nie są dostępne w modelu i bynajmniej nie chodzi mi wyłącznie o zgodność numerów, ale o znaczące/istotne różnice w budowie.

Lokomotywa SM42-313 jest lokomotywą z pierwszą konstrukcją ramy oraz pierwszą konstrukcją wózków (pomijam fakt, że różnic jest więcej). Była już o tym mowa, ale co tam, będziem pisać do skutku. SK Model nie zdecydował się na zamówienie formy umożliwiającej wypuszczenie modeli lokomotyw serii SM42 z dostaw z lat 1968 - 1972, z tą właśnie wersją ramy i wózków ze względu na koszty.

Co do wagonu. Jest to wagon, który odbył już naprawę główną, polegającą w głównej mierze na wymianie okien drzwi oraz okien dolnego pokładu na przyciemniane wklejane okna. Niestety nie ma i raczej nie będzie (obym się mylił) modelu tej właśnie wersji wagonów piętrowych typu Görlitz 88/89. Wątpię aby, któryś z producentów lub dystrybutorów - nawet SK Model - podjął się zamówienia nowej formy wagonów wspomnianego typu, zważywszy na fakt, że było by to raczej nieopłacalne, gdyż nakład jaki miałby powstać aby forma się zwróciła, nie sprzedałby się.

Pomimo, że tzw. Bohuny na stałe wpisały się do krajobrazu polskiej kolei i można je było spotkać niemal w całym kraju, to wśród kolekcjonerów i modelarzy rzadko można spotkać modele tych wagonów. Szansą na zwiększenie opłacalności takiego przedsięwzięcia było by wypuszczenie większej ilości serii w niższej cenie aby zwiększyć potencjalne grono odbiorców, podobnie jak ma się to z stonkami i kociołkami. Umożliwiło by to zestawienie dłuższych pociągów bez powtarzania numerów. Niestety cena pewnie nie była niższa niż 150 zł, a wynosiłaby prawdopodobnie ok. 200 zł.

Wagony, które odbyły naprawę główną występowały w czterech schematach malowania, z czego jeden schemat dotyczył wyłącznie tych wagonów i to w dodatku tylko siedmiu sztuk, mowa o malowaniu promującym pociągi interREGIO spółki Przewozy Regionalne. Byłoby, więc w czym wybierać, tylko kto miałby to kupić?

Obecnie w mało, którym składzie złożonym z wagonów piętrowych lub z ich udziałem, nie ma choć jednego wagonu po naprawie głównej, często nawet stanowią większość.
Teraz to nic nadzwyczajnego. Znak obecnych czasów.
Z tym określeniem spotkałem się pierwszy raz, bliższy mi jest ''zaszynobus''.
Również należy wspomnieć o tajemniczym wagonie (schowany głęboko w gablocie na stoisku) Świata Modeli z Rybnika ;)
Zobacz załącznik 148670
Jestem trochę zawiedziony, że Świat Modeli zdecydował się na model Bramosa. Nie wiem jak innym, ale mi bardziej odpowiada model od PIKO. Ciekaw jestem czy będzie to edycja jednego wagonu czy będą także kolejne wagony z innymi numerami? Czy ktokolwiek wie coś na temat szykowanego modelu od Świata Modeli - cena, nakład, numer, przydział, rewizja, kiedy będzie w sprzedaży?
 
Ostatnio edytowane:

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.573 42 1
Prototyp (bez wnętrza) stał w gablocie przy dioramie stacji Międzychód (jeśli dobrze pamiętam). Wyglądał obiecująco, ale do finału ciągle mu daleko.
Obok był opis, z którego wynikało że jest to wagon 111Ag odpowiadający odmianie produkowanej w latach 1977-1978.
Zapewne chodzi o ten prototyp.
 

Załączniki

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0

Załączniki

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.013 1 0
Czy te stopnie dla manewrowego są celowo tak podgięte? W rzeczywistości nie dałoby się na takim stopniu stanąć. Rozumiem, że poręcze jeszcze nie założone.
Nie mam w tej chwili pod ręką zdjęć ale wydaje mi się, że tak jest w oryginale - przynajmniej tym, który stoi w Wa-wie. Wieczorem sprawdzę swoje zdjęcia.[DOUBLEPOST=1382419384,1382418902][/DOUBLEPOST]Znalazłem wątek hugwy na forum Normy. Tam są i zdjęcia, i rysunek, i jest takie wygięcie stopnia.

Wracając do samego modelu.
Jakiś czas temu molestowałem Pana Andrzeja o niego ale o epokę II. Jednak bez rezultatu. Mam pytanie, czy model na zdjęciach ma jakieś cechy charakterystyczne dla epok późniejszych (poza oznaczeniami i zderzakami), które uniemożliwiają proste przemalowanie go na epokę II?
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.797 15 0
Faktycznie.
Ciekawe jaki sens mają tak wygięte stopnie? Przecież człowiek ledwo na palcach by na nich stał.
W węglarkach Tillig-a zawsze wszystkie stopnie trzeba było prostować.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
Wracając do samego modelu.
Jakiś czas temu molestowałem Pana Andrzeja o niego ale o epokę II. Jednak bez rezultatu. Mam pytanie, czy model na zdjęciach ma jakieś cechy charakterystyczne dla epok późniejszych (poza oznaczeniami i zderzakami), które uniemożliwiają proste przemalowanie go na epokę II?
Z drugiej podobno też jest dostępny (widać że różnicą są np trzonowe zderzaki):



Fotka ze strony EFC-Loko http://efc-loko.pl/pl/wagony.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
Znalazłem wątek hugwy na forum Normy. Tam są i zdjęcia, i rysunek, i jest takie wygięcie stopnia.
Faktycznie.
Ciekawe jaki sens mają tak wygięte stopnie? Przecież człowiek ledwo na palcach by na nich stał.
W węglarkach Tillig-a zawsze wszystkie stopnie trzeba było prostować.
Jest wygięcie, ale nie takie mocne. Spójrzcie uważnie na rysunki na sąsiednim forum. Nie są one dokładne, na jednym wygięcie jest większe, na drugim trochę mniejsze. Ale trzeba też zachować zdrowy rozsądek: manewrowy musi stać swobodnie na tym stopniu, więc stopień musi wychodzić poza ścianę czołową praktycznie cały, jak na rysunku, zwłaszcza tym z polskiego katalogu. Uważam, że w tym modelu też trzeba trochę te stopnie wyprostować.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 41
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki