Bardzo proszę:
- wagony 23K produkcji polskiej, z dachem gładkim (najstarsze, z serii informacyjnej PFW 1957), wyłącznie wagony bez ham. ręcznego;
- wagony 23K produkcji polskiej, z dachem ryflowanym (30 poprzecznych ryfli), PFW 1958), wyłącznie wagony bez ham. ręcznego;
- wagony 23K/223K produkcji polskiej, z dachem ryflowanym (40 poprzecznych ryfli), PFW 1959-61, w tym wagony z ham. ręcznym i bez
oraz
- wagony "23K Rumun." (odpowiednik polskich 23K) produkcji rumuńskiej, z dachem ryflowanym (5 podłużnych ryfli), rok budowy 1961, wyłącznie wagony bez ham. ręcznego;
- wagony "23K Rumun." (odpowiednik polskich 23K) produkcji rumuńskiej, z dachem ryflowanym (11 podłużnych ryfli), rok budowy 1962, wyłącznie wagony bez ham. ręcznego.
W przypadku w/w wagonów produkcji rumuńskiej chodzi wyłącznie o wagony z późniejszych dostaw, z dachem wypukłym. Konstrukcyjnie wagony te były takie same jak polskie wagony 23K.
Wagony rumuńskie dostarczane dla PKP w latach 1959-60, również były na PKP określane jako typ "23K Rumun." ze wzgledu na taką samą charakterystykę eksploatacyjną. Konstrukcyjnie wagony te odróżniały się od polskich wagonów 23K oraz w/w wagonów produkcji rumuńskiej w istotny sposób: ostoją z podciągiem, dachem półwypukłym oraz innymi zasuwami otworów wentylacyjnych i ładunkowych.
Dla porządku należy dodać, że także te starsze wagony "23K Rumun." dostarczane były dla PKP z dachami w dwóch różnych wykonaniach:
- wagony "23K Rumun." produkcji rumuńskiej, z podciągiem i dachem półwypukłym, gładkim (dach z oszalowaniem drewnianym, kryty blachą), rok budowy 1959, w tym wagony z ham. ręcznym i bez;
- wagony "23K Rumun." produkcji rumuńskiej, z podciągiem i dachem półwypukłym, ryflowanym (5 podłużnych ryfli), rok budowy 1959-60 (może 1959-61?), w tym wagony z ham. ręcznym i bez;